Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Opnieuw een Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Dennis023 »

kijk daar is ze. Nu nog de nulbeurt, poetsen en kenteken aanvragen. Volgende week ophalen?
Geen getinte ramen meer op een Lounge, daarentegen wel mistlampen in de voorbumper.
Veel plezier alvast bij de aflevering.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

panda100hp

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda100hp »

Ziet er goed uit .. veel plezier ermee..

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

Dennis023 schreef:kijk daar is ze. Nu nog de nulbeurt, poetsen en kenteken aanvragen. Volgende week ophalen?
Geen getinte ramen meer op een Lounge, daarentegen wel mistlampen in de voorbumper.
Veel plezier alvast bij de aflevering.
Volgende week wordt de Panda opgehaald. Op de lounge zitten standaard geen getinte ramen meer. Dat is nu onderdeel van een optiepakket. Getinte ramen staan wel wat stoerder. Gelukkig maakt het pannoramadak dit meer dan goed.
Het blijft lachen in een panda

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

Inmiddels de Panda inbezit.
Wat een heerlijke auto is het toch. Je kunt duidelijk verschil merken met de vorige, niet alleen motorisch.
De turbo motor is een stuk Stiller en rustiger dan de vorige 65 pk versie.
Ook de algehele kwaliteitsbeleving lijkt op een hoger niveau dan de vorige.
De stoelen lijken meer steun aan de zijkanten te geven.
Volgens de dealer is dit model beter geisoleerd.

Voor mij zit de Panda ook nu nog hoog in het segment. De Panda wordt echt onderschat, dit model doet ook bijna niet meer mee in vergelijkingstest.

Het verbruik is volgens de BC nu rond de 1op14. Rij nu wel veel korte ritten.
De vorige had over 47.400 km 1op19,5 gelopen. Berekend aan de pomp.

Het open dak is heerlijk. Door het opendak zijn de hoofdsteunen van chauffeur en passagier minimaal in hoogte verstelbaar. Voor grote mensen is dit niet altijd fijn . Persoonlijk hier geen last van aangezien ik met mijn hoofd niet leun tegen de hoofdsteun tijdens het rijden.
Bijlagen
image-2015-07-15.png
image-2015-07-15.png (287.38 KiB) 1345 keer bekeken
image-2015-07-15 (1).png
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Dennis023 »

Netjes hoor. Zelf rijd ik voornamelijk met de eco knop aan. Alleen al sik ene stoplicht sprintje wil doen of even snel invoegen dan heb ik de eco knop uit.
Een verbruik van 1 op 19,5 ga je niet meer halen...
Veel plezier met je blauwe Panda. Mooie kleur hoor!! (ik kan het weten).
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Sirano

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Sirano »

Ziet er mooi uit. De lounge en de lounge sempre zijn idd beter geisoleerd en ook zwaarder. Het verbruik zal wel 1 op 15 /16 gaan worden. Meer haal ik niet, maar voor mij mag de eco knop dan eruit worden gesloopt. 8*)

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

De eerste tankbeurt resulteert in 1op17.3, gemeten aan de pomp. Zeker niet slecht met veel korte ritten en veel uitproberen. De boordcomputer gaf ook 1op17,3 aan, deze lijkt nauwkeurig te zijn. De vorige haalde ruim 1op19.5 over ruim 47000 km. Dat mooie resultaat verwacht ik met de turbo motor niet te halen, alhoewel de turbo motor op papier zuiniger is dan de vorige. De eco knop gebruik ik nauwelijks.

zie mijn review op: http://www.autoweek.nl/autoreview/40722 ... -80-lounge" onclick="window.open(this.href);return false;.
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Dennis023 »

Dat is netjes voor de eerste tankbeurt. Ik haal dat met moeite en heb altijd de eco knop aan (tenzij ik even snel in wil halen) maar misschien moet mijn motortje wel te hard werken met die ecoknop aan en bij de eerstkomende tankbeurt zal ik hem uitzetten en een hele tank met eco uit gaan rijden. Want met de turbo doet de motor het zo veel makkelijker dat wellicht het verbruik juist omlaag gaat.
Houd ons op de hoogte over je verbruik.
Trouwens, als hij ingereden is, geniet je wel van die turbo hoor.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Sirano

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Sirano »

:roll: :roll: :roll:

Hij heeft wel de 80 PK (geknepen versie), daarom is hij ook zuiniger.
Je kunt beide modellen dus niet met elkaar vergelijken, volledig ander motor management.

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

Dennis023 schreef:Dat is netjes voor de eerste tankbeurt. Ik haal dat met moeite en heb altijd de eco knop aan (tenzij ik even snel in wil halen) maar misschien moet mijn motortje wel te hard werken met die ecoknop aan en bij de eerstkomende tankbeurt zal ik hem uitzetten en een hele tank met eco uit gaan rijden. Want met de turbo doet de motor het zo veel makkelijker dat wellicht het verbruik juist omlaag gaat.
Houd ons op de hoogte over je verbruik.
Trouwens, als hij ingereden is, geniet je wel van die turbo hoor.
Ik ga mijn ervaringen hier regelmatig bijhouden.
Sirano schreef::roll: :roll: :roll:

Hij heeft wel de 80 PK (geknepen versie), daarom is hij ook zuiniger.
Je kunt beide modellen dus niet met elkaar vergelijken, volledig ander motor management.
Het verschilt maar 5 pk. Denk dat 1 tankbeurt nog veel zegt.
Het blijft lachen in een panda

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

2e tankbeurt resulteert in 1op19,4 gemeten aan de pomp. BC gaf 1op19,8 aan.
Hierbij normaal gereden, eigenlijk niet gelet op verbruik. Eco stand ongeveer 20 procent gebruikt. Mijn ritten bestaan voornamelijk uit 60 km wegen, stadsverkeer, vaak korte ritten van minder dan 5 km. En regelmatig snelwegritten. Overal rijd ik de maximum toegestane snelheid.

Tijdens de proefrit gereden in de 85 pk versie deze voelt tegenover de 80 pk versie van mij een stuk pittiger. De mijne lijkt wel of die 'geknepen' is. Zou er zoveel verschil in zitten tussen de 80 en 85?
Het blijft lachen in een panda

Sirano

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Sirano »

panda94 schreef:2e tankbeurt resulteert in 1op19,4 gemeten aan de pomp. BC gaf 1op19,8 aan.
Hierbij normaal gereden, eigenlijk niet gelet op verbruik. Eco stand ongeveer 20 procent gebruikt. Mijn ritten bestaan voornamelijk uit 60 km wegen, stadsverkeer, vaak korte ritten van minder dan 5 km. En regelmatig snelwegritten. Overal rijd ik de maximum toegestane snelheid.

Tijdens de proefrit gereden in de 85 pk versie deze voelt tegenover de 80 pk versie van mij een stuk pittiger. De mijne lijkt wel of die 'geknepen' is. Zou er zoveel verschil in zitten tussen de 80 en 85?
Zie mijn eerder bericht, euro6 en geheel nieuw moter management......
De 5 pk alleen is dus niet alles.......

Wanneer ik de mijne vergelijk met de standaard 85 pk is dit ook best een verschil. Met alleen een aangepaste ontstekingtijd en luchtfilter.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Dennis023 »

ik ben jalours op een verbruik van 1 op 19,4 !
Het verschil in rijden tussen de 80 en 85 pk weet ik helaas niet. Ik weet wel dat de 85 pk versie "gaat als de brandweer" als het moet. De 80 pk zal wat geknepen zijn om destijds te kunnen blijven voldoen aan dat gekke co 2 verhaal van Den Haag.
Savali bijvoorbeeld of een andere tuner kan met een software update een 100 pk versie maken van de twin air met turbo.
Dit kan gevolgen hebben voor het verbruik maar dat hoeft niet perse.

Maar leuk dat je zo enthousiast bent met de nieuwe blauwe. Dak vaak open? Kom je naar de LPD?
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

Dennis023 schreef:ik ben jalours op een verbruik van 1 op 19,4 !
Het verschil in rijden tussen de 80 en 85 pk weet ik helaas niet. Ik weet wel dat de 85 pk versie "gaat als de brandweer" als het moet. De 80 pk zal wat geknepen zijn om destijds te kunnen blijven voldoen aan dat gekke co 2 verhaal van Den Haag.
Savali bijvoorbeeld of een andere tuner kan met een software update een 100 pk versie maken van de twin air met turbo.
Dit kan gevolgen hebben voor het verbruik maar dat hoeft niet perse.

Maar leuk dat je zo enthousiast bent met de nieuwe blauwe. Dak vaak open? Kom je naar de LPD?

Over het tunen had ik al nagedacht. Vindt het op dit moment nog risicovol aangezien de motor nog weinig km heeft gedraaid en de auto nog fabrieksgarantie heeft. Ook heb ik mijn twijfels of de boel wel heel blijft op de lange termijn. Over bijv. Savali en Squadra hoor je goede verhalen.

Met dit mooie weer dak vaak open, echt een leuke toevoeging . Airco nog niet nodig gehad.
Als ik vrij ben van het werk ben ik zeker aanwezig bij de LPD. Helaas weet ik mijn werkrooster nog niet.
Het blijft lachen in een panda

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

Afgelopen tankbeurt resulteerde in 1op23,3 aan de pomp. Ja u leest het goed 1op23,3! !
Om te proberen wel de gehele tijd in de eco stand gereden. Voortaan gaat de eco knop uit. De Panda is zuinig zat.
Het blijft lachen in een panda

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”