Beste Panda selecta rijders , ben eigenaar van zeer goed rijdende selecta MAAR af en toe bij afremmen of stoplicht gaat bij het gas geven de automaat NIET in werking . Heb hele forum al gezocht en gevonden dat contacten van diverse sensoren enige corrosie zouden kunnen hebben. Dit allemaal gecontroleerd , schoongemaakt en niets gevonden .
Bak is gecontroleerd en werkt precies zoals op forum her en der beschreven .
Auto gaat wel rijden als je even pook een klein beetje heen en weer beweegt alsof er dus toch ergens een los / slecht contact je is .
Sensor bij gas pedaal zou misschien boosdoener zijn daar het altijd bij afremmen of stoplicht is en dus weer bij gaspedaal aanraken het er op lijkt dat deze sensor NIET altijd werkt.
Auto heeft slechts 55000 km gereden en is van 1998
Wie kan hier enig licht op werpen ?? en wie kan me vertellen of je ergens zo'n gas pedaal schakelaar kan bestellen .
alvast heel hartelijk dank voor het meedenken
mvrgr PETER
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
selecta probleem Fiat Panda
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 mar 2013 10:53
- 1e Panda-achtige: Panda Selecta
- 2e Panda-achtige: 1997
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: selecta probleem Fiat Panda
Hoi,
Al heb je niet exact hetzelfde probleem als wij hadden, met een Punto Selecta dan, het lijkt er sterk op dat de oorzaak in de koppeling zou kunnen zitten. Bij sterk afremmen, voor een haakse bocht of stoplicht, gaf de CVT soms "kroe-kroe"-geluidjes, heel kort en ook heel even wat afremmend effect. En dit alleen bij (vries-)koude start, gedurende de eerste minuten. Eenmaal wat warmer was alles normaal.
Wanneer de CVT-bak niet door jezelf of vrienden te herstellen is, kan ik je tenzeerste de firma "Eur-o-Matic" aan bevelen. Ik had 3 CVT-reparatiebedrijven aangeschreven, nadat mijn FIAT-dealer de zaak afgewimpeld en "te duur" had beoordeeld (Minstens 1500 euro, alleen al voor de koppeling, zonder werkuren).
Na mijn redelijk gedetailleerde beschrijving van de klacht, kreeg ik al een antwoord dat van technisch begrip en inzicht van de CVT getuigde, en de herstelling verliep volledig zoals ingeschat voor nog geen 900 euro... OK, wel wat geld, maar je hebt er geen andere wagen voor, zeker niet als je de CVT niet graag zou missen!
Succes!
Ter info: De gaspedaalschakelaars schijnen niet meer verkrijgbaar te zijn, maar die moeten met wat knutselwerk zelf te vervangen zijn door een andere microswitch.)
Al heb je niet exact hetzelfde probleem als wij hadden, met een Punto Selecta dan, het lijkt er sterk op dat de oorzaak in de koppeling zou kunnen zitten. Bij sterk afremmen, voor een haakse bocht of stoplicht, gaf de CVT soms "kroe-kroe"-geluidjes, heel kort en ook heel even wat afremmend effect. En dit alleen bij (vries-)koude start, gedurende de eerste minuten. Eenmaal wat warmer was alles normaal.
Wanneer de CVT-bak niet door jezelf of vrienden te herstellen is, kan ik je tenzeerste de firma "Eur-o-Matic" aan bevelen. Ik had 3 CVT-reparatiebedrijven aangeschreven, nadat mijn FIAT-dealer de zaak afgewimpeld en "te duur" had beoordeeld (Minstens 1500 euro, alleen al voor de koppeling, zonder werkuren).
Na mijn redelijk gedetailleerde beschrijving van de klacht, kreeg ik al een antwoord dat van technisch begrip en inzicht van de CVT getuigde, en de herstelling verliep volledig zoals ingeschat voor nog geen 900 euro... OK, wel wat geld, maar je hebt er geen andere wagen voor, zeker niet als je de CVT niet graag zou missen!
Succes!
Ter info: De gaspedaalschakelaars schijnen niet meer verkrijgbaar te zijn, maar die moeten met wat knutselwerk zelf te vervangen zijn door een andere microswitch.)
Hieronder mijn relaas met het bedrijf, na herstelling;
Bedankt voor de info ! Eigenlijk precies zoals verondersteld, en door u mooi voorspeld !
Wij hadden uw bedrijf al gekozen (uit 3 opties) vanwege uw van kennis terzake getuigend eerste antwoord: u sprak daarin al van de mogelijkheid dat het de koppeling kon zijn! Ondertussen al twee ritjes met (bijna vries-)koude start gehad, en geen geluidje (“kroe kroe”) of korte remming meer geconstateerd. Ik voel ook dat hij precies “kordater” vertrekt, en de eerste meters vlotter vooruit wil, al had ik daar voorheen geen klachten over.
Ik raad uw bedrijf aan bij eenieder die er volgens mij terecht kan!
Met vriendelijke groeten,
Frans Noordman
From: info@eur-o-matic.com [mailto:info@eur-o-matic.com]
Sent: maandag 22 april 2013 08:28
To: Noordman, Frans
Subject: RE: Fiat Punto
Goedemorgen,
In antwoord op uw vraag,
Het ijzer poeder zat vast gekleefd in de koppeling door de olie lekkage via de keerring.
Dit kan ook het geluid veroorzaken wat u zelf geconstateerd had.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Eur-O-Matic International BV
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer: