Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Het Zwarte Beertje

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

Zodra de motor gestart wordt gaan ze aan. Zodra ik mijn verlichting aan doe, gaan ze uit. Er komt nog een schakelaar in om ze uit te zetten als de verlichting ook uit is.

En nog een foto van een originele 3de remlicht. Niet zo heel bijzonder, maar de mijne had namelijk niet eentje. Nu wel :D .
Afbeelding

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

Even een sierstrip onder het voorraam monteren :shock: .......
Afbeelding

Het zit erin 8*) , samen met een nieuwe autoradio met ingebouwde carkit, alleen nog alles aansluiten en nieuwe draden trekken voor de boxen. In de (verre) toekomst kan op deze radio nog een achteruitrijcamera aangesloten worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door bero »

Ja, een venturi plaatsen is altijd wat meer werk dan mensen denken :mrgreen:
Maar ziet er wel goed uit :thumbup:
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Romeo »

Inderdaad wat Bero zegt. We've all been there, nou ja......velen in ieder geval.
Wil je het helemaal afmaken dan zou ik ook de plastic afdekkapjes voor de raamstijlen er bij doen. Maakt er mooi een geheel van.
Volgens mij kun je ze nog nieuw bestellen. Ik kan het voor je nakijken als je wilt.

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

Bedankt voor het aanbod, Milan :) . We hebben de venturi via de dealer besteld. Er moeten nog wat draden getrokken worden voor de boxen achter en de microfoon voor de carkit, daarna zullen de plastic afdekkapjes voor de raamstijlen ook besteld worden.
Alleen toen we gisteren alles los hadden, kwamen we erachter dat de al aanwezige draden in de auto nogal een warboel was. Alles eruit gehaald en nieuwe ISO stekker gekocht. Vandaag het grootste gedeelte gesoldeerd. Weg met al dat tape en die kroonsteentjes! :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Micha D. »

:thumbup:. Lekker bezig hoor!

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

We doen ons best :) .

Vandaag de remtrommels een ander kleurtje gegeven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
JustRob
Forumgebruiker
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 okt 2012 15:50
1e Panda-achtige: Panda liefhebber
Locatie: Beuningen Gld
Contacteer:

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door JustRob »

Goed bezig,ziet er meteen beter uit :thumbup:
we've got rid of the kids......the dogs were allergic !!!!


mvg Rob

http://www.BassetsHome.nl

Gebruikersavatar
Russchema
Forumgebruiker
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2013 16:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2005
Locatie: Strijen

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Russchema »

Inderdaad erg mooi!
Wordt er trouwens nog gewerkt? Volgens mij zijn jullie fulltime bezig met de auto :wink:
Ik wou dat ik zoveel tijd had..
Groeten Remko

--- Fiat Panda 1.2 Emotion 2005 --- Ford C-Max Ghia 1.6 TDCI 2005 --- Suzuki Intruder VS1400 1996 ---
Suzuki Intruder VS600 1997 --- Mazda MX-5 1.8 Sportive 2001 --- Fiat Brava 1.6 SX 1995

Gebruikersavatar
Micha D.
Forumgebruiker
Berichten: 2050
Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Micha D. »

Heb je trommels nog geschuurd? Die van mij zijn ook flink verroest, misschien ook maar eens doen.

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

Ik heb een handige vriend die er lol in heeft om het werk te doen. Meeste werkzaamheden gebeurt ook tussen de bedrijven door en kost ook niet de gehele dag.
De remtrommels zijn eerst met een staalborstel bewerkt, vervolgens geschuurd en voordat de hammerite opkwam flink met wasbenzine en papieren doekjes afgenomen. Hammerite is volgens voorschriften aangebracht.

Zo ziet het er nu uit:
Afbeelding

Alleen de radio moet nog gemonteerd worden, dan houden we het voorlopig wel even voor gezien. Het heeft genoeg tijd en geld gekost dat we beiden nu wel een beetje flauw van worden. Het is wel leuk om te zien hoe het zwarte beertje binnen een maand zoveel is opgeknapt en veranderd. Ik kan niet wachten totdat ikzelf ermee op pad kan gaan.

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

Yeah, mijn zwarte beertje heeft nu een werkende autoradio met ingebouwde carkit.
Afbeelding

Leuke van deze radio is, dat de kleur v/d knopjes en scherm aan je eigen wensen kunt aanpassen :D .
Afbeelding

Gebruikersavatar
-V8-
Forumgebruiker
Berichten: 545
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:40
1e Panda-achtige: 1988 Seat Marbella L

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door -V8- »

Ik hoop alleen dat dit geen dure radio was.

Probleem met de console bakjes in Panda en Marbella.....inbrekers rukken het er met bakje en al uit en weg is je radio.

Dat overkwam dus ook de vorige eigenaar van mijn 89-er. Daarom zit er nu een Aldi Bluetooth radio in.
1968 Renault 4 R1123
1986 Peugeot 205 1.1 XE Accent
2005 Mitsubishi Outlander I 2.4i 16V 4WD
1997 Mercury Grand Marquis 4.6 V8

Hilda

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door Hilda »

Ik begrijp je reactie niet goed. Deze radio heeft een afneembaar frontje, zodat een potentiële inbreker er niks aan heeft (uitgaande dat deze het door wil verkopen).

En het was idd geen goedkope radio, maar het geluid is ook geweldig. Mijn vriend heeft deze ook in z'n auto. Moet alleen nog goede boxen hebben, want diegene die er nu inzitten .......... :S . Komt met de tijd wel.
Wat is duur of goedkoop? Een boete voor niet handsfree bellen, kun je deze radio prima van betalen :lol: . Het gebruiksgemak van deze radio is zelfs voor mij gewoon gemakkelijk. Ik wil geen radio met teveel knopjes, bovendien wat mooi spul mag toch ook?

Gebruikersavatar
-V8-
Forumgebruiker
Berichten: 545
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:40
1e Panda-achtige: 1988 Seat Marbella L

Re: Het Zwarte Beertje

Bericht door -V8- »

tis enkel een tip, wat je er mee doet, is geheel aan jou uiteraard. :thumbup:
1968 Renault 4 R1123
1986 Peugeot 205 1.1 XE Accent
2005 Mitsubishi Outlander I 2.4i 16V 4WD
1997 Mercury Grand Marquis 4.6 V8

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”