Liever nog wat meer dan 100 pk.....
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Weinig 100hp's met automatische airco?
Moderators: WelshWitch, sjirafje
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Nou nee, maar mede door het toegenomen koppel rijd het lekker relaxt. Stads verkeer en bochten in 4e versnelling, vanaf 1000 tpm in 4 pakt de motor gewoon op. Het is meer het idee dat als je het wilt, het ook kan.
- sjirafje
- Moderator
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
- 1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
- Locatie: Limburg
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 73 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Nou moeten ze nog aangeboden gaan worden
In Duitsland staan er wel een aantal met climate control, mja Duitsland is best groot. En dan is de boordcomputer in het Duits. Ik zou eigenlijk eens moeten kijken of ik die van mij op andere talen kan instellen.
In Duitsland staan er wel een aantal met climate control, mja Duitsland is best groot. En dan is de boordcomputer in het Duits. Ik zou eigenlijk eens moeten kijken of ik die van mij op andere talen kan instellen.
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Knopje Menu door scrollen naar Sprache knopje Menu door scrollen naar Nederlands knopje Menu bevestigen klaar.
- Riddick
- Clublid
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 66 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Nee, meer vermogen heb je niet altijd nodig, ik rij nu ook meestal in Eco, waar nu een licht aangepaste standaard 85pk/145Nm software map achter zit.
Haal ik hem uit Eco dan heb ik de 110pk/178Nm software map ter beschikking.
Na verloop van tijd ben je ook weer gewend aan het hogere vermogen en is het speciale er ook weer vanaf.
Maar 140 pk bij 870 Kg is zeker lachen.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Dit was een retorische vraag.....Pinda1000 schreef:
Maar heb je die ook constant nodig is de vraag........
Meer vermogen en koppel en minder gewicht is altijd leuker
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Om het vermogen/gewicht ratio nog dichter bij elkaar te brengen.......
Achterbank, reservewiel, hoofdsteunen, alles wat overbodig is eruit. Bespaart alleen maar gewicht. Om het sportieve gevoel nog beter te ervaren, verlagen tot max & max inch velgen met dun laagje rubber er omheen. Om het af te maken, open luchtfilter in de warme motorruimte monteren (beetje pk-verlies, maar het geluid hé...., gaat om de beleving ).
Wat mis ik een hoop met slechts 54 -15%pk (merk het niet eens, want heb ze niet altijd nodig), idioot te kleine velgen met hoge wangbanden, vrij stil (ivm ontbreken van openlucht filter). Lijkt wel een comfortabele amerikaan met te weinig vermogen ofzo. Helaas geen (automatische) airco, die mis ik wel.
Achterbank, reservewiel, hoofdsteunen, alles wat overbodig is eruit. Bespaart alleen maar gewicht. Om het sportieve gevoel nog beter te ervaren, verlagen tot max & max inch velgen met dun laagje rubber er omheen. Om het af te maken, open luchtfilter in de warme motorruimte monteren (beetje pk-verlies, maar het geluid hé...., gaat om de beleving ).
Wat mis ik een hoop met slechts 54 -15%pk (merk het niet eens, want heb ze niet altijd nodig), idioot te kleine velgen met hoge wangbanden, vrij stil (ivm ontbreken van openlucht filter). Lijkt wel een comfortabele amerikaan met te weinig vermogen ofzo. Helaas geen (automatische) airco, die mis ik wel.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Achterbank, reservewiel, hoofdsteunen, alles wat overbodig is eruit. Bespaart alleen maar gewicht. Om het sportieve gevoel nog beter te ervaren, verlagen tot max & max inch velgen met dun laagje rubber er omheen. Om het af te maken, open luchtfilter in de warme motorruimte monteren (beetje pk-verlies, maar het geluid hé...., gaat om de beleving.
