Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Moderator: michiel van g.
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Het was het wachten wel waard. Mooie voortgang weer! Hoe noemen we een 'engine girdle' in het Nederlands? Ik heb geen idee. Iemand die het weet? Een 1.2 of 1.4 16v heeft zo'n ding al. Kon je niet dat motorblok gebruiken ?
Is dit trouwens die kettingspanner waar je het over hebt?
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... ner#p96265
Is dit trouwens die kettingspanner waar je het over hebt?
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic ... ner#p96265
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@ivo: ja, die ja! bedankt voor de link
verstevigingsbrug klinkt wel als een goeie vertaling, maar engels klinkt altijd beter toochh!!
verstevigingsbrug klinkt wel als een goeie vertaling, maar engels klinkt altijd beter toochh!!
- zwrtw
- Forumgebruiker
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 27 jun 2009 23:08
- Locatie: omgeving Apeldoorn
- Been thanked: 9 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Goed bezig!
Zo'n spanner werkt perfect. Het Abarth blok in mijn auto zal nu ongeveer 80k km hebben gelopen na revisie. De nokkenasketting is nog altijd heel mooi stil.
Na revisie had 'ie wat olieverbruik. Niet veel, maar tussen verversen moest er wel eens wat bij. Pas na ongeveer 50k km begon het olieverbruik af te nemen. Nu hoef ik tussen verversingen (vrijwel) nooit olie bijvullen. Ik denk dat ik na het inrijden te vroeg ben overgestapt naar een volsynthetische olie.
Misschien doe jij er goed aan om wat langer op minerale olie te rijden bij inrijden van je gereviseerde blok.
Zo'n spanner werkt perfect. Het Abarth blok in mijn auto zal nu ongeveer 80k km hebben gelopen na revisie. De nokkenasketting is nog altijd heel mooi stil.
Na revisie had 'ie wat olieverbruik. Niet veel, maar tussen verversen moest er wel eens wat bij. Pas na ongeveer 50k km begon het olieverbruik af te nemen. Nu hoef ik tussen verversingen (vrijwel) nooit olie bijvullen. Ik denk dat ik na het inrijden te vroeg ben overgestapt naar een volsynthetische olie.
Misschien doe jij er goed aan om wat langer op minerale olie te rijden bij inrijden van je gereviseerde blok.
Panda 1000 ie 1991 Sergio Tacchini (verkocht)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)
Panda 34x4 1984 (panda 34 uit 1984 omgebouwd naar 4x4 met Autobianchi A112 Abarth blok)
Panda Elettra 1992 (elektrische Panda origineel van Fiat)
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@zwrtw: goed om te horen dat de spanner nog steeds goed zijn werk doet na 80k km! uiteindelijk vind ik een ketting toch net wat betrouwbaarder dan een riem die niet gespannen wordt.
Ja ik blijf in het begin na inlopen nog even op minerale 15W40 denk ik. vanuit daar even kijken wat ik dan wil doen. maar dank voor de tip!
Ja ik blijf in het begin na inlopen nog even op minerale 15W40 denk ik. vanuit daar even kijken wat ik dan wil doen. maar dank voor de tip!
- Kanerr
- Forumgebruiker
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
- 1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
- 2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 24 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Nou.... 88 (!) pagina's doorgelezen en gebladerd, maar dan heb je ook wat!
Respect... Echt heel tof hoe je alles aanpakt en van alle fouten leert en dit meteen verbeterd.
Respect... Echt heel tof hoe je alles aanpakt en van alle fouten leert en dit meteen verbeterd.
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300
Mini JCW Manhart F300
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Dankjewel! ja ik ben het ook steeds meer als een leerprojectje gaan zien!
Het loopt nu even spaak vanwege mijn dagelijkse bak waar ik dacht dat ik van vierbak naar vijfbak kon gaan zonder al teveel gedoe... helaas is dat niet waar
Het loopt nu even spaak vanwege mijn dagelijkse bak waar ik dacht dat ik van vierbak naar vijfbak kon gaan zonder al teveel gedoe... helaas is dat niet waar
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Zooo, daar zijn we weer!!
merk dat ik weer genoeg heb gedaan om een update te schrijven, dus hier gaan we weer!
Laatste keer zat het onderblok in elkaar, boutgaten van de kop uitgeboord naar M10. What's next?
