Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Squadra Tuning

Discussie over het tunen en stylen van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Patrick met ck
Forumgebruiker
Berichten: 204
Lid geworden op: 08 feb 2015 12:43
1e Panda-achtige: 100hp
Locatie: drenthe/overijssel

Re: Squadra Tuning

Bericht door Patrick met ck »

Jah ben ook wel benieuwd!?
:yes:

Gebruikersavatar
Trekking
Forumgebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2014 17:56
1e Panda-achtige: Trekking 2014

Re: Squadra Tuning

Bericht door Trekking »

Dag Allen.

Jazeker ik ben nog steeds tevreden.

De motor loopt voor mijn gevoel niet meer zo benauwd als voorheen. zeker stationair en bij lage toeren tallen hoor je en voel je dit.

De auto trekt veel gretiger door , dit merk je vooral in zijn 3-de en 4-de versnelling. Dan wil hij echt vooruit

Ook kan je er nog gewoon rustig mee rijden , met als voordeel dat wij de indruk hebben dat als je 80 rijdt , het
geluidsniveau lager is.

Het benzine verbruik heb ik eerlijk gezegd niet in de gaten gehouden , omdat ik dit minder belangrijk vind dan
de driveability van de auto , deze is er echt met sprongen op vooruit gegaan.

En , ik gebruik de ECO knop eigenlijk niet zoveel , voorheen reed de auto in deze stand ronduit beroerd , nu kan
je als je wat zuiniger wil rijden , redelijk uit de voeten in de eco stand, maar zoals gezegd , ik gebruik deze nauwelijks.
Als je hem gebruikt dan zie je het gemiddelde verbruik wel echt omlaag gaan.

Kortom de auto rijdt nu geweldig , wel jammer dat de Fiat niet gewoon zo uit de fabriek komt, want hij rijdt o zo veel beter.
Blijkbaar zijn er qua motor besturing bij de panda 4 varianten , voor iedere variant is de tuning op maat geschreven , ik denk
dus dat het plausibel klinkt dat je met een standaard aanpassing niet dezelfde resultaten bereikt als met op maat tuning.

Ik vroeg ook waarom er aanbieders zijn die net iets meer vermogen na de tuning realiseren , hierop werd verteld dat dit te maken heeft
hoe zwaar je de turbo wil belasten , en je dus binnen de marges wil blijven of echt op de maximale grens gaat zitten

Concluderend :
Zou ik de investering van 480 euro opnieuw doen ..... jazeker , voor mij is dit het zeker waard.


Ik zou bijna zeggen , kom een keer proef rijden.

Groet.

Ger

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Squadra Tuning

Bericht door ImcoPoelman »

Morgen gaat mijn panda een Tuning krijgen

+ 10PK
+ 45NM

Maar dan voor een schappelijkere prijs.

Ervaringen zal ik spoedig posten.
Laatst gewijzigd door ImcoPoelman op 02 jun 2016 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jjohn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Squadra Tuning

Bericht door jjohn »

ImcoPoelman schreef:Morgen gaat mijn panda een Tuning krijgen

- 10PK
- 45NM

Maar dan voor een schappelijkere prijs.

Ervaringen zal ik spoedig posten.

Succes.
Ik ben benieuwt.
De "normale" tuners waar ik was konden geen van allen in de chip.
Vandaar via Savali/Virea Houten in mijn geval.
Groet,
John

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Squadra Tuning

Bericht door ImcoPoelman »

Garage heeft afspraak afgezegd. Hou ik lekker de Euro's op de bank !
Afbeelding

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Squadra Tuning

Bericht door aribold »

Ik zou er sowieso niet voor betalen om er 10 pk en 45 Nm vanaf te laten halen...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Squadra Tuning

Bericht door Pinda1000 »

Wel een nieuwe trend zou dat kunnen worden.....detuning :rofl:

Goedkoop ook.....

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Squadra Tuning

Bericht door ImcoPoelman »

- aangepast naar + (zucht)
Afbeelding

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Squadra Tuning

Bericht door aribold »

:mrgreen:
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Squadra Tuning

Bericht door Riddick »

Ik heb ook overwogen om de TA 85 te laten Tunen maar problemen met de UNI-Air module eind vorig jaar en een beroerd lopende motor met veel storing meldingen hebben er voor gezorgd dat hij nog steeds standaard is.
Nu de UNI-Air module vernieuwd is draait de motor als een zonnetje en is de overweging er weer, om eventueel tot tuning over te gaan.
Mijn TA 85 heeft nog de oude cilinderkop en turbo, waar de nieuwere TA 80 de cilinderkop van de TA 105 heeft maar met een kleinere turbo.
Een grotere TA 105 intercooler is een plug & play oplossing om de inlaat lucht extra te koelen, aansluit slangen zijn allemaal het zelfde, de intercooler is alleen 2x zo dik, dus hoger koel vermogen.
De "SAVALI TA 85 Panda" had tuning met WMI en 120 pk en 182 Nm. (geen idee waar die gebleven is, hij is wel verkocht)
Had ik een TA 80 gehad, dan zou ik met zekerheid de TA 105 turbo en intercooler laten monteren en dan een custom remap, wat dan ± 124 pk oplevert en bijna 140 pk als je er weer WMI op zou zetten.

Persoonlijk ben ik niet zo overtuigd van de TA tuning, heb proefgereden met de Savali Panda zonder de WMI in werking (tank was leeg) en met een 500 met 120 pk (SAVALI getunde TA 105) en vond dat niet noemenswaardig sneller dan mijn TA 85 Panda's.
Waarbij ik dan mijzelf de vraag stel vind ik het de tuning a € 480,- waard, met de standaard bandjes reed mijn vorige TA 85 Panda gewoon 188 op de teller en 183 op de GPS.
Deze zilveren Panda heb ik nog niet volledig op de staart getrap mede door de UNI-Air Module problemen, nu heb ik hem nog maar tot 170 Km/u gekregen, en dat is met 16 inch met 215 voor en 205 banden achter.
Heb nog geen tijd gehad om een bezoek te brengen aan de "Autobahn" :mrgreen: om te kijken wat deze weet te bereiken.

Ik kijk wel uit naar de nieuwe 3 cilinder 999cc GSE-Firefly turbo, die zou genoeg potentieel moeten hebben voor tuning, mede kijkend naar wat er uit een getunde VW TSI gehaald wordt, wat toch een beetje een vergelijkbare motor is met 3 cilinders en ± 1ltr inhoud.

Tot de introductie van de nieuwe Panda (2019-2020) of de Introductie van de 312/319 Panda met GSE 3 cilinder turbo, blijft deze Panda in mijn bezit.

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: Squadra Tuning

Bericht door arnold66 »

Enige tijd geleden Savali geweest, om precies te zijn 2 jaar gelden.

Nog steeds met een glimlach achter het stuur, verschil is nog altijd duidelijk waarneembaar en de 480 euries zeker het geld waard.
In combinatie met een K&n filter een van de beste doelen waar ik ooit het geld aan uitgegeven heb..
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Squadra Tuning

Bericht door Riddick »

K&N filters komen er bij mijn niet in, de K&N filters zijn verzopen in de olie en brengen niets extra, Ronald heeft dat ooit zelf bevestigd, of hij moet ondertussen een andere mening hebben.

DCross
Forumgebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2017 12:06
1e Panda-achtige: Panda Cross

Re: Squadra Tuning

Bericht door DCross »

Over 2 weken krijgt mijn panda cross zijn eerste beurt,
Ik laat de wagen weer cleanen aan de binnenkant want ik misbruik h'm echt
En ik laat een tuning uitvoeren bij savali (300,€ :mrgreen: )
Een open filter Is voor mij geen optie i.v.m. vuil/stof enz.

Iemand nog tips wat ik meer kan doen aan dit blokkie 875ccTA/90pk

Even voor de duidelijkheid, blokje is pittig zat dus het gaat meer om de lol
Niet omdat het moet maar omdat het kan!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Squadra Tuning

Bericht door Riddick »

DCross schreef:Over 2 weken krijgt mijn panda cross zijn eerste beurt,
Ik laat de wagen weer cleanen aan de binnenkant want ik misbruik h'm echt
En ik laat een tuning uitvoeren bij savali (300,€ :mrgreen: )
Een open filter Is voor mij geen optie i.v.m. vuil/stof enz.

Iemand nog tips wat ik meer kan doen aan dit blokkie 875ccTA/90pk

Even voor de duidelijkheid, blokje is pittig zat dus het gaat meer om de lol
Niet omdat het moet maar omdat het kan!
Ik vraag mijn nog steeds af wat er anders is aan een TA 90 t.a.v. de minder vermogende TA 80, alleen de ECU software ?? of is de turbo ook weer anders. ??

mark660
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2014 09:26
1e Panda-achtige: geen meer
Locatie: Roermond

Re: Squadra Tuning

Bericht door mark660 »

Riddick schreef:Ik heb ook overwogen om de TA 85 te laten Tunen maar problemen met de UNI-Air module eind vorig jaar en een beroerd lopende motor met veel storing meldingen hebben er voor gezorgd dat hij nog steeds standaard is.
Nu de UNI-Air module vernieuwd is draait de motor als een zonnetje en is de overweging er weer, om eventueel tot tuning over te gaan.
UNI-Air Module problemen, denk dat een van onze panda's dat ook begint te krijgen ondanks netjes olie vv om de 12-15d km
Loopt vaak na het starten maar op 1 cil. bobines ed al vervangen , als het gevroren heeft na de start 30sec belabberd lopen , bij warmer weer ongeveer 10 seconden , als de warm is loopt die goed alleen tikt die iets meer dan de andere panda in het kleppenwerk terwijl die minder gelopen heeft.
Is het een kostbaar grapje , heb je hem zelf vervangen?

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”