Voordat ik naar Italie ging heb ik de wielkuipen aan de achterzijde gemonteerd.
Deze wielkuipen heb ik zelf gemaakt met epoxy en keperweefsel en met de mallen die ik via deze mooie club mocht lenen.
Ik heb de wielkuipen op sommigen plekken iets verder laten doorlopen voor optimale bescherming.
Dit kun je overigens nog wel terugzien op de foto omdat de mal daar een uitsparing had en ik daar tape voor heb gebruikt.
Die uitsparing zit daar omdat de achterband anders kan aanlopen bij de wielkuip, maar met 135-80-r13 onder deze panda heb je, zonder uitsparing in de wielkuip, voldoende ruimte over. De wielkuipen zijn zwart, dat heb ik tijdens het maken gedaan door een pigment door de epoxy te mengen.
Je kunt ze achteraf ook een kleur geven, maar je zult zien dat dit toch snel minder mooi wordt.
Epoxy is ietsje duurder dan polyester, maar wel geheel geurloos. Dat is dan weer erg fijn aangezien ik toch al gauw 2 uur per wielkuip bezig was en ik uiteindelijk 3 sets heb gemaakt. Ook had ik op voorhand helemaal geen ervaring met dit proces, maar na veel inlezen en filmpjes kijken is het resultaat uiteindelijk goed gelukt. Bij koud weer heb je overigens wat meer tijd omdat je epoxy minder snel uithardt, dat vond ik zelf wel een voordeel.
Voor het plaatsen van de wielkuipen heb ik de wielkasten nog eens goed in de tectyl gezet.
Het is overigens niet de bedoeling om veel door de regen of sneeuw te rijden met deze auto, maar op de terugreis van Italie ontkwamen we niet aan een buitje. Dan is alles toch maar weer mooi beschermd.
Bij thuiskomst de panda weer gestofzuigd en schoon gemaakt en gelijk maar weer in de stalling gezet
Momenteel weinig tijd en ruimte om er veel aan te sleutelen en er moet een hoop aan gebeuren.
De 126, welke inmiddels al een half jaar stilstaat, heeft nu voorrang.
- De koppakking van de panda lekte altijd al ietsje (witte smurrie, maar ook veel korte stukjes), maar ik heb het idee dat het na Italie was erger is geworden. Halve liter olie op 1200 km en voor het eerst verbruikt hij nu ook iets koelvloeistof. (half kopje op 1200 km)
Daarbij loopt hij, sinds de terugreis, stationair was rommelig, (alsof de ontsteking niet meer goed gesteld staat)
- Ook wilde de panda op de terugreis bij een pompstation niet meer starten (de startmotor gaf geen krimp bij het omdraaien van de sleutel).
Even aanduwen en hij liep weer en even later deed de startmotor het wel weer gewoon, dus dat zal iets kleins zijn.
- Ook lekt de bak nog steeds langs de assen, dus toch opzoek naar marbella assen.
- En de koppeling moet erg ver opkomen en slipt sinds kort ietsje bij pittig optrekken.
Dus koppelingsplaat, koppakking en aandrijfassen. En wellicht dynamo, thermostaat en waterpomp.
Wordt dus vervolgt.