Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Jammer maar helaas..

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Panda312
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 mei 2017 14:18
1e Panda-achtige: Panda 312 Lounge 85PK
Locatie: Vught

Jammer maar helaas..

Bericht door Panda312 »

Afgelopen mei met goede moed overgestapt van mijn Astra 1.8 naar een mooie witte panda lounge 86pk. Natuurlijk het was even wennen want alles is kleiner maar al gauw begon ik schik te krijgen in dit kleine race monstertje :). Het leuke is dat mijn moeder 2 weken na mij ook haar wagentje inruilde voor een Panda omdat ze het een "kek" wagentje vond.

Tot ongeveer half september en het weer slechter werd moest je overdag ook dimlicht gebruiken en de ellende begon. Uitvallende verlichting... Knipper aan uit.. Navraag gedaan bij de Fiatdealer, komt vaker voor u moet uw schakelaar vervangen bij uw stuur en dan is het weer in orde. Afspraak gemaakt, auto gebracht en een dag later klaar. Rip uit mijn lijf lichter maar opgetogen weer achter het stuur. 2 weken later ....weer het zelfde! Terug naar de dealer verhaal uitgelegd en er werd nagekeken. 2 dagen geen auto en ik kreeg hem terug met het verhaal dat ze de stuurkolom schakelaar/mechanisme weer hadden vervangen.

1 week later en ja hoor.... de ellende begon opnieuw.. ondertussen al 2 keer aangehouden door de politie en gelukkig geen boete gekregen. Terug naar de dealer en deze stond voor een raadsel. Er werd wat heen en weer gebeld en men had het over vervangen van de boordcomputer want deze zou ook de verlichting aansturen. Maar zeiden ze... we kunnen niet garanderen dat hier mee het euvel opgelost is..
De vraag die ik mezelf begon stellen was of ik hier nog wel geld in moest gaan pompen want de dealer weet zelf ook niet wat hij hier mee aan moet. Ik zelf begon al aardig minder vertrouwen te krijgen in de wagen gezien de uitvallende verlichting en heb dus alle plussen en minnen maar eens op een rij gezet.

Besloten vandaag om de Panda in te ruilen op mijn oude vertrouwde merk Opel en volgende week mag ik mijn groen metallic corsa ophalen.
Van de ene kant vind ik het jammer want 1 op 20 op de snelweg en 1 op 17 binnen de bebouwde kom zal ik echt niet halen met de corsa en natuurlijk de fun factor met het turbootje :) Maar het vertrouwen is bij mij helaas weg bij de Panda gezien dat men die storing niet kan oplossen en ik er geen extra eurootje meer in wilde stoppen.

Toch blijf ik denk ik wel plekken hiero want mijn moeder heeft dan nog wel d'r Panda.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door bero »

Sja en nu ga je dus horen, dat het aan een gesmolten stekker ligt, die in de boordcomputer (BSI) zit..
Zoek maar eens op 'uitvallen dimlicht' en je vind je probleem, en oplossingen..

Spijtig van zo een slecht geïnformeerde garage..

Succes met je Opel..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Erik 319 »

:mrgreen:
Bij een 141 zou de diagnose juist kunnen zijn.
Misschien een dementerende monteur die vroeger wel eens een Panda had gerepareerd.....
312=500 319=Panda.

Panda312
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 mei 2017 14:18
1e Panda-achtige: Panda 312 Lounge 85PK
Locatie: Vught

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Panda312 »

Het zou kunnen dat het daar aan ligt. Dat is achteraf de koe in de kont kijken. Ik had er geen vertrouwen meer in dus stap ik terug naar mijn oude vertrouwde merk wat ik jaren al gereden heb.
En dat wil niet zeggen dat daar nooit niets mee is want elk merk heeft wel wat aan problemen. Maar bij opel is het in het in mijn geval altijd meegevallen.

Gebruikersavatar
Pistachio
Forumgebruiker
Berichten: 423
Lid geworden op: 11 okt 2016 19:27
Locatie: Médoc, Gironde, Frankrijk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Pistachio »

Da's niet leuk zo.... was het een nieuwe auto?
Véél Opel genot !!!
Er was eens groene een [__]==////==[__] 4X4 ....... :rofl:


Onze Panda: http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... 41#p179941

Panda312
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 mei 2017 14:18
1e Panda-achtige: Panda 312 Lounge 85PK
Locatie: Vught

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Panda312 »

Nee hij was van 2012 maar toen ik hem kocht stond 23000 op de teller. Ik heb er sinds 1 mei vorig jaar 10.000 bij gedraaid. En zoals ik al eerder zei het wagentje rijdt heerlijk en zuinig. Was ook zeer te spreken over de ingebouwde carkit. Mooi helder geluid en werkte perfect, kan menig Parrot nog een puntje aan zuigen :)

Gebruikersavatar
Leon10-e
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2020 16:49
1e Panda-achtige: 0-9 TwinAir 4x4 Climbing

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Leon10-e »

bero schreef: 06 jan 2018 21:27 Sja en nu ga je dus horen, dat het aan een gesmolten stekker ligt, die in de boordcomputer (BSI) zit..
Zoek maar eens op 'uitvallen dimlicht' en je vind je probleem, en oplossingen..

Spijtig van zo een slecht geïnformeerde garage..

Succes met je Opel..
Dit heb ik ook gehad met mijn vorige Panda. Lokale Fiat garage wilde heel de computer vervangen :shock: Verder weg gereden en het was idd 1 doorgebrand dingetje. Vervangen en voor €100 weer jaren mee kunnen doen.
Happy 🐼 4x4 driver since 2014

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door bero »

Ik zat net de hele berichten weer na te lezen, maar ik had het zelf ook fout. Hier ging het om een 312 model, de grijze gesmolte stekker heeft betrekking tot het 169 model.
Verder heb je geluk gehad, want alleen vervangen van de stekker is niet de oplossing. Die smelt gewoon nog een keer.
Oplossing is op het forum te vinden als je zoekt op dimlicht problemen.
Wat er bij deze auto aan de hand is geweest is me een raadsel..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Erik 319 »

Had de bestuurder maar geen half jaar zonder licht moeten rijden en de schakelaar lekker op aan laten staan.
Had je het eerder gemerkt en misschien garantie/coulance gehad.
En je schakelaar slijt niet.🤣
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door sjirafje »

De enige keer dat ik de schakelaar in de 169 bedien is als hij voor de APK is geweest. De monteurs zetten hem na de APK namelijk niet meer terug aan. :lol:
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door Erik 319 »

sjirafje schreef: 28 sep 2020 00:48 De enige keer dat ik de schakelaar in de 169 bedien is als hij voor de APK is geweest. De monteurs zetten hem na de APK namelijk niet meer terug aan. :lol:
Klopt ja.
Wat ze wel als compensatie doen is je mistachterlicht aan laten staan en alle gordels vast zetten............
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Jammer maar helaas..

Bericht door sjirafje »

Ah, dus ik ben niet de enige bij wie dit altijd gebeurt :lol:
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”