Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

MPI-blok 1250cc van Punto 1 met 48000km in Antwerpen

Moderators: michiel van g., sjirafje

Gebruikersavatar
Panda 500
Berichten: 1411
Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
Locatie: Hove (Antwerpen)
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: MPI-blok 1250cc van Punto 1 met 48000km in Antwerpen

Bericht door Panda 500 »

Gisteren eerst bij onze eigen Punto geprobeerd de bovenste scharnier los te maken, vooraleer die van de sloop te gaan halen. Mede door richtlijnen (en waarschuwingen!)van mijn lokale Fiatdealer, dat het wel kan tegenvallen door zéér vast zittende bouten (carrosseriezijde) en de tegenwringende "deur-openhouder-veer" ben ik er halverwege maar mee gestopt, uit vrees met de deur van (mijn vrouws :!: ) Punto in mijn handen te staan en hem er niet weer in te krijgen... 't Is tenslotte haar dagelijks vervoer en geen hobby-auto! Wél extra vet aan het draaipunt gedaan, gemengd met wat druppels TSL... Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe dik de scharnierpen zelf is: Als ie 1cm is, dan kan 2mm speling niet meteen veel uitmaken, maar als ie bvb maar 5 mm is, dan vind ik 2mm slijtage wél veel! Aan de scharnier zélf is de speling zo'n 1 à 2mm; aan het deuruiteinde ongeveer 1 cm... Ik zal er eens mee langs de dealer rijden voor zijn opinie...

Plaats reactie

Terug naar “Wat staat er waar op de sloperij ?”