Je raad het vast niet: een rembekrachtiger!! jaaaaa. De wegen der revisie zijn ondoorgrondelijk en zo ook dit project...
Vanuit het topic vanuit michiel en toch mij sterk kunnen herinneren dat fading tijdens Wimedo wel echt een dingetje was, wilde ik toch wel een rembekrachtiger monteren! Toen ik via via een slooppanda mocht ontdoen van zn remmerij, ben ik toch eens gaan kijken! en toen het bleek dat de vorige eigenaar (Rick Lieffering) de remmerij net had aangepakt voor APK, was ik om (en maar enkele tienjes)
Zoals Michiel al in zijn topic had vermeld, alles meenemen! pedalenplaat ook! alle leidingen ook eraf geflext.
Toen maar eerst bij de mijne alles weggehaald, dat bleek niet heel jofel meer te zijn helaas:
het water had zich toch tussen de plaat en de beplating geduwd...
en oja! de keuze gemaakt, vanwege het steeds meer slalom raket te worden, om de geluidsdemping/vochtvanger aan de voorkant eruit te halen. Dit bleek 5(!) kilo te zijn... met ook nog heel wat vocht erin...
Daarna kaal halen, gronden en spuiten van het gehavende stuk:
Oja! er moesten nog 2 extra gaten geboord worden! dus dat ook gedaan bijna vergeten! toen trouwens ook bijna!
merk dat ik weer genoeg heb gedaan om een update te schrijven, dus hier gaan we weer!
Laatste keer zat het onderblok in elkaar, boutgaten van de kop uitgeboord naar M10. What's next?
Je raad het vast niet: een rembekrachtiger!! jaaaaa. De wegen der revisie zijn ondoorgrondelijk en zo ook dit project...
Vanuit het topic vanuit michiel en toch mij sterk kunnen herinneren dat fading tijdens Wimedo wel echt een dingetje was, wilde ik toch wel een rembekrachtiger monteren! Toen ik via via een slooppanda mocht ontdoen van zn remmerij, ben ik toch eens gaan kijken! en toen het bleek dat de vorige eigenaar (Rick Lieffering) de remmerij net had aangepakt voor APK, was ik om (en maar enkele tienjes)
Zoals Michiel al in zijn topic had vermeld, alles meenemen! pedalenplaat ook! alle leidingen ook eraf geflext.
Toen maar eerst bij de mijne alles weggehaald, dat bleek niet heel jofel meer te zijn helaas:
het water had zich toch tussen de plaat en de beplating geduwd...
en oja! de keuze gemaakt, vanwege het steeds meer slalom raket te worden, om de geluidsdemping/vochtvanger aan de voorkant eruit te halen. Dit bleek 5(!) kilo te zijn... met ook nog heel wat vocht erin...
Daarna kaal halen, gronden en spuiten van het gehavende stuk:
Oja! er moesten nog 2 extra gaten geboord worden! dus dat ook gedaan bijna vergeten! toen trouwens ook bijna!
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
En toen gespoten:
Dus dat was weer spick en span! toen de nieuwe pedalenplaat, die er een stuk beter uitzag, samen met het rubber flapje, schoongemaakt, en in de mike sandersvet gezet. daar zal niet zo snel meer wat vocht bij komen hoop ik zo! ook direct de pedalenrubbers nieuw. Ook merkte ik dat het oog van de koppelingskabel (waar het pedaal mee bevestigd zit) groter was dan de oude. dus toen ook maar voor de nieuwe kabel gegaan.
De nieuwe pedalenbox:
De bevestiging, pastte allemaal maar net! het gat was toch net een beetje kleiner dan oudere modellen in de carrosserie:
Met dank aan Ivo ook weer het reservoirtje blinkend schoon! mijn dank daarvoor!!
voor:
Na:
Toen verder gegaan met montage! en ik zit weer aan mn 5 max foto's... vrij vervelend dit...
Dus dat was weer spick en span! toen de nieuwe pedalenplaat, die er een stuk beter uitzag, samen met het rubber flapje, schoongemaakt, en in de mike sandersvet gezet. daar zal niet zo snel meer wat vocht bij komen hoop ik zo! ook direct de pedalenrubbers nieuw. Ook merkte ik dat het oog van de koppelingskabel (waar het pedaal mee bevestigd zit) groter was dan de oude. dus toen ook maar voor de nieuwe kabel gegaan.
