Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Het valt mijn op dat het aanbod aan Panda 100 hp's behoorlijk is toegenomen de laatste tijd, als ik zo op Gaspedaal.nl rond kijk.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Het is me met de 100HP altijd wel opgevallen dat een deel de Panda na een aantal jaren wegdoet.
Geen idee waar aan het ligt..
Geen idee waar aan het ligt..
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Ik heb nog nooit een meter gereden met een 100 HP, dus totaal geen idee hoeveel, anders, beter of slechter het rijd dan een gewone 169.
En nee, sneller is niet altijd beter IMHO, omdat de daarbij horende verdere aanpassingen niet altijd te goede komen aan het eindresultaat. (maak toch op uit veel reacties dat de 100hp een stuiterbal is, of gevonden wordt.)
Verder is een Panda 169 niet echt ruim (de 312/319 trouwens ook niet) bij mijn kan er echt niemand achter mijn zitten, zo weinig ruimte is er nog achter de stoel over.
Leuk voor 2 maar zeker niet veel meer.
En nee, sneller is niet altijd beter IMHO, omdat de daarbij horende verdere aanpassingen niet altijd te goede komen aan het eindresultaat. (maak toch op uit veel reacties dat de 100hp een stuiterbal is, of gevonden wordt.)
Verder is een Panda 169 niet echt ruim (de 312/319 trouwens ook niet) bij mijn kan er echt niemand achter mijn zitten, zo weinig ruimte is er nog achter de stoel over.
Leuk voor 2 maar zeker niet veel meer.
- bero
- Forumgebruiker
- Berichten: 8807
- Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
- Locatie: Deventer
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 40 times
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Dat wordt weer een eindeloze discussie met veel persoonlijke meningen als je het mij vraagt.
Ga ik dus niet doen haha
Ga ik dus niet doen haha
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003
- NBB-22
- Forumgebruiker
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 02 mar 2019 16:06
- 1e Panda-achtige: 100HP 2010
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Lijkt me niet zo heel gek hoor.
Als je dagelijks 150 - 200 km mag autorijden, dan zoek je toch een comfortabele, stille reisgenoot.
Een 100HP is vast van alles, maar dat niet. Als je een 'autootje' voor je plezier 'erbij' hebt, dan zijn er allerlei andere overwegingen. Een Cabrio is vooral leuk als je open (bij 25+ gr.C)langs een boulevard of het strand kan rijden.(ofzo)Een 4x4 als je iets in de blubber wilt en een 100HP als je de glimlach niet meer van je gezicht af wilt laten glijden.
Als je dagelijks 150 - 200 km mag autorijden, dan zoek je toch een comfortabele, stille reisgenoot.
Een 100HP is vast van alles, maar dat niet. Als je een 'autootje' voor je plezier 'erbij' hebt, dan zijn er allerlei andere overwegingen. Een Cabrio is vooral leuk als je open (bij 25+ gr.C)langs een boulevard of het strand kan rijden.(ofzo)Een 4x4 als je iets in de blubber wilt en een 100HP als je de glimlach niet meer van je gezicht af wilt laten glijden.
Met Flaporen
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
In slechte onderhouden exemplaren niet hoor ........ Heb in verleden, als 2de erbij, in een 141 1100mpi gereden, die bracht ik na 1 bocht gelijk weer terug. Ik weet hoe ze moeten rijden .
De 100HP wordt idd veel aan ‘versleuteld’. Het zijn vanaf fabriek al stuiterballen. Iedereen denkt hier weer anders over. In Italië zijn ze als ik goed begrepen heb, ook niet veel verkocht. Vervangende onderdelen wellicht prijzig? Verbruik valt tegen? Ook logisch als je gaspedaal veel diep indrukt.
