Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Bestuurder stoel uit auto halen.

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Bestuurder stoel uit auto halen.

Bericht door Riddick »

Iemand een idee hoe dat zit in de Panda. ??
Is het gewoon borging's (bouten) weghalen en uit de rails schuiven, of komt er meer bij kijken. ??

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Bestuurder stoel uit auto halen.

Bericht door Robert100HP »

Ha, stoel uit de rails schuiven gaat je niet lukken, je hebt er naar voor en achter de ruimte niet voor.
Ergo, ik zou nooit en te nimmer de blokkeringen in de rails verwijderen dat zorgt voor een onveilige situatie.

Nu heb kort ik geleden mijn originele stoelen vervangen door sportstoelen, als je onderstaande link
in je browser opent zie je hoe een lege Panda eruit ziet. Ik verwacht niet dat de bevestigingspunten
voor model 169 en model 312 anders zijn. De bodemplaat is voor beiden gelijk, stoelen zitten met 2 bouten
vast op de voorste dwarsbalk. Een bout vind je onderaan de B stijl en de laatste nabij de midden tunnel.
De achterste bout zit vast in een verschuifbare moer, die opgesloten zit. Wanneer je de bouten verwijderd hebt
valt er niets onder de auto weg, bouten steken ook niet door de bodem. Draai nu als de stoel los is de leuning zover mogelijk naar voren, dat vergemakkelijkt het eruit tillen. Dan is er nog een aandachtspunt het voorste bevestigingspunt bij de midden tunnel heeft een kleine haak die in de dwars koker schuift. De losse stoel moet eerst een kleine stukje naar achteren worden geschoven voordat hij vrij komt. Let daar ook bij de montage op, de stoelen wegen ongeveer 22 kg per stuk




viewtopic.php?f=92&t=15712&p=196148&hil ... og#p196148

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Bestuurder stoel uit auto halen.

Bericht door Riddick »

Dank voor de info, ga morgen bij daglicht wel even kijken hoe het precies vast zit.

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Bestuurder stoel uit auto halen.

Bericht door Markv70 »

Appeltje eitje, eerst stoel vooruit max 2 schroeven losmaken, vervolgens achteruit zelfde. Stekkertje loshalen onder de stoel en klaar

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Bestuurder stoel uit auto halen.

Bericht door Riddick »

Hartelijk dank. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”