Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Radio staat soms harder bij starten auto

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
rgroenendijk
Forumgebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2020 16:38
1e Panda-achtige: Easy januari 2020

Radio staat soms harder bij starten auto

Bericht door rgroenendijk »

Goedendag allemaal, ik ben nieuw op het forum. Sinds begin 2020 ben ik in het bezit van een nieuwe Panda. Nou is er een probleem met de radio. Ik heb zelf het volume op 8 staan. Na een aantal keren staat de radio opeens op 11 met starten. Als ik hem dan weer terugzet naar 8, dan na een aantal keren staat ie weer een keer op 11. Het gaat een aantal keren goed, dat ie op 8 blijft staan en dan opeens staat ie weer een keer op 11. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn. Heb zelf al van alles geprobeerd met de instellingen, maar ik kom er niet uit. De dealer weet het ook niet. Mvg, Richard Groenendijk

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Radio staat soms harder bij starten auto

Bericht door bero »

Heeft de radio een functie dat de volume automatisch aanpast? Zoja, zet die eens uit en kijk of het effect heeft.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Radio staat soms harder bij starten auto

Bericht door Panda 500 »

Ben je zeker dat ie telkens op 8 staat wanneer je het contact uitzet? Ik meen dat de radio altijd start op de volumestand waarop hij uitgezet werd.
Misschien ook invloed van TP functie (luider bij verkeersinfo) (Of is dat een andere afkorting, TA,... ?) Ik meen dat je dàt volume ergens in het menu kunt instellen, hoeveel hij luider gaat bij verkeersinfo, dan bij het gewone spelen, of gewoon sowieso het volume op zich bij verkeersinfo.
Gewoon maar wat algemene ideeën hoor, niet specifiek voor de Panda 312.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”