De 100HP wordt idd veel aan ‘versleuteld’. Het zijn vanaf fabriek al stuiterballen. Iedereen denkt hier weer anders over. In Italië zijn ze als ik goed begrepen heb, ook niet veel verkocht. Vervangende onderdelen wellicht prijzig? Verbruik valt tegen? Ook logisch als je gaspedaal veel diep indrukt.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Dat is bij een TwinAir turbo ook niet anders, tussen de 1 op 11 en 1 op 12.5 houd het bij mijn wel op, als is dat wel woonwerk verkeer.PandaVespa schreef: ↑25 mar 2019 17:17 In slechte onderhouden exemplaren niet hoor ........ Heb in verleden, als 2de erbij, in een 141 1100mpi gereden, die bracht ik na 1 bocht gelijk weer terug. Ik weet hoe ze moeten rijden .
De 100HP wordt idd veel aan ‘versleuteld’. Het zijn vanaf fabriek al stuiterballen. Iedereen denkt hier weer anders over. In Italië zijn ze als ik goed begrepen heb, ook niet veel verkocht. Vervangende onderdelen wellicht prijzig? Verbruik valt tegen? Ook logisch als je gaspedaal veel diep indrukt.
Bij lange ritten wil het nog wel eens in de buurt van de 1 op 16.5 komen, maar dan moet ik wel "heel" erg mijn best doen om dat te behalen.
10 liter per 100 km heb ik ook wel langs zien komen in de verbruik cijfers.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Er staan wel heel veel 100HP's te koop de laatste tijd.
Af fabriek waren het leuke best goedsturende auto's met als nadeel de vering en dan vooral achter.
De achteras is te week, roestgevoelig en de dempers hebben aan de bovenzijde geen vol rubber element.
Dit heeft bij sommige auto's geleid tot een spontaan los gekomen schokdemper. Verder is de bekleding en
het schuimrubber van het meubilair matig en bij vervanging zeer prijzig. Fiat had veel kunnen voorkomen
door de binnen frames beter af te werken. Het " lederen " stuur en pook knop mogen de vermelding "leder'
mijns inziens niet eens dragen. Na 20.000 km waren de eerste slijtage sporen al zichtbaar en het zilver schakelschema
werd grijs/wit. De mistlampen in de bumper werden na iets meer dan een jaar al bruin. Volgens de dealer was het een te wijten aan de zuurgraad van mijn huid en het ander aan het gebruik van een hogedruk reiniger. Bij veel exemplaren laat de blanke lak op de gekste plaatsen los, overspuiten is de enige oplossing.
Grappig de originele mistlampen kwamen uit China de nieuw gemonteerde uit Taiwan. Deze glimmen na 8 jaar nog steeds als nieuw en zo bouw je door. Alle delen die problemen of irritatie gaven zijn vervangen en na jaren knutselen staat er een uiterst betrouwbare auto die ook nog buitengewoon goed rijd.
De achteras is te week, roestgevoelig en de dempers hebben aan de bovenzijde geen vol rubber element.
Dit heeft bij sommige auto's geleid tot een spontaan los gekomen schokdemper. Verder is de bekleding en
het schuimrubber van het meubilair matig en bij vervanging zeer prijzig. Fiat had veel kunnen voorkomen
door de binnen frames beter af te werken. Het " lederen " stuur en pook knop mogen de vermelding "leder'
mijns inziens niet eens dragen. Na 20.000 km waren de eerste slijtage sporen al zichtbaar en het zilver schakelschema
werd grijs/wit. De mistlampen in de bumper werden na iets meer dan een jaar al bruin. Volgens de dealer was het een te wijten aan de zuurgraad van mijn huid en het ander aan het gebruik van een hogedruk reiniger. Bij veel exemplaren laat de blanke lak op de gekste plaatsen los, overspuiten is de enige oplossing.
Grappig de originele mistlampen kwamen uit China de nieuw gemonteerde uit Taiwan. Deze glimmen na 8 jaar nog steeds als nieuw en zo bouw je door. Alle delen die problemen of irritatie gaven zijn vervangen en na jaren knutselen staat er een uiterst betrouwbare auto die ook nog buitengewoon goed rijd.