Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

chiptuning

Discussie over het tunen en stylen van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

mark660
Forumgebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 okt 2014 09:26
1e Panda-achtige: geen meer
Locatie: Roermond

Re: chiptuning

Bericht door mark660 »

Danoontje schreef:
bero schreef:
Wat de topicstarter wil is een beter afstelling (meer koppel onderin) en dat is software matig gewoon te doen.
Dat is eigenlijk exact wat wij ook willen: iets meer koppel waardoor de dip bij optrekken wegvalt. Wij hebben hier nogal wat hellingen en heuvels en de vrouw is daar geen held in :roll:
Ik had bij een van de twee Panda's de twin-air module stuk , sinds daar een nieuwe in zit is het dipje weg en pakt die weer mooi soepel op (y)

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: chiptuning

Bericht door arnold66 »

De TA modellen zijn wel gevoelig voor prutswerk.

Veelal gaat idd de module kapot, maar ook dat heb je voor een groot gedeelte zelf in de hand, regelmatig olie wisselen, dus NIET alle 30K maar het liefst bij 15K.
Dit geld ook voor Tuning, geef in godsnaam een paar eurie meer uit en ga naar een gerenomeerd bedrijf, de keuze is makkelijk nl, Savali of Squadra.

Ben met mijn TA85 naar Ronald geweest en rij al meer dan 100K op LPG met een smile op mijn gezicht, en NOOIT problemen gehad.
Je krijgt ook het advies om de olie regelmatiger te verversen, eventueel flushen en hij is weer als nieuw.
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: chiptuning

Bericht door Riddick »

Bij mijn wordt de olie elke 8000-12-000 Km ververst + oliefilter. :mrgreen:

Danoontje
Forumgebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012

Re: chiptuning

Bericht door Danoontje »

Dat begrijp ik.

Maar vanuit het zuiden zijn de opties niet heel veel. Heeft iemand misschien ervaring met cts-chiptuning.com? Wij wilden hier de chip-tuning laten uitvoeren.

Lees hier niet veel over, maar in ieder geval niks negatiefs :-)
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: chiptuning

Bericht door Erik 319 »

Ik zou er een dagje voor uit trekken en lekker naar Nunspeet rijden.
Kun je op de terugweg meteen even goed testen.
Is misschien een eind rijden maar ik zou persoonlijk alleen naar een gerenommeerde tuner gaan.
312=500 319=Panda.

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: chiptuning

Bericht door arnold66 »

Juist, laat de afstand niet bepalend zijn om voor een onbekende tuner te kiezen, overigens Squadra komt ook in het zuiden bij verschillende dealers om aldaar te tunen. Ben met de camper van mijn zwager in Roermond geweest alwaar Squadra hem getuned heeft.

Kortom, Savali of Squadra, ander helemaal niets,,,,,,,,,,helmaal niets en echt niets,,,,,ook niet een heel klein beetje :-)
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Danoontje
Forumgebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012

Re: chiptuning

Bericht door Danoontje »

Goede morgen,

Na het lezen van jullie informatie gaan twijfelen. En besloten met Squarda contact op te nemen over het hoe-en-wat. Als we laten chiptunen dan inderdaad goed.

Bedankt! (y) (y)
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk

Danoontje
Forumgebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012

Re: chiptuning

Bericht door Danoontje »

Ter info: Squadra levert deze service niet meer voor Twin Air :-(
Dus dan maar Savali eens vragen

Daarbij kreeg ik onderstaande advies:
"Wij adviseren om ook bij een standaard TA RON98 te tanken en dan bij een merk als BP, Shell, Aral enzn.enz"
Is dat bekend?
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: chiptuning

Bericht door Erik 319 »

Wat een onzin.
312=500 319=Panda.

Danoontje
Forumgebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012

Re: chiptuning

Bericht door Danoontje »

Mja, ze adviseren zoiets natuurlijk niet voor niets.

Squadra geeft aan RON98 te adviseren i.v.m. mogelijk pingelen van de motor met RON95
Savali geeft aan dit niet direct te adviseren, maar ook niet aan te raden. Te geven wel aan dat RON98 een lichte voorkeur heeft.

Dus zal niet uit de lucht komen vallen :?
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door Pinda1000 »

Zeker benzine turbomotoren hebben eigenlijk altijd baat bij brandstof met een zo hoog mogelijk octaangetal omdat het moment waarop pingelen optreedt dan hoger ligt.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: chiptuning

Bericht door Erik 319 »

Klopt wel maar bij een standaard motor zou Fiat het zelf toch wel adviseren als het wat oplevert.
Lijkt mij tenminste logisch.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: chiptuning

Bericht door Riddick »

erguly schreef:Wat een onzin.
Nee hoor mijn Panda vertoonde stotter gedrag, en dat wert helemaal dramatisch na Savali tuning.
Dus terug naar standaard, ben vervolgens op 98 Ron gaan rijden en hij loop als een zonnetje en ik kom verder op een tank brandstof.
Ik tank alleen maar bij de grote merken, BP, Shell, Esso, Texaco, Total, enzovoort.
Na tuning zou ik zeker op 98 Ron gaan rijden, meer octaan is altijd beter.

Danoontje
Forumgebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2018 09:27
1e Panda-achtige: Lounge Turbo Twinair 86pk 2012

Re: chiptuning

Bericht door Danoontje »

Vandaag gewoon eens RON98 getankt. Moet zeggen: is toch best wel wat duurder op een volle tank.
Maar ik merk vrijwel meteen (eerst natuurlijk even 95 uit de leidingen krijgen) dat de auto rustiger loopt. Prettiger rijd bij 50km/u.
Iets soepeler oppakt en in de 2, bij uitrollen, een vloeiendere beweging maakt.

Morgen als ik weer naar het werk moet moet ik weer een 50 helling op. Benieuwd wat dat doet. Deze helling is net te zwaar voor de 4e versnelling, maar de 3e versnelling is net te licht. Benieuwd op morgen de 4e versnelling net goed is.
Driewieler -> Fiets -> Honda Vision -> Kreidler Florett RMC Superstar -> Zundapp Super Combinette DeLuxe -> Opel Kadett C1 1977 + Opel Kadett C1 1978 -> Ford Transit Ambulance 1978 -> Subaru Justi-> Peugeot 206 -> Renault Kangoo -> Renault Kangoo 4x4 -> Fiat Panda Lounge Turbo Twinair 86pk

arnold66
Forumgebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 23 mar 2014 09:07
1e Panda-achtige: Twinair-Turbo 85
Facebook: https://www.facebook.com/arno.schipper.58
Locatie: Waubach

Re: chiptuning

Bericht door arnold66 »

Tuned By Savali,

Gewone benzine erin en ook op LPG, knallen met die handel waarbij 6500 RPM geen uitzondering is.
Loopt gewoon als een klein gemeen rood koekblikje waarbij ik al menig weggebruiker stom heb laten nakijken.

Wel bij Ronald de boubines laten vervangen, dit was overigens onder een coulance regeling van de importeur.
Gelijk 2 nieuw ZUNDKERZEN er in en hij gaat nog steeds als de brandweer….

Dus, qua brandstof heb ik geen op of aanmerkingen…..
Wijsheid is geen gave, het is een straf omdat je iedere dag met mensen te maken hebt die dit niet zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Tuning & Styling”