HP blog

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

De drukknoppen op het stuur zijn gesneuveld, die gaven iets teveel storing binnen Can-Bus.
Maar er kwam een "pedal box " in beeld, dat is een kastje wat het signaal van het gaspedaal
anders vertaald naar het motor management. Maar elke verandering, leidt weer tot een
aanpassing,
Uitgebouwd gaspedaal met pedal box.JPG

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Ophanging distributie zijde (2).JPG
Met de pedal box heeft de HP in plaats van 2 rij modi er nu 6 t.w. normaal en sport met pedal box op stand 0.
En stand 1 en 2 in zowel normaal als sport, waarbij de auto bij 120 km constant in normaal en de pedal box op 1
zuiniger is dan ooit. 1 op 16,5 is voor een HP ongekend zuinig, maar in de andere standen waren er problemen.
Bij last wisselingen van de motor, schokt en schommelde deze behoorlijk, tijd om even te kijken naar de ophanging
van de motor. Conclusie ophanging distributiezijde verregaand versleten, bakzijde rubber rondom door gescheurd.
Onderste reactie steun (2).JPG
De onderste motor steun die in feite alle kantel reacties van het motorblok dempt, was ook niet echt fris meer.
Bijlagen
Ophanging versnelingsbak zijde (2).JPG

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Bij Biesheuvel Autosport een een onderste motorsteun van Powerflex besteld, niet de meest extreme
maar de Road/Track uitvoering. Na 5 weken wachten ( Brexit perikelen ) was de steun binnen gekomen.
Maar niet de Road/Track maar de Track/Race uitvoering , toch gemonteerd en de ervaring is best heftig.
Laten we zeggen je moet er erg aan wennen, montage van de steun gaf enige problemen.
Doordat de downpipe naar de katalisator, zo is aangepast dat ik het flexibele deel van de uitlaat niet
meer kapot kan rijden was de voorste bout van de steun er niet uit te krijgen. De bout liep stuik op de uitlaat buis.
Het spaghetti spruitstuk mocht er onderuit, gelukkig lag er nog een " gel " uitlaat pakking op de plank.
Anders had dit projectje weer vertraging gegeven.
Powerflex onderste reactie steun (2).JPG

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam

Het ( blanke ) lak probleem gaat maar door.

Bericht door Robert100HP »

Na het dak, de handgrepen, voor schermen, de dak bogen, motorkap en bumpers duikt het probleem nu ook op bij de portieren. Het begint met kleine witte stipjes, die kun je nog weg polijsten na een aantal maanden word de lak dof.
Dan kun je nog een keer polijsten, dan is het over en uit. Deuren krijgen een nieuwe laklaag......

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam

Re: HP blog

Bericht door Robert100HP »

Lak probleem 1 (2).JPG
Lak probleem 2 (2).JPG

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”