De nieuwe pedalenbox:
De bevestiging, pastte allemaal maar net! het gat was toch net een beetje kleiner dan oudere modellen in de carrosserie:
Met dank aan Ivo ook weer het reservoirtje blinkend schoon! mijn dank daarvoor!!
voor:
Na:
Toen verder gegaan met montage! en ik zit weer aan mn 5 max foto's... vrij vervelend dit...
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Uiteraard de rembekrachtiger + beugel een likje verf gegeven! beetje in hetzelfde grijze thema als de rest in het motorcompartiment. Heb er ook een nieuwe Hoofdremcilinder opgezet, aangezien waarom niet... die dingen kostten werkelijk geen drol!
Ik dacht dat de leidingen hierna allemaal plug'n'play zouden zijn, helaas is dat een zinnetje waar ik te vaak mee van een koude kermis thuis kom en zo ook nu weer... het leek alsof de gaten door de schutborden voor beide kanten 2 cm verder lagen bij het Oermodel, dus de leidingen waren te kort... ik heb met een beetje gebuig en gewring links nog wel weten te plaatsen, maar rechts heeft toch echt (weer) een nieuwe CuNiFer leiding aan moeten geloven. Altijd weer een hele opgave met dat gebuig en flair maken. daarbij ook weer een grote dank aan Ivo voor de hulp met zijn flair tools en koffie
Ten slotte bleek bij het plaatsen van de bekrachtiger, de remdrukverdeler naar achteren toe niet meer te passen.... dus die moest zo'n 2/3cm (misschien wel diezelfde waar ik het net over had) naar voren geschoven worden dat ie niet tussen de rembekrachtiger en carrosserie kwam te zitten:
Via een Alu rivnut dit weten te bewerkstelligen... heerlijk makkelijk zijn die dingen!
Hierbij het eindresultaat:
Ik dacht dat de leidingen hierna allemaal plug'n'play zouden zijn, helaas is dat een zinnetje waar ik te vaak mee van een koude kermis thuis kom en zo ook nu weer... het leek alsof de gaten door de schutborden voor beide kanten 2 cm verder lagen bij het Oermodel, dus de leidingen waren te kort... ik heb met een beetje gebuig en gewring links nog wel weten te plaatsen, maar rechts heeft toch echt (weer) een nieuwe CuNiFer leiding aan moeten geloven. Altijd weer een hele opgave met dat gebuig en flair maken. daarbij ook weer een grote dank aan Ivo voor de hulp met zijn flair tools en koffie
Ten slotte bleek bij het plaatsen van de bekrachtiger, de remdrukverdeler naar achteren toe niet meer te passen.... dus die moest zo'n 2/3cm (misschien wel diezelfde waar ik het net over had) naar voren geschoven worden dat ie niet tussen de rembekrachtiger en carrosserie kwam te zitten:
Via een Alu rivnut dit weten te bewerkstelligen... heerlijk makkelijk zijn die dingen!
Hierbij het eindresultaat:
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Nou, toen de bekrachtiger in zat, weer verder met het blok!
En dan nu toch echt die kop er natuurlijk op... de bouten moesten even op zich wachten, waar die waren binnen!
toen even zonder pakking gepast, maar daar zat nog wel wat ruimte... ik vergeet iets...
Ochja, shiney nieuwe dikke volgringen van 1mm dik! jaaaaaaa, glimglim. Wat ook heel mooi was, was dat er in de inlaat ook een kopbout zit en dat er een uitsparing in de kop is gefreesd. nou, die M10 volgring pastte exact erin. kreeg hem er ook niet meer uit zonder magneet! alsof t hoorde!
Schitterend toch! helemaal nieuw!
uiteraard een Spesso racing pakking ertussen gelegd en toen, laat de reuring maar komen, op 80Nm aangedraaid
de helicoils in het onderblok, de M10 bouten, de dikke volgringen en dat dit in de Racerij bij die 1000TC ook gebeurde gaf mij vertrouwen dit aan te draaien. en ja hoor, het bleef prima zitten! geen knallende kopbouten dit maal!
Dus toen zat het blok inelkaar! draaide mooi rond. kleppen nog gesteld.
En dan nu toch echt die kop er natuurlijk op... de bouten moesten even op zich wachten, waar die waren binnen!
toen even zonder pakking gepast, maar daar zat nog wel wat ruimte... ik vergeet iets...
