Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Moderator: michiel van g.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Ook niet wrijven over de bekleding, daar gaat het van pluizen en stuk...
Letterlijk gewoon in bad leggen en laten weken.
Letterlijk gewoon in bad leggen en laten weken.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Ik offer mij wel op om in de auto te zitten als jij hem schoon maakt! Trouwens slecht idee van dat plastic ruitje, want jouw tijd is veel te goed bij slalom...
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
tijd voor een update sinds bijna alweer een jaar geleden...
Wat is er gedaan en hoe staat het met de lijst!:
- schakelmechanisme speling eruit halen
- A112 sportstuur monteren en zwart proberen te maken
- Versnellingsbak reviseren
- Abarth cilinderkop met lagere compressie monteren (relatief gezien met de huidige kop)
- Elektrische benzinepomp monteren
- Karterontluchting via benzinepomp aansluiting maken
- Distributie ketting vervangen met een Triger setje
- Racestoel monteren (die gemakkelijk om te wisselen is met het originele interieur)
- Achterophanging verbeteren (kijken wat 4x4 bladveren doen, verlagen dmv persen bladveren, veren om mn dempers, bladveerversterkers)
- Karterpan vervangen door een 900 serie (betere pakking dan de huidige 4-deels, moet schroefdraad in gelast worden voor olietemperatuursensor)
nou... niet zo ver dus... na de winterstop een beetje achtergebleven... De amazon bleek toch niet zo betrouwbaar als ik had gedacht. dus daar het blok gereviseerd en verkocht! hoppa! meer tijd voor de panda!
Ik heb gelukkig niet stilgezeten maaaarrrrrr aangezien de uploader niet meer werkt, ga ik even een manier bedenken hoe ik de foto's erop ga zetten... wordt vervolgd!
Wat is er gedaan en hoe staat het met de lijst!:
- schakelmechanisme speling eruit halen
- A112 sportstuur monteren en zwart proberen te maken
- Versnellingsbak reviseren
- Abarth cilinderkop met lagere compressie monteren (relatief gezien met de huidige kop)
- Elektrische benzinepomp monteren
- Karterontluchting via benzinepomp aansluiting maken
- Distributie ketting vervangen met een Triger setje
- Racestoel monteren (die gemakkelijk om te wisselen is met het originele interieur)
- Achterophanging verbeteren (kijken wat 4x4 bladveren doen, verlagen dmv persen bladveren, veren om mn dempers, bladveerversterkers)
- Karterpan vervangen door een 900 serie (betere pakking dan de huidige 4-deels, moet schroefdraad in gelast worden voor olietemperatuursensor)
nou... niet zo ver dus... na de winterstop een beetje achtergebleven... De amazon bleek toch niet zo betrouwbaar als ik had gedacht. dus daar het blok gereviseerd en verkocht! hoppa! meer tijd voor de panda!
Ik heb gelukkig niet stilgezeten maaaarrrrrr aangezien de uploader niet meer werkt, ga ik even een manier bedenken hoe ik de foto's erop ga zetten... wordt vervolgd!
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
ja, dat heb je soms dat er het één en ander tussendoor komt.
maar eh, heel speciaal; Karterontluchting via benzinepomp aansluiting maken
hoe dan?
Achterophanging verbeteren; hoezo verbeteren? verlagen?
je kan de ophangbeugel achteraan 'inkorten' (kortere zijplