In Spanje staat er al een tijdje een Pandita te koop.
Erg zeldzaam en oerlelijke kleur
https://www.milanuncios.com/venta-de-co ... 285983.htm
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Emelba Pandita en meer
Moderator: michiel van g.
Re: Emelba Pandita en meer
inderdaad, en hij staat al een tijdje te koop
stel........ ik doe die van mij in de verkoop
zou er hier iemand voor warm lopen?
stel........ ik doe die van mij in de verkoop
zou er hier iemand voor warm lopen?
Re: Emelba Pandita en meer
tja, maar een beetje leven in blazen.....
nu, de mijne..... met een probleempje
2x met een kokende motor gestaan. de eerste keer ging goed. nu, na de 2e keer komt er teveel witte rook uit de uitlaat
eerst t water eraf, dan blijkt de pomp nog in goede staat. die gaat volgens mij niet kapot, alleen de lagers kunnen op raken en lawaai maken, of de afdichting van de pomp gaat lekken.
dus, voor de zekerheid de thermostaat vervangen. daar lag een laag roestig koelwater op, dus ik vermoedde dat hij niet open ging.
daarna weer warm gedraaid.....
wat blijkt, de ventilator slaat niet aan
ventilator getest, met contact aan krijgt hij stroom. direct aan de massa gelegd.... geen fan die draait
ik dacht, die is stuk. dus, gedemonteerd. draadjes van de fan direct op een accu aangesloten... draaiende fan!
ik dacht..... hoe dan?
ik meet op de + van de fan 10.2 volt, terwijl de accu 12.3 volt geeft
nu kan ik het thermocontact wel vervangen (water er weer af), maar ik niet dat het daarmee opgelost is.
ik ga het wél doen, maar....... waar verlies ik 2 volt? op 10 volt draait de ventilator toch ook?
overigens doet de klaxon het ook niet, massapunt op schutbord, net onder zekeringendoos is schoon gemaakt.
op stuur ook alles los en schoon
zekering goed, andere functies zekering doen het wel goed
waarom zitten er 2 aansluitingen/stekkers-draden op de klaxon? hoe controleer ik of hij werkt of stuk is?
elektriek is abracadabra voor mij. hebben we hier een goochelaar in de groep?
nu, de mijne..... met een probleempje
2x met een kokende motor gestaan. de eerste keer ging goed. nu, na de 2e keer komt er teveel witte rook uit de uitlaat
eerst t water eraf, dan blijkt de pomp nog in goede staat. die gaat volgens mij niet kapot, alleen de lagers kunnen op raken en lawaai maken, of de afdichting van de pomp gaat lekken.
dus, voor de zekerheid de thermostaat vervangen. daar lag een laag roestig koelwater op, dus ik vermoedde dat hij niet open ging.
daarna weer warm gedraaid.....
wat blijkt, de ventilator slaat niet aan
ventilator getest, met contact aan krijgt hij stroom. direct aan de massa gelegd.... geen fan die draait
ik dacht, die is stuk. dus, gedemonteerd. draadjes van de fan direct op een accu aangesloten... draaiende fan!
ik dacht..... hoe dan?
ik meet op de + van de fan 10.2 volt, terwijl de accu 12.3 volt geeft
nu kan ik het thermocontact wel vervangen (water er weer af), maar ik niet dat het daarmee opgelost is.
ik ga het wél doen, maar....... waar verlies ik 2 volt? op 10 volt draait de ventilator toch ook?
overigens doet de klaxon het ook niet, massapunt op schutbord, net onder zekeringendoos is schoon gemaakt.
op stuur ook alles los en schoon
zekering goed, andere functies zekering doen het wel goed
waarom zitten er 2 aansluitingen/stekkers-draden op de klaxon? hoe controleer ik of hij werkt of stuk is?
elektriek is abracadabra voor mij. hebben we hier een goochelaar in de groep?
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Emelba Pandita en meer
Is de massa-aansluiting van het motorblok goed en schoon? Heeft het thermocontact 1 of 2 aansluitingen? 2 volgens mij?
Re: Emelba Pandita en meer
thermocontact heeft 2 aansluitingen.
je hebt de + via het contact dat naar de fan gaat.
de andere draad van de fan gaat naar het thermocontact
de 2e draad aan het thermocontact gaat naar de zwarte draad in de kabelboom. moet de massa zijn.
er zit een massapunt onder de zekeringendoos. daar komen 2 zwarte dikke draden op uit de kabelboom.
dit massapunt heb ik schoon gemaakt.
massa motorblok niet gecontroleerd. maar lampje op dashboard voor watertemp gaat branden.... als hij al kookt
lijkt me dat massa daar weel goed zit
je hebt de + via het contact dat naar de fan gaat.
de andere draad van de fan gaat naar het thermocontact
de 2e draad aan het thermocontact gaat naar de zwarte draad in de kabelboom. moet de massa zijn.
er zit een massapunt onder de zekeringendoos. daar komen 2 zwarte dikke draden op uit de kabelboom.
dit massapunt heb ik schoon gemaakt.
massa motorblok niet gecontroleerd. maar lampje op dashboard voor watertemp gaat branden.... als hij al kookt
lijkt me dat massa daar weel goed zit