Nou het begon anders.... eerst de motor en versnellingsbak ( lagers ) onderhanden genomen. Krukas, drijfstangen en zuigers vervangen door gesmeden en ook lichtere exemplaren. Klepveren verzwaard en nokkenassen aangepast, cilinderkop geflowed en motormanagement vrij programmeerbaar gemaakt. Vliegwiel werd 1.5 kilo lichter, en een lichtere drukgroep en een verzwaarde koppeling zijn gemonteerd. Gietijzeren spruitstuk met kat ( 15 kilo ) vervangen door een dunwandig rvs Supersprint exemplaar, de 200 cels kat zit nu onder de auto (zwaartepunt) rest van de uitlaat uitgevoerd in dunwandig rvs. Rondom geboorde en voor geventileerde schijven met Yellow Stuff remblokken gemonteerd, rubber remslangen vervangen door rvs slangen. Gietijzeren draagarmen vervangen door DNA Racing exemplaren met unibals ( - 3 kilo ), de stabilisatorstang hangt in PU bussen van Powerflex. Achteras door gelast en mechanisch verzwaard voor minder torsie en PU bussen gemonteerd. Na KW1, Koni STR, nu Bilstein B8 performance dempers (de korte lichtere versie) toegepast. Verlaging is 35 millimeter met specifiek voor de HP gemaakte veren. (Promaxx), topmounts PU met SKF lagers. Velgen standaard 15 inch met Goodyear F1 semislicks. Gesloten lucht inlaat met Carbon airbox inlaat, lucht word net boven de radiateur weggenomen uit het front. Carter ontluchting word via een oilcatch can ( rijwind gekoeld ) gefilterd terug gevoerd naar de motor. Stuur met airbag is vervangen door eentje van Momo ( klein en licht ) met Quick Releas zonder airbag.
Achterbank met steunen en rolgordels zijn verwijderd, er voor in de plaats kwam een beklede lichte kunststof afdichting.
Als laatste zijn de 23,5 kilo ( per stuk )zware voorstoelen vervangen door slechts 8 kilo wegende Sparco stoelen.
Dus als iemand nog een idee heeft om nog meer gewicht te besparen.........
Airco, reserve wiel en multimedia wil ik wel behouden.
Nou het begon anders.... eerst de motor en versnellingsbak ( lagers ) onderhanden genomen. Krukas, drijfstangen en zuigers vervangen door gesmeden en ook lichtere exemplaren. Klepveren verzwaard en nokkenassen aangepast, cilinderkop geflowed en motormanagement vrij programmeerbaar gemaakt. Vliegwiel werd 1.5 kilo lichter, en een lichtere drukgroep en een verzwaarde koppeling zijn gemonteerd. Gietijzeren spruitstuk met kat ( 15 kilo ) vervangen door een dunwandig rvs Supersprint exemplaar, de 200 cels kat zit nu onder de auto (zwaartepunt) rest van de uitlaat uitgevoerd in dunwandig rvs. Rondom geboorde en voor geventileerde schijven met Yellow Stuff remblokken gemonteerd, rubber remslangen vervangen door rvs slangen. Gietijzeren draagarmen vervangen door DNA Racing exemplaren met unibals ( - 3 kilo ), de stabilisatorstang hangt in PU bussen van Powerflex. Achteras door gelast en mechanisch verzwaard voor minder torsie en PU bussen gemonteerd. Na KW1, Koni STR, nu Bilstein B8 performance dempers (de korte lichtere versie) toegepast. Verlaging is 35 millimeter met specifiek voor de HP gemaakte veren. (Promaxx), topmounts PU met SKF lagers. Velgen standaard 15 inch met Goodyear F1 semislicks. Gesloten lucht inlaat met Carbon airbox inlaat, lucht word net boven de radiateur weggenomen uit het front. Carter ontluchting word via een oilcatch can ( rijwind gekoeld ) gefilterd terug gevoerd naar de motor. Stuur met airbag is vervangen door eentje van Momo ( klein en licht ) met Quick Releas zonder airbag.
Achterbank met steunen en rolgordels zijn verwijderd, er voor in de plaats kwam een beklede lichte kunststof afdichting.
Als laatste zijn de 23,5 kilo ( per stuk )zware voorstoelen vervangen door slechts 8 kilo wegende Sparco stoelen.
Dus als iemand nog een idee heeft om nog meer gewicht te besparen.........
Airco, reserve wiel en multimedia wil ik wel behouden.
- Douwe 13
- Forumgebruiker
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01 sep 2019 15:39
- 1e Panda-achtige: Emotion 2008
- Locatie: Emmeloord
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Ik zou zeggen, motor eruit. Pedalen erin en trappelen als een malle. Pure gewichtsbesparing en snelheid gerelateerd aan wilskracht.
Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
@Robert100HP: kunststof ruiten achter en opzij met schuifruitjes
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Ruitenwisser achter met motor is al gauw 2 kilo.
Kleinere accu scheelt ook wel iets.
Handgrepen uit het plafond heb je ook niet nodig zonder achterbank.
Kleinere accu scheelt ook wel iets.
Handgrepen uit het plafond heb je ook niet nodig zonder achterbank.
312=500 319=Panda.
- Douwe 13
- Forumgebruiker
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 01 sep 2019 15:39
- 1e Panda-achtige: Emotion 2008
- Locatie: Emmeloord
Re: Weinig 100hp's met automatische airco?
Buitenspiegels konden ook nog wel eens zwaar zijn. Ik weet alleen geen lichtere oplossing...
Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis