Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Motor Management lampje brandt regelmatig

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pandaforever
Forumgebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:53
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2009

Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door Pandaforever »

Mijn 100 HP nieuw aangeschaft in 2009, 46000 km heeft het laatste half jaar kuren met een motor management melding en gaat dan regelmatig in een noodloop (niet harder rijden dan 30 km/u) of helemaal niet meer rijden.
Soms 4 weken geen probleem en plotseling blijft het lampje branden nadat de motor gestart is.
Gebeurt bijna nooit onder het rijden wel bij het starten.

Na reset is het weer ok, hoewel de reset tegenwoordig wel 2 of 3 x uitgevoerd moet worden.
Garage zegt vervang het gasklephuis maar... is niet zeker dat het opgelost is.

iemand ervaring hiermee?

Mvrgr, Ron

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door Bart82 »

Toevallig pas geleden een serie gezien waarbij ze een Jaguar hadden met een vergelijkbaar probleem. Steeds als hij warm was, kwam hij in noodloop. Daar lag het aan een kapotte sensor die vast zat aan het gasklephuis, waardoor de sensor niet los vervangen kon worden, maar gelijk het hele gasklephuis vervangen moest worden. Weet niet of de Panda eenzelfde constructie heeft?

Overigens kon de merkdealer van Jaguar gewoon exact uitlezen welke sensor het was. Weet niet of je bij een merkdealer geweest bent? Anders is het misschien een kwestie van een sensor vervangen.

Giovanni.
Forumgebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 18 nov 2016 10:35
1e Panda-achtige: Cool 2010
2e Panda-achtige: A112 Junior

Re: Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door Giovanni. »

Vorig jaar een identiek probleem bij een GP 1.4 16V gehad. Eerste verdachte was idd het gasklephuis, maar helaas pindakaas bleek toch de ECU overleden. Kosten vielen na enig googlen naar goedkopere opties dan de dealer, reuze mee.

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door bero »

Zonder foutcodes kunnen ze wel van alles roepen.
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Pandaforever
Forumgebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:53
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2009

Re: Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door Pandaforever »

Giovanni. schreef:Vorig jaar een identiek probleem bij een GP 1.4 16V gehad. Eerste verdachte was idd het gasklephuis, maar helaas pindakaas bleek toch de ECU overleden. Kosten vielen na enig googlen naar goedkopere opties dan de dealer, reuze mee.
Dank! ik ga verder kijken.

Gebruikersavatar
Pandaforever
Forumgebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:53
1e Panda-achtige: Panda 100HP 2009

Re: Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door Pandaforever »

Bart82 schreef:Toevallig pas geleden een serie gezien waarbij ze een Jaguar hadden met een vergelijkbaar probleem. Steeds als hij warm was, kwam hij in noodloop. Daar lag het aan een kapotte sensor die vast zat aan het gasklephuis, waardoor de sensor niet los vervangen kon worden, maar gelijk het hele gasklephuis vervangen moest worden. Weet niet of de Panda eenzelfde constructie heeft?

Overigens kon de merkdealer van Jaguar gewoon exact uitlezen welke sensor het was. Weet niet of je bij een merkdealer geweest bent? Anders is het misschien een kwestie van een sensor vervangen.
Bedankt, Heb ik ook gezien, was bij Wheeler Dealers. Fiat geeft aan of gasklephuis of sensors. Ik wacht tot het weer optreedt, heb nu een kastje dat ik zelf de foutcode kan uitlezen.

Bart82
Forumgebruiker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2017 19:59
1e Panda-achtige: 1.2 sempre 2011
Locatie: Breda

Re: Motor Management lampje brandt regelmatig

Bericht door Bart82 »

Klopt, was inderdaad Wheeler Dealers, mooie serie!

En handig dat je zelf uit kunt lezen, denk ik wel de beste optie: eerst kijken waar het probleem zit voordat er allerlei onderdelen op de gok vervangen worden.

Wat voor kastje heb je daarvoor eigenlijk?

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”