Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
CVT in de problemen....
Moderators: michiel van g., Niels9966
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: CVT in de problemen....
@Mack: Mijn bedankje voor de link naar de manuals is nog niet koud, en ik ben er meteen al mee geholpen!
Bij onze Punto Selecta (destijds bij Eur-o-matics herstelde koppeling, zie andere posts) begon onlangs telkens vanaf ongeveer 40km/u het "Selectalampje" op te lichten...! Het rijden ging normaal verder, maar er was dus toch iets mis. Ik merkte ook dat bij het vertrekken, na de pedaal-klik, de auto niet meteen begon te kruipen, zoals voorheen, maar dat dit pas na iets meer gas, zo'n 1500 à 2000rpm gebeurde. Mijn vrouw beaamde dit, het is haar wagen, en hij wordt echt enkel alleen voor ritjes "ronde de kerk" gebruikt. Dus niks anders dan voortdurend "schakelen" en koppelen.
Dus meteen "jouw" manuals even doorgelezen, en tot de eerste basiscontroles overgegaan.
Bij controle van de exacte stand van "inhibitor switch/shift linkage merkte ik een minieme afwijking. Ik gebruikte een boutje van 4mm (M4) om door de drie boven elkaar staande gaatjes te duwen (Selector in stand "N"). Een boortje, zoals ze in de manual aanraden was te lang (bij een Punto: de accubak zit er dicht boven!). Met het boutje (mits een beetje wringen!) op zijn plaats, maakte ik de 2 montageboutjes van de inhibitor/schakelhefboom op de bak even los en weer vast. Ik voelde de zaak een ietsje bewegen, maar zéér weinig! Boutje eruit en testrit... Lampje licht niet meer op en hij kruipt weer meteen vanaf het moment dat de gaspedaalswitch klikt! Korte testrit bleek alles OK... Ik hoop dat het zo blijft!
Bij onze Punto Selecta (destijds bij Eur-o-matics herstelde koppeling, zie andere posts) begon onlangs telkens vanaf ongeveer 40km/u het "Selectalampje" op te lichten...! Het rijden ging normaal verder, maar er was dus toch iets mis. Ik merkte ook dat bij het vertrekken, na de pedaal-klik, de auto niet meteen begon te kruipen, zoals voorheen, maar dat dit pas na iets meer gas, zo'n 1500 à 2000rpm gebeurde. Mijn vrouw beaamde dit, het is haar wagen, en hij wordt echt enkel alleen voor ritjes "ronde de kerk" gebruikt. Dus niks anders dan voortdurend "schakelen" en koppelen.
Dus meteen "jouw" manuals even doorgelezen, en tot de eerste basiscontroles overgegaan.
Bij controle van de exacte stand van "inhibitor switch/shift linkage merkte ik een minieme afwijking. Ik gebruikte een boutje van 4mm (M4) om door de drie boven elkaar staande gaatjes te duwen (Selector in stand "N"). Een boortje, zoals ze in de manual aanraden was te lang (bij een Punto: de accubak zit er dicht boven!). Met het boutje (mits een beetje wringen!) op zijn plaats, maakte ik de 2 montageboutjes van de inhibitor/schakelhefboom op de bak even los en weer vast. Ik voelde de zaak een ietsje bewegen, maar zéér weinig! Boutje eruit en testrit... Lampje licht niet meer op en hij kruipt weer meteen vanaf het moment dat de gaspedaalswitch klikt! Korte testrit bleek alles OK... Ik hoop dat het zo blijft!
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
En toen hield de exercitie op.
De magazijnmeester bij de Fiat garage in Arnhem had nog geen enkel van de onderdelen die ik had aangevraagd besteld. En ook geen telefoontje daarover gegeven.
Ok, dan maar waar wij bijstaan de onderdelen in de eRen opzoeken, daar moesten we hem nog bij helpen want hij wist echt niet waar hij mee bezig was ... en dan blijkt dat meteen de eerste 2 onderdelen die we echt nodig hebben niet meer geleverd worden.
Over andere onderdelen kwamen ook al twijfels, en toen kreeg ik het gevoel dat mr. Murphy met net iets teveel aandacht naar dit project aan het kijken was.
Ik laat het nu hierbij. Er gaan een aantal onderdelen in de koopjeshoek en ik ga op zoek naar een vervangend koekblikje. Jammer maar helaas...
De magazijnmeester bij de Fiat garage in Arnhem had nog geen enkel van de onderdelen die ik had aangevraagd besteld. En ook geen telefoontje daarover gegeven.
Ok, dan maar waar wij bijstaan de onderdelen in de eRen opzoeken, daar moesten we hem nog bij helpen want hij wist echt niet waar hij mee bezig was ... en dan blijkt dat meteen de eerste 2 onderdelen die we echt nodig hebben niet meer geleverd worden.
Over andere onderdelen kwamen ook al twijfels, en toen kreeg ik het gevoel dat mr. Murphy met net iets teveel aandacht naar dit project aan het kijken was.
Ik laat het nu hierbij. Er gaan een aantal onderdelen in de koopjeshoek en ik ga op zoek naar een vervangend koekblikje. Jammer maar helaas...
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- DeBakker
- Forumgebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 05 nov 2006 12:30
- 1e Panda-achtige: Edizione Cool 2011
- 2e Panda-achtige: Fiat 500 Lounge 2011
- Locatie: Apeldoorn
Re: CVT in de problemen....
En ombouwen naar handgeschakeld? Zonde om zo'n mooie Panda weg te doen.
Op dit moment op de oprit:
Fiat Panda 169 1.2 2011
Fiat 500 1.2 Lounge 2011
Fiat 126 Bosmal cabrio 1995
Hyundai i10 1.2 2012
Opel Astra Sports Tourer 2017
Fiat Panda 169 1.2 2011
Fiat 500 1.2 Lounge 2011
Fiat 126 Bosmal cabrio 1995
Hyundai i10 1.2 2012
Opel Astra Sports Tourer 2017
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Een van mijn problemen is dat ik chronisch ziek ben (sarcoïdose & haarcel-leukemie) en daardoor heb ik weinig energie. Mijn broer is een hele goeie monteur maar moet telkens uit Weesp komen. Al bij al niet handig om hier een langdurig project van te maken.
Van de ene kant zou ik graag het Koekblikje op de weg houden (want het is gewoon een fijn autootje), maar het moet voor mij ook practisch zijn.
En juist omdat ik het zonde vind om die goeie carrosserie op de sloop te gooien zet ik 'm eerst hier te koop neer.
Van de ene kant zou ik graag het Koekblikje op de weg houden (want het is gewoon een fijn autootje), maar het moet voor mij ook practisch zijn.
En juist omdat ik het zonde vind om die goeie carrosserie op de sloop te gooien zet ik 'm eerst hier te koop neer.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
- exprezzo
- Forumgebruiker
- Berichten: 1456
- Lid geworden op: 15 sep 2012 12:14
- 1e Panda-achtige: panda 100hp
- Locatie: apeldoorn
- Been thanked: 1 time
Re: CVT in de problemen....
Pech dat je in Arnhem zoon snurker tegenkwam zeg..
Misschien toch euro-matic bellen,en vragen of ze die specifieke onderdelen hebben!?
Of je verder kunnen helpen.
Vragen kost niks,misschien hebben hun wel idee,qua missende werkende onderdelen.
Grt exprezzo.
Misschien toch euro-matic bellen,en vragen of ze die specifieke onderdelen hebben!?
Of je verder kunnen helpen.
Vragen kost niks,misschien hebben hun wel idee,qua missende werkende onderdelen.
Grt exprezzo.
Re: CVT in de problemen....
Het blok met bak inbouwen wat je pasgeleden op hebt gehaald is geen optie?
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Die heeft ook verse leidingen nodig tussen de CVT en de olie-koeler. En die zijn (via Fiat) niet meer te krijgen.
Mijn broer heeft momenteel te weinig tijd en ik heb "even" de energie niet, maar eigenlijk wel weer een autootje nodig.
Dus als iemand het een leuk project vind geef ik het graag voor een vriendelijk bedrag over.
Mijn broer heeft momenteel te weinig tijd en ik heb "even" de energie niet, maar eigenlijk wel weer een autootje nodig.
Dus als iemand het een leuk project vind geef ik het graag voor een vriendelijk bedrag over.
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
Re: CVT in de problemen....
de missende delen heb ik voor je liggen , maar als je de puf niet hebt om de wagen af te bouwen wil ik hem wel .
komt er wel een 5 bak in....
komt er wel een 5 bak in....
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Als jij 'm wil overnemen, heel graag, dan mag je zeggen wat je allemaal wil meenemen.
1 CVT is al gereserveerd voor Paul4x4
1 CVT is al gereserveerd voor Paul4x4
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
Re: CVT in de problemen....
in principe alleen de wagen zelf , de cvt en cvt delen heb ik van mijn eigen omgebouwde selecta nog liggen , daar heeft paul ook al oren naar...
een 1100 mpi heb ik nog liggen , een singlepoint is eigenlijk gemakkelijker
een 1100 mpi heb ik nog liggen , een singlepoint is eigenlijk gemakkelijker
- Mack
- Forumgebruiker
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 feb 2015 16:01
- 1e Panda-achtige: ex 1100 selecta
Re: CVT in de problemen....
Een van de twee motoren ( de originele die in deze Panda hoort) heeft een mpi er op zitten. Je mag uitzoeken welke je het liefst hebt (of allebei).
The similar point of a peanut and a tin-box?
Makes more sense in Dutch...
Makes more sense in Dutch...
Re: CVT in de problemen....
steunen. bak , assen , pedalen en pook zitten er in.
kabelboom nog aansluiten ,koelvloeistof er op , en startrelais doorsolderen.....
wordt vervolgd.
kabelboom nog aansluiten ,koelvloeistof er op , en startrelais doorsolderen.....
wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door gatti500 op 27 apr 2015 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.