Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Alles met betrekking tot de Panda Selecta

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Dream
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:57

Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door Dream »

Goedendag,

Ik heb een panda uit '94 met CVT bak in onderhoud, nou is de klacht dat het autotje minder hard optrekt als voorheen en ook de snelheid richting 100 amper nog haalt.

Ik heb zelf al even rond gekeken op het forum bij jullie en heb de koolborstels van de poederkoppeling gechecked maar zitten nog voldoende materiaal op. Ik heb dus het idee dat het de poederkoppeling zelf is of misschien de rollenketting in de bak die slijtage vertoont.

"Zoals ik heb gelezen" begint de auto niet van zelf te rollen als je stilstaat op moment dat schakelaar bij pedaal bedient zonder toerentalverhoging begint de auto gewoon te rollen (zoals het zou moeten). Komen ook geen rare geluiden uit bak vandaan, motortje loopt ook als een zonnetje heeft meen ik 122xxxkm gedraait.

Verder wil ik vragen of iemand dit probleem ooit al heeft gehad en wat de eventuele oplossing(en) is/zijn.

Ik hoor het graag

Met vriendelijke groet
Erik

Gebruikersavatar
michiel van g.
Forum-admin
Berichten: 8295
Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Locatie: Zeist
Has thanked: 25 times
Been thanked: 70 times
Contacteer:

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door michiel van g. »

zit er niet stiekem ergens een rem vast? of is de distributie een tandje verschoven?
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Fiat Panda Twinair 60
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Dream
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:57

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door Dream »

michiel van g. schreef:zit er niet stiekem ergens een rem vast? of is de distributie een tandje verschoven?
Nee als rem vast had gezeten had ik het zeker gemerkt (aangezien mijn eigen auto toe is aan remklauwrevisie, waar ik geen zin in heb:P), maargoed altijd nog even een puntje om naar te kijken, ook dis tand versprongen is niet echt mijn gedachte gang, aangezien deze goed op spanning staat en me niet voor kan stellen dat dit vrouwtje ermee raced of andere gekke dingen zou doen:P

Volgas stijgt motor goed in toerental de bak houd goed het toerental vast alleen versnelt de wagen niet meer zoals het zou moeten en zoals het was, ook het "opschakelen" bij deellast verloopt zoals altijd.

Mijn persoonlijke idee gaat uit naar de koppeling die misschien toch slipt. of toch de rollenketting met slijtage, maar kan er weinig informatie over vinden.

Gebruikersavatar
gatti500
Forumgebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 feb 2004 10:53
Locatie: enschede

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door gatti500 »

oliepeil van de bak in orde ?

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door bero »

ik heb het zelf een keer gehad met de panda van een vriendin, die kwam wel op gang maar bleef zo rond de 100 km/u hangen. alles nagekeken en niets kunnen vinden. uieindelijk bleek het de einddemper die binnen in 'op' was, en de inhoud verstopte de boel. misschien de moeire waard om te bekijken
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Dream
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:57

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door Dream »

Om nog ff terug te komen op dit onderwerp is er iemand anders in het spel geweest en heeft het vrouwtje weten te vertellen dat het snelheidssignaal wat naar de ecu gestuurd zou worden, dat die slechte of geen signaal door gaf, nu bleek deze man wat aan de sensor gerommeld te hebben en het vrouwtje verteld mij nu dat de wagen weer net zo rijdt als voorheen..

Ik ben er zelf niet bij geweest dat deze man dat heeft gedaan maar het vrouwtje bevestigde dat het probleem was opgelost..

iemand ervaringen mee of iets dergelijks?

Het probleem is in ieder geval tot zover opgelost..

Gebruikersavatar
aribold
Forumgebruiker
Berichten: 4112
Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
Skype ID: aribold@hotmail.com
Locatie: Hilversum

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door aribold »

Apart, volgens mij heeft een 1100 selecta van 94 geen snelheidssensor...
A conclusion is the place where you get tired of thinking.

Dream
Forumgebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:57

Re: Fiat panda selecta 1100 CVT probleempje

Bericht door Dream »

aribold schreef:Apart, volgens mij heeft een 1100 selecta van 94 geen snelheidssensor...
Ik heb zelf verder niet meer onder de kap kunnen kijken aangezien ik de auto al even niet onder handen heb gehad.. maar zelf denk ik ook dat er niet zulke dergelijke elektronika op zit en of deze man dus gelijk heeft..

Als ik de auto weer onder handen krijg zal ik er naar kijken of deze een snelheidssensor heeft..

Plaats reactie

Terug naar “Panda Selecta”