Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Erik's Panda 45, 1983, 900
Moderator: michiel van g.
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Erik's Panda 45, 1983, 900
Na mij uitgebreid voorgesteld te hebben, heb ik eigenlijk niets meer van mij laten horen..
Ik heb echter niet stil gezeten dus is het tijd voor een kleine update over de stand van zaken.
Na de aanschaf van mijn rode panda uit 1983 heb ik als allereerst de de rechterachterband vervangen.
Deze was zo uitgedroogd dat hij aan de zijkant uitbolde, de snelweg naar huis heeft hij overleeft maar verder wilde ik er niet meer mee rijden. (ja naar Gaos dan om een nieuw bandje te halen) daar heb ik vervolgens ook gelijk een reserve band gekocht met een mooie velg (bijna dezelfde kleur als m'n panda).
Een paar dagen later ben ik begonnen met het opzoeken en bewerken van de 'minder mooie plekjes' daar was ik wel even zoet mee, maar zo word het roest monster in ieder geval flink beperkt.
Er zit een klein gaatje in de bestuurdersdeur en in de linker dorpel (aan de bovenkant) tgv een daalder, maar verder valt het erg mee. Ook heeft hij al een auto-check gehad, en de man was erg te spreken over de panda!
Vervolgens was het op een mooie middag eens hoog tijd om de auto te gaan polijsten. Na 31 jaar was hij heul dof geworden, er zat weinig glans meer aan, maar na een half blik commandant glimt hij weer als nieuw!
Ook heb ik natuurlijk het halve internet afgezocht naar gave onderdelen die mijn panda onderscheidt van elke andere oerpanda.
Dat viel nog niet echt mee, zoveel aftermarket onderdelen zijn er niet.. Wel vond ik op marktplaats een luchtkapje voor op de gril op de motorkap, dat ziet er gelijk wel stoer uit zeg! Omdat mijn panda nogal kaal was bij aankoop (lees: 'gestript) ben ik de afgelopen tijd veel bij de Sloperij geweest, daar staan een stuk of 8 panda's en Marabella's (geen oerpanda's maar toch) Daar heb ik een gehaald: 1 achterbak-kleed, 4 'hemel-handvatten', 2 speakers, 1 brand-schot-isolatie-dinges, 1 kofferbak-rubber, 1 originele panda-krik, 2 spatlappen (van een oude seat), 1 kentekenlampje, 1 motorkap-gril-rooster + rubber, 1 rechter deur-schanier-kapje, 2 wielkast-verbreders, 1 radio-bak, 1 asbak en 2 gasveren. De originele gasveren waren wat slap geworden en het viel me op dat sommige panda's (young) 1 gasveer gebruiken om de klep te openen. Daar heb ik er twee van gevonden bij de sloop en die gemonteerd, hij gaat erg vlot nu! Ook heb ik nog wat verf gehaald, wat tectyl en roestprimer.
Vandaag kreeg ik weer een pakketje binnen! het is... Mijn vraagbaak voor de oerpanda (altijd handig dacht ik)
Verder heb ik vandaag ook weer niet stil gezeten. Ik heb mijn linker spiegel overgespoten en de radiobak ook (vaal grijs bij een zwart interieur is minder mooi) Vervolgens heb de achterbumper gedemonteerd (pff! wat een werk) 6 bouten die stuk voor stuk nogal 'standvastig' waren. De bouten zijn gesneuveld in de strijd maar de bumper is nog intact. Deze is door een vorige eigenaar overgeschilderd in olifantengrijs (met kwast!.. ) en dit begon af te bladderen, dus deze geschuurd en net z'n vierde laagje gespoten (dunne zwarte verf). De bumpersteunen waren nodig toe aan een opknap beurt!. 1 was vrij slecht maar allebei nog wel te redden, eerst geschuurd, wat rechter gebogen en toen in de roestprimer en vervolgens afgelakt. (ook deze lijken weer als nieuw)
Ook heb ik in de achter bumper 4 gaatjes geboord hierin heb ik 4 led's (12 watt p/s: eagle eye) en deze sluit ik aan op mn achteruitrijverlichting. (dan zie je ten minste wat als je achteruit rijdt 's nachts en andere jou ook) tot slot heb ik vandaag mijn custom-hoedenplank afgemaakt. Ik had de vorm ervan op krantenpapier getekend bij de sloop en die vervolgens thuis op een dikke plank overgetrokken. Deze heb ik mooi afgewerkt met wat pvc-parket stroken en de speakers in gemonteerd. (die originele hoedenplanken zijn de slap voor het dragen van speakers). ow en ik heb de brand-schot geluidsisolatie aangebracht.
Ik heb het zo gedetailleerd mogelijk geprobeerd te vertellen vanwege het ontbreken van foto's..