Ochja, shiney nieuwe dikke volgringen van 1mm dik! jaaaaaaa, glimglim. Wat ook heel mooi was, was dat er in de inlaat ook een kopbout zit en dat er een uitsparing in de kop is gefreesd. nou, die M10 volgring pastte exact erin. kreeg hem er ook niet meer uit zonder magneet! alsof t hoorde!
Schitterend toch! helemaal nieuw!
uiteraard een Spesso racing pakking ertussen gelegd en toen, laat de reuring maar komen, op 80Nm aangedraaid
de helicoils in het onderblok, de M10 bouten, de dikke volgringen en dat dit in de Racerij bij die 1000TC ook gebeurde gaf mij vertrouwen dit aan te draaien. en ja hoor, het bleef prima zitten! geen knallende kopbouten dit maal!
Dus toen zat het blok inelkaar! draaide mooi rond. kleppen nog gesteld.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Oja, nog even een klein stapje terug en een paar stappen te diep in de categorie: dit gun je je ergste vijand niet.
Ik had uiteindelijk 2 Abarth cilinderkoppen + een los extra setje dubbele klepveren. Dit maakte 3 setjes dubbele klepveren voor een abarth A112 cilinderkop!
Nou zou je denken, hou dat nou bij elkaar en dat deed ik ook, echter dacht ik wel, dit kan vast soepeler op elkaar afgestemd worden. dus heb ik de krachtmeter van werk meegenomen naar huis en alle veren (64 stuks) op elke cm de kracht opgemeten en dit in een excell geplot. Waarom ik mijzelf dit aandeed.... daar loop nog een onderzoek naar... iets met perfectionist gok ik...
Het hol waar ik mij een gehele dag heb opgesloten:
tabel van de grote veren:
Tabel van de kleine:
Om even een kleine uitleg te geven van het tabel: in het midden de waardes in Newton per mm(y as) gemeten. Op de X as zijn de aantal veren te zien (3 setjes van 8 ). frappant is te zien dat de eerste set dus veel afweek van de andere 2 setjes, die wel van de kop afkwamen.
Bovenaan, boven de tabel, zie je wat gekloot met kleurtjes. Dit was mijn manier om de ideale 8 stuks te vinden met de kleinste verschil in kracht, die je aan de rechterkant ziet staan naast de kleurtjes.
Geen idee of de moeite dit echt waard was, maar in theorie zou ik mij kunnen bedenken dat het blok hier een stuk regelmatiger van zou kunnen lopen.... nu maar eens zien in de praktijk...
Ik had uiteindelijk 2 Abarth cilinderkoppen + een los extra setje dubbele klepveren. Dit maakte 3 setjes dubbele klepveren voor een abarth A112 cilinderkop!
Nou zou je denken, hou dat nou bij elkaar en dat deed ik ook, echter dacht ik wel, dit kan vast soepeler op elkaar afgestemd worden. dus heb ik de krachtmeter van werk meegenomen naar huis en alle veren (64 stuks) op elke cm de kracht opgemeten en dit in een excell geplot. Waarom ik mijzelf dit aandeed.... daar loop nog een onderzoek naar... iets met perfectionist gok ik...
Het hol waar ik mij een gehele dag heb opgesloten:
tabel van de grote veren:
Tabel van de kleine:
Om even een kleine uitleg te geven van het tabel: in het midden de waardes in Newton per mm(y as) gemeten. Op de X as zijn de aantal veren te zien (3 setjes van 8 ). frappant is te zien dat de eerste set dus veel afweek van de andere 2 setjes, die wel van de kop afkwamen.
Bovenaan, boven de tabel, zie je wat gekloot met kleurtjes. Dit was mijn manier om de ideale 8 stuks te vinden met de kleinste verschil in kracht, die je aan de rechterkant ziet staan naast de kleurtjes.
Geen idee of de moeite dit echt waard was, maar in theorie zou ik mij kunnen bedenken dat het blok hier een stuk regelmatiger van zou kunnen lopen.... nu maar eens zien in de praktijk...
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
En toen dacht je: nu zal ie dan toch wel klaar zijn weer, maar nee, we gaan nog even doorrrrrr.
Das wel een voordeel van maar 5 plaatjes per keer posten, t lijkt meer! uiteindelijk was dit ook weer n paar maanden aan voortgang die ik dan vergeet te melden:)
anywayyyy
Blok erin! hop:
Tijd voor meer shiney stuff, het thermostaathuis! hierbij waren de slangaansluitingen vrij hard gepit (zie foto's), waardoor ze altijd wel een beetje aan het lekken waren.... niet levensbedreigend, maar wel gewoon vervelend:
daarna het derde ophangpunt losgehaald nadat de hele versnellingsbak niet goed ervoor kwam... ik had van Micha het perfecte voorbeeld van hoe de 3 ophangpunten moesten zitten en ik had er tijdens het eerste keer inhangen van het abarth blok behoorlijk een potje van gemaakt. de bestuurderskant ophanging van de motor zat veel lager en het derde punt dus had ik het rubber omgedraaid, waardoor de beugel van de ophanging tegen de carrosserie kwam. Dit veroorzaakte veel trilling maar had ik toentertijd geassocieerd met: ahjoh, abarth blokje, zal dat wel zijn. maar nu weet ik het wel beter en zit het dus ook zoals het hoort! yay
het derde ophangpunt in elkaar zetten was wel weer flink veel vast en los en vast en los maken, maar uiteindelijk...
Moet 'ie zo zitten
Das wel een voordeel van maar 5 plaatjes per keer posten, t lijkt meer! uiteindelijk was dit ook weer n paar maanden aan voortgang die ik dan vergeet te melden:)
anywayyyy
Blok erin! hop:
Tijd voor meer shiney stuff, het thermostaathuis! hierbij waren de slangaansluitingen vrij hard gepit (zie foto's), waardoor ze altijd wel een beetje aan het lekken waren.... niet levensbedreigend, maar wel gewoon vervelend:
daarna het derde ophangpunt losgehaald nadat de hele versnellingsbak niet goed ervoor kwam... ik had van Micha het perfecte voorbeeld van hoe de 3 ophangpunten moesten zitten en ik had er tijdens het eerste keer inhangen van het abarth blok behoorlijk een potje van gemaakt. de bestuurderskant ophanging van de motor zat veel lager en het derde punt dus had ik het rubber omgedraaid, waardoor de beugel van de ophanging tegen de carrosserie kwam. Dit veroorzaakte veel trilling maar had ik toentertijd geassocieerd met: ahjoh, abarth blokje, zal dat wel zijn. maar nu weet ik het wel beter en zit het dus ook zoals het hoort! yay
het derde ophangpunt in elkaar zetten was wel weer flink veel vast en los en vast en los maken, maar uiteindelijk...
Moet 'ie zo zitten
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Toen werd het tijd voor verder montage! nou alles een beetje een opfrisbeurt gegeven of vervangen:
startmotor van een later type gemonteerd, scheelde toch weer 1 kilo! dynamo deed het nog prima, dus wat gepoetst. zie ook even dat remreservoirtje mooi shinen! heeel netjes zo!
Dit liet me wel denken dat ik toch een oplossing moet gaan bedenken voor deze veel te lange gaskabel...
En dit maal met koelingsslangen, radiator en oliekoeler erbij:
Ook direct een nieuwe mechanische brandstofpomp, ik had wat vermoeden, wat bevestigd werd met de rollerbank uitdraai, dat ie boven in toeren wat arm liep. wellicht dat dit met de pomp te maken heeft. ook ga ik de carburateur nog een revisie geven.
Ik heb ook nog een elektrische brandstofpomp liggen, maar eerst maar eens weer eens rijdend krijgen, voordat ik te veel ga aanpassen:)
startmotor van een later type gemonteerd, scheelde toch weer 1 kilo! dynamo deed het nog prima, dus wat gepoetst. zie ook even dat remreservoirtje mooi shinen! heeel netjes zo!
Dit liet me wel denken dat ik toch een oplossing moet gaan bedenken voor deze veel te lange gaskabel...
En dit maal met koelingsslangen, radiator en oliekoeler erbij:
Ook direct een nieuwe mechanische brandstofpomp, ik had wat vermoeden, wat bevestigd werd met de rollerbank uitdraai, dat ie boven in toeren wat arm liep. wellicht dat dit met de pomp te maken heeft. ook ga ik de carburateur nog een revisie geven.
Ik heb ook nog een elektrische brandstofpomp liggen, maar eerst maar eens weer eens rijdend krijgen, voordat ik te veel ga aanpassen:)