Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

oeiiiii niet leuk voor de APK

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Panda selecta 1994
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:52
1e Panda-achtige: Panda CLXi Selecta 1994

oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door Panda selecta 1994 »

Hallo Panda fans,
Over een aantal dagen gaat mijn Panda Selecta op voor de APK ik heb de auto een jaar en drie dagen. Leuk zal je denken ik zag van de week iets hangen ter hoogte van mijn rechter krik steun en ik krabbbel en krabbel met mijn vingers en er komt aardig wat bituum oud spul los en ik ga verder en ja toen voelde ik de geluidsisolatie tegen mijn hand en ik denk potver3dubbeltjes!!! Het gaatje is een middelvinger dik en groot en ik weet ook wat staat me nu te wachten. Aan de roest kruimels te zien was het een roestwerking van jaren en hoe is deze Panda door de APK gewandeld zonder dat dat is gezien(dus binnen bekleding los en kijken domweg kijken!!!!!!!!!!!! Ik kan de vorige eigenaar zijn kop er aftrekken!!! Er zijn altijd mensen (wat ik slim vind) zeggen ja dat is dan net in dit jaar gaan roesten. De Panda rijdt super en is een lekker dinnggetje. Ik ben nu ff verziekt dat MIJN PANDA een gat in de bodem heeft. Dinsdag aanstaande de dag voor mijn verjaardag met de Panda naar de apk wandelen en Zondag en Maandag werk ik toch ff aan de Panda wat de schade is en waar deze vandaan komt komt het kan van de achterwielen komen ook voorkant mij een vraagteken. Ik zou morgen voor de eerste keer aan jullie Panda evenement gaan meedoen maar daar heb ik nu even geen zin. Jammer dat deze eerste ontmoeting niet doorgaat. Ik denk dat ik niet de eerste ben en zeker niet de laatste zal zijn heeft iemand zijn of haar ervaring over mijn rechterkantje ter hoogte van de kriksteun waarboven mijn passagiersstoel is. Ik weet dat het kortdag is en men met het evenement bezig is ik wens jullie ook een fijne droge dag toe. Is mijn Panda APK waardig dan ben ik van de partij. Groet, Erik

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door michiel van g. »

ik zou me over een gaatje niet drukmaken... Welke Panda heeft dat niet aan de dorpels?
Lekker naar het evenement gaan, morgen een lasser bellen en het gaatje laten wegwerken.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Gebruikersavatar
gatti500
Forumgebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 feb 2004 10:53
Locatie: enschede

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door gatti500 »

de vorige eigenaar de kop er af trekken ? , wat heb jij aan roestpreventie gedaan ?

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door Romeo »

Een APK is altijd een momentopname en zegt eigenlijk alleen iets of de auto op moment van keuring aan de wettelijke eisen voldoet. Is dat zo dan wordt hij goedgekeurd.
Roest kan snel gaan, soms heel snel. Maar een klein gaatje is geen reden om een auto niet door de APK te laten gaan. Het wordt pas zorgelijk op het moment dat je bv je hele hand naar binnen kunt doen, of meer dan dat.
Jouw Panda is inmiddels ruim 20 jaar oud, wat voor een auto best oud is, dan kun je ook verwachten dat er kosten aan gaan komen, eventueel laswerk kan daar bij horen.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door Dennis023 »

Misschien gaat hij met dat kleine gaatje gewoon door de APK. Daarna is het zaak om dat gaatje dicht te laten maken en tegen roest te beschermen. Controleer dan gelijk de hele bodem en de zwakke bekende plekken en behandel die ook. Dat heet je auto onderhouden en vertroetelen. Wie weet gaat hij daarna nog jaren mee.
Laat ons even weten wat de APK keurmeester er van vond en of de auto is goedgekeurd.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Panda selecta 1994
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:52
1e Panda-achtige: Panda CLXi Selecta 1994

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door Panda selecta 1994 »

Hallo beste mensen,

Ik ben vandaag langs de garage gegaan om de Panda te laten inspecteren voor de APK. Al met al is de Panda APK waardig bevonden en morgen om 09:00 uur kan de Panda zijn APK keuring krijgen. Drie punten moeten wel ervoor worden uitgevoerd en die zijn, remvloeistof erbij, H4 lampje erbij en een nieuwe aandrijfhoes. Is een half uurtje werk totaal kom ik dan op € 100,00. Verder is de bodem nagekeken en geklopt met een hamer en mijn ontdekte gaatje in de bodem werd toegevoegd met nog een gat aan de rechterkant en omdat men toch lekker bezig was kreeg de linker kant bij de dorpel er ook een gaatje erbij om het maar symmetrisch te houden. Ik dacht....... :no: Nou ja dat was het dan. Goed de monteur na het over van de APK man en die zei het is goed te doen de reparatie en er is naar de gehele bodem gekeken en het is gelukkig goed te repareren. Ik zei wat voor een kostenplaatje gaat het dan worden??? Hij deelde mee voor € 200,00 ben je weer met de Panda helemaal toppie. Ik vroeg laat me even zien wat je gaat doen dat werd netjes uitgelegd en de binnenkant van de balken en bodem worden overlappende metaal gebruikt en het weghalen van de oude bituum en dan spuiten en weer voorzien van nieuwe bituum laag. Hij zei ook had men bij de vorige eigenaren het bituum tijdig ververst ja dan gaat het barsten en omkrullen en dan gaat het roesten in die naden. Hij deelde mee kom morgen de Panda keuren en dan spreken we voor volgende week af om de Panda te lassen en dan kan jij weer een paar jaar vooruit rijden. Ik heb er vertrouwen in. Goed weer wat geleerd. Ik ben binnenkort erbij met de volgende meeting.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door Dennis023 »

Nou dat is mooi om te horen. Dus voor in totaal 300 euro kun je weer een tijd vooruit. Goed dat je de stukken laat lassen. Daarna bijhouden met tectyl en jarlijks controleren en hij gaat nog jaren mee. Tot volgend jaar op de meeting.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

Panda selecta 1994
Forumgebruiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:52
1e Panda-achtige: Panda CLXi Selecta 1994

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door Panda selecta 1994 »

Bedankt Dennis,

Dat is het zeker om te doen dat er nog een tijd ingereden kan worden. Greetz Erik

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: oeiiiii niet leuk voor de APK

Bericht door aribold »

Na het lassen kun je het beste de binnenzijde van de dorpels behandelen met bijvoorbeeld een holle ruimte wax (makkelijk) of Mike Sanders vet (iets lastiger maar waarschijnlijk beter). Op internet (en natuurlijk ook op dit forum) is veel informatie en discussie te vinden over anti roest behandelingen van dorpels en dergelijke.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”