MAAR!,, wees niet gevreesd, ik zal binnenkort foto's uploaden (dat heb ik dus net gedaan)
Ik heb inmiddels ook ledjes onder de deuren gemonteerd en aangesloten op de deurschakelaar (als de deur opengaat gaat de verlichting aan, dit had ik ook bij mn vorige auto en beviel erg goed! zo zie je 's nachts precies waar je je voeten zet als je uitstapt) Wel heb ik nog 1 probleempje, ik heb het al gezocht op de deze site en ook gevonden, maar toch kom ik er nog niet uit.
Ik heb namelijk last van een stroom storing, als je op de claxon drukt gaan al je dashboard lampjes branden, maar hoor je verder niets..) Het schijnt een probleem te zijn in de massa van het dashboard, volgens dat topic. Maar er is verder niet uitgelegd van waar naar waar je een extra kabel moet leggen.. Kan iemand mij hierbij helpen?
groeten,
Erik`
Ik heb echter niet stil gezeten dus is het tijd voor een kleine update over de stand van zaken.
Na de aanschaf van mijn rode panda uit 1983 heb ik als allereerst de de rechterachterband vervangen.
Deze was zo uitgedroogd dat hij aan de zijkant uitbolde, de snelweg naar huis heeft hij overleeft maar verder wilde ik er niet meer mee rijden. (ja naar Gaos dan om een nieuw bandje te halen) daar heb ik vervolgens ook gelijk een reserve band gekocht met een mooie velg (bijna dezelfde kleur als m'n panda).
Een paar dagen later ben ik begonnen met het opzoeken en bewerken van de 'minder mooie plekjes' daar was ik wel even zoet mee, maar zo word het roest monster in ieder geval flink beperkt.
Er zit een klein gaatje in de bestuurdersdeur en in de linker dorpel (aan de bovenkant) tgv een daalder, maar verder valt het erg mee. Ook heeft hij al een auto-check gehad, en de man was erg te spreken over de panda!
Vervolgens was het op een mooie middag eens hoog tijd om de auto te gaan polijsten. Na 31 jaar was hij heul dof geworden, er zat weinig glans meer aan, maar na een half blik commandant glimt hij weer als nieuw!
Ook heb ik natuurlijk het halve internet afgezocht naar gave onderdelen die mijn panda onderscheidt van elke andere oerpanda.
Dat viel nog niet echt mee, zoveel aftermarket onderdelen zijn er niet.. Wel vond ik op marktplaats een luchtkapje voor op de gril op de motorkap, dat ziet er gelijk wel stoer uit zeg! Omdat mijn panda nogal kaal was bij aankoop (lees: 'gestript) ben ik de afgelopen tijd veel bij de Sloperij geweest, daar staan een stuk of 8 panda's en Marabella's (geen oerpanda's maar toch) Daar heb ik een gehaald: 1 achterbak-kleed, 4 'hemel-handvatten', 2 speakers, 1 brand-schot-isolatie-dinges, 1 kofferbak-rubber, 1 originele panda-krik, 2 spatlappen (van een oude seat), 1 kentekenlampje, 1 motorkap-gril-rooster + rubber, 1 rechter deur-schanier-kapje, 2 wielkast-verbreders, 1 radio-bak, 1 asbak en 2 gasveren. De originele gasveren waren wat slap geworden en het viel me op dat sommige panda's (young) 1 gasveer gebruiken om de klep te openen. Daar heb ik er twee van gevonden bij de sloop en die gemonteerd, hij gaat erg vlot nu! Ook heb ik nog wat verf gehaald, wat tectyl en roestprimer.
Vandaag kreeg ik weer een pakketje binnen! het is... Mijn vraagbaak voor de oerpanda (altijd handig dacht ik)
Verder heb ik vandaag ook weer niet stil gezeten. Ik heb mijn linker spiegel overgespoten en de radiobak ook (vaal grijs bij een zwart interieur is minder mooi) Vervolgens heb de achterbumper gedemonteerd (pff! wat een werk) 6 bouten die stuk voor stuk nogal 'standvastig' waren. De bouten zijn gesneuveld in de strijd maar de bumper is nog intact. Deze is door een vorige eigenaar overgeschilderd in olifantengrijs (met kwast!.. ) en dit begon af te bladderen, dus deze geschuurd en net z'n vierde laagje gespoten (dunne zwarte verf). De bumpersteunen waren nodig toe aan een opknap beurt!. 1 was vrij slecht maar allebei nog wel te redden, eerst geschuurd, wat rechter gebogen en toen in de roestprimer en vervolgens afgelakt. (ook deze lijken weer als nieuw)
Ook heb ik in de achter bumper 4 gaatjes geboord hierin heb ik 4 led's (12 watt p/s: eagle eye) en deze sluit ik aan op mn achteruitrijverlichting. (dan zie je ten minste wat als je achteruit rijdt 's nachts en andere jou ook) tot slot heb ik vandaag mijn custom-hoedenplank afgemaakt. Ik had de vorm ervan op krantenpapier getekend bij de sloop en die vervolgens thuis op een dikke plank overgetrokken. Deze heb ik mooi afgewerkt met wat pvc-parket stroken en de speakers in gemonteerd. (die originele hoedenplanken zijn de slap voor het dragen van speakers). ow en ik heb de brand-schot geluidsisolatie aangebracht.
Ik heb het zo gedetailleerd mogelijk geprobeerd te vertellen vanwege het ontbreken van foto's..
MAAR!,, wees niet gevreesd, ik zal binnenkort foto's uploaden (dat heb ik dus net gedaan)
Ik heb inmiddels ook ledjes onder de deuren gemonteerd en aangesloten op de deurschakelaar (als de deur opengaat gaat de verlichting aan, dit had ik ook bij mn vorige auto en beviel erg goed! zo zie je 's nachts precies waar je je voeten zet als je uitstapt) Wel heb ik nog 1 probleempje, ik heb het al gezocht op de deze site en ook gevonden, maar toch kom ik er nog niet uit.
Ik heb namelijk last van een stroom storing, als je op de claxon drukt gaan al je dashboard lampjes branden, maar hoor je verder niets..) Het schijnt een probleem te zijn in de massa van het dashboard, volgens dat topic. Maar er is verder niet uitgelegd van waar naar waar je een extra kabel moet leggen.. Kan iemand mij hierbij helpen?
groeten,
Erik`
Laatst gewijzigd door Erik` op 15 okt 2014 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Tip voor de bumpers:
gebruik kunststofprimer (motip) en de antracietgrijze bumperlak van motip. Zwarte gewone verf ligt er binnen 3 maanden weer af is mijn ervaring...
Daarnaast horen de bumpers niet zwart te zijn maar, olifantgrijs.
bladerende bumper (bovenzijde)
bumperlak:
gebruik kunststofprimer (motip) en de antracietgrijze bumperlak van motip. Zwarte gewone verf ligt er binnen 3 maanden weer af is mijn ervaring...
Daarnaast horen de bumpers niet zwart te zijn maar, olifantgrijs.
bladerende bumper (bovenzijde)
bumperlak:
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Ah Thnx voor de tip!michiel van g. schreef:Tip voor de bumpers:
gebruik kunststofprimer (motip) en de antracietgrijze bumperlak van motip. Zwarte gewone verf ligt er binnen 3 maanden weer af is mijn ervaring...
Daarnaast horen de bumpers niet zwart te zijn maar, olifantgrijs.
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Ik zat laatst eens op internet te kijken naar open luchtfilters voor op de carburateur.
Dit zou je motor iets meer pk's moeten geven omdat je motor meer lucht binnen krijgt.
Maar, ik vroeg mij toen iets af..
In koude lucht zit meer zuurstof dan in warme lucht,
daarom loopt de slang van het zuurstof filter naar buiten.
Maar hoewel het openluchtfilter meer zuurstof aanzuigt, zuigt deze de warme lucht aan van onder de motorkap..
Dus hoeveel effect heeft dit? want volgens mij is het verschil dan opeens niet meer zo groot..
Dit zou je motor iets meer pk's moeten geven omdat je motor meer lucht binnen krijgt.
Maar, ik vroeg mij toen iets af..
In koude lucht zit meer zuurstof dan in warme lucht,
daarom loopt de slang van het zuurstof filter naar buiten.
Maar hoewel het openluchtfilter meer zuurstof aanzuigt, zuigt deze de warme lucht aan van onder de motorkap..
Dus hoeveel effect heeft dit? want volgens mij is het verschil dan opeens niet meer zo groot..
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Open luchtfilter is meer geluid, minder filter en waarschijnlijk minder vermogen. Beter is om geld te
besteden aan het tijdig vervangen van het huidige.
besteden aan het tijdig vervangen van het huidige.
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Heeft weinig nut.
Let erop dat je luchtfilter onder de 10 graden op de winterstand staat. Bij de zomerstand krijgt hij direct koude rijwind, en dat is het fijnste wat een carburateur blieft.
Als het filter nu wat zwart is dan is het tijd voor vervangen, want dan zitten de poriën dicht. Overigens, als je vind dat hij niet echt snel is, tank eens 98. Een 45 moet officieel lopen op 98 benzine en dat doet best veel met het vermogen.
Let erop dat je luchtfilter onder de 10 graden op de winterstand staat. Bij de zomerstand krijgt hij direct koude rijwind, en dat is het fijnste wat een carburateur blieft.
Als het filter nu wat zwart is dan is het tijd voor vervangen, want dan zitten de poriën dicht. Overigens, als je vind dat hij niet echt snel is, tank eens 98. Een 45 moet officieel lopen op 98 benzine en dat doet best veel met het vermogen.
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Aah, Bedankt voor de antwoorden, het is mij duidelijk
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Overigens ben ik nog wel benieuwd hoe het zit met die elektrische storing,
kan iemand mij daarover meer vertellen? Het is waarschijnlijk een massa-probleem naar het dashboard.
Op het forum was al eerder iemand met dit probleem:
kan iemand mij daarover meer vertellen? Het is waarschijnlijk een massa-probleem naar het dashboard.
Op het forum was al eerder iemand met dit probleem:
Maar er staat uiteindelijk niet precies bij vermeld hoe het massa-probleem naar het dashboard is verholpen..Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, ik heb een Seat Marbella cabrio uit 1988 en heb hier wat mankementen mee.
Waarschijnlijk is de koppakking stuk en ik heb last van elektrische storingen: als ik mijn lampen aanzet, valt de motor uit. De claxon deed het alleen als de motor uit was, maar doet het nu helemaal niet meer en als ik mijn ruitenwissers aan doe, gaan alle lampjes branden.
Zelf heb ik hier niet zo veel verstand van, is er iemand die mij kan helpen?
Groetjes Cylia
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
ze heeft naar het dashbord een extra massakabel gemaakt. Ik zou moeten gaan zoeken om te achterhalen welke kabel precies de massa is, ik moet daarvoor even een schema van het dashbord opzoeken.
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
als je dat zou willen doen,,
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- Erik`
- Forumgebruiker
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 18 sep 2014 22:38
- 1e Panda-achtige: 45cl - 1983
- 2e Panda-achtige: 900 hobby - 1999
- 3e Panda-achtige: Renault Twingo 1.5dci - 2011
- Facebook: https://www.facebook.com/erik.overmars.3
- Skype ID: erik_overmars
- Locatie: Espel
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Omdat ik uit de historie niet kan halen wanneer welk filter vervangen is, wil ik in 1 klap het luchtfilter, oliefilter en brandstoffilter vervangen.
Het luchtfilter is erg vies, dus ook zeker hoognodig aan vervanging toe, het oliefilter is van buiten erg vies en ziet er al oud uit.
Maar het brandstoffilter kan ik nergens vinden,, het staat ook niet in de handleiding of in de vraagbaak.
Heeft een panda mk1 wel een brandstoffilter? en zo ja waar zou ik die moeten vinden..?
Het luchtfilter is erg vies, dus ook zeker hoognodig aan vervanging toe, het oliefilter is van buiten erg vies en ziet er al oud uit.
Maar het brandstoffilter kan ik nergens vinden,, het staat ook niet in de handleiding of in de vraagbaak.
Heeft een panda mk1 wel een brandstoffilter? en zo ja waar zou ik die moeten vinden..?
1986 Mazda 323 BF †
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
1983 Fiat panda 45CL
2001 Fiat Panda 1100 young 2001 †
2000 Fiat 126 EL
1999 Fiat panda 900 hobby
1990 Seat Marbella special - verkocht
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Waarschijnlijk geen brandstoffilter.
Het plaatsen kan geen kwaad, als je zo'n klein plastic exemplaar hebt, kun je hem zetten in de slang die vanaf de brandstofpomp naar de carburateur loopt.
Je knipt dan de slang door en plaatst het filter ertussen.
En een luchtfilter vervangen kan nooit kwaad
Het plaatsen kan geen kwaad, als je zo'n klein plastic exemplaar hebt, kun je hem zetten in de slang die vanaf de brandstofpomp naar de carburateur loopt.
Je knipt dan de slang door en plaatst het filter ertussen.
En een luchtfilter vervangen kan nooit kwaad
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
het brandstoffilter plaats je het beste vóór de pomp.
op die manier heb je minder druk op de koppelingen en dus minder kans dat het los komt. en ALS het los komt, dan spuit je de benzine er niet in hoog tempo uit
veiligheid voorop!
op die manier heb je minder druk op de koppelingen en dus minder kans dat het los komt. en ALS het los komt, dan spuit je de benzine er niet in hoog tempo uit
veiligheid voorop!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Erik's Panda 45, 1983, 900
Bij deze mechanische pompen is de brandstofdruk niet veel hoger dan 0,5 bar en op het moment dat er een slang losschiet slaat de motor vrijwel direct af en stopt de pomp vanzelf met brandstof pompen.Paul4x4 schreef:het brandstoffilter plaats je het beste vóór de pomp.
op die manier heb je minder druk op de koppelingen en dus minder kans dat het los komt. en ALS het los komt, dan spuit je de benzine er niet in hoog tempo uit
veiligheid voorop!