Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Welke motoren zitten er in de selecta

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Mitchell_V
Forumgebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mei 2018 19:28
1e Panda-achtige: 1.1 hobby 2001
2e Panda-achtige: 1999 1.1 automaat

Welke motoren zitten er in de selecta

Bericht door Mitchell_V »

Ik heb een zeer mooie panda selecta gekocht, maar deze staat momenteel in een museum waar ik momenteel (corona maatregeeln) niet bijkan. Nu wil ik alvast enkele onderdelen bestellen maar welke motor zit er in zo een selecta. De motorcode volgens het type plaatje zegt 156C.046. Ik neem aan dat dit een 1.1 motor is met 50 pk?
Het is een panda automaat in nagenoeg perfecte staat. Enkel een gebarsten stuurwiel. Dit voor de mooie 800 euro. Vind je dat een mooie prijs? :D
voorste banden plat zetten, achterste knetter hard... dan ga je eeuwig bergaf, snelheid gegarandeerd!

Gebruikersavatar
Joost
Moderator
Berichten: 658
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:40
1e Panda-achtige: 1000 CL 1987
Locatie: Smilde
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Welke motoren zitten er in de selcta

Bericht door Joost »

Lijkt me een heel nette prijs als ie echt zo goed is. Ik zie op MP regelmatig roestbakken voorbij komen voor 1000 of meer.

Motor zal inderdaad de 1.1 50pk versie zijn.

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Welke motoren zitten er in de selcta

Bericht door PandaVespa »

Selecta’s hebben een 1100cc monopoint injectie en heeft idd 50pk. Zit ook in de 4x4 van voor 2000.

Opletten op de vbak. Gaat alles soepel, werkt alles zoals het hoort? Hoe ziet vbak olie eruit?

Ik heb 2 vbakken uitelkaar laten halen en eentje laten reviseren. Diegene met slechts 80.000km was verder versleten dan diegene die ruim het dubbele had gereden. Km-stand zegt niks.

Veel is net anders dan de handgeschakelde versies. Uitlaat, remmen, etc. Weet waar je aan begint ;) .

Qua waarde? Selecta is zeldzamer dan de 4x4 helaas slechts oud ijzer prijs waard. Net wat een gek ervoor geeft............ of vraagt.......
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Welke motoren zitten er in de selcta

Bericht door Micha D. »

PandaVespa schreef: 31 dec 2020 00:29 Qua waarde? Selecta is zeldzamer dan de 4x4 helaas slechts oud ijzer prijs waard. Net wat een gek ervoor geeft............ of vraagt.......
Oud ijzer prijs is 150 euro, ik heb 1,5 jaar geleden nog mijn Selecta nog voor 1800 euro verkocht. Die was dan wel erg netjes, maar oud ijzer prijs is natuurlijk waanzin...

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Welke motoren zitten er in de selcta

Bericht door PandaVespa »

Net wat een gek ervoor vraagt....... of geeft........

Zolang er niks aan mankeert, mazzel gehad.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Welke motoren zitten er in de selecta

Bericht door Micha D. »

Waarde wordt bepaald door een marktwerking van vraag en aanbod. Schijnbaar is hij het dan toch waard.

Je kunt overal wel bij roepen 'net wat een gek ervoor geeft/vraagt', maar zo werkt het niet.

Gebruikersavatar
xxl_liberty
Clublid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:05
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Welke motoren zitten er in de selcta

Bericht door xxl_liberty »

PandaVespa schreef: 31 dec 2020 15:31 Net wat een gek ervoor vraagt....... of geeft........

Zolang er niks aan mankeert, mazzel gehad.
Ik ben nog niet zolang terug op dit forum maar zie helaas niet veel positiviteit uit uw toetsenbord komen.
Vooral mensen met pas verworven aankopen stellen vragen omdat ze blij zijn met hun aankoop. Als je daar niet positief op kunt reageren type dan nix. Het is een beetje als zuurtjes eten en azijn pissen.
Mitchell_V schreef: 30 dec 2020 22:10 Ik heb een zeer mooie panda selecta gekocht, maar deze staat momenteel in een museum waar ik momenteel (corona maatregeeln) niet bijkan. Nu wil ik alvast enkele onderdelen bestellen maar welke motor zit er in zo een selecta. De motorcode volgens het type plaatje zegt 156C.046. Ik neem aan dat dit een 1.1 motor is met 50 pk?
Het is een panda automaat in nagenoeg perfecte staat. Enkel een gebarsten stuurwiel. Dit voor de mooie 800 euro. Vind je dat een mooie prijs? :D
Gefeliciteerd met de aankoop
Een prijs van €800 de laatste tijd niet gezien voor een selecta. Meestal over de €2000,00. Veel veilige kilometers en welkom.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Welke motoren zitten er in de selecta

Bericht door Erik 319 »

Dat is zeker een prijs waar je niet gauw de mist mee in zult gaan.
En als ie in een museum staat zal,het ongetwijfeld een knap,ding zijn want afgetrapte zooi heb ik nog niet vaak in een museum zien staan. Zie de plaatjes graag tegemoet.
312=500 319=Panda.

RobertO
Forumgebruiker
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2021 23:17
1e Panda-achtige: Selecta 1991
Locatie: Leiden

Re: Welke motoren zitten er in de selecta

Bericht door RobertO »

850 is een koopje voor een gave selecta die goed is op het stuurwiel na. Dat kan je weer uit een andere panda halen. Ik ben waarschijnlijk gek, betaalde 3.5 mille voor een selecta die van binnen als nieuw was en van buiten netjes met wat krasjes en beginnende roest onder aan linker portier. Nieuwe bandjes. Alleen in de uitlaat vallen nu de gaten, was zeker niet gewend om harder dan 80 te rijden. Weet iemand hier of je een uitlaat van voor een fire 900 hieronder kunt hangen zonder problemen te krijgen? Dat hoor ik graag, dan kan ik weer rijden!

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Welke motoren zitten er in de selecta

Bericht door PandaVespa »

Uitlaat voor een selecta is nog leverbaar.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

TRXke
Forumgebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 apr 2007 20:22
1e Panda-achtige: 1000 Selecta 1992
Locatie: Berlaar (Belgie)
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Welke motoren zitten er in de selecta

Bericht door TRXke »

De Selecta is in Belgie ook geleverd met de 1000cc carburator motor, de volledig originele in nieuwstaat verkerende Selecta uit 1992 van mijn moeder is daar het levende bewijs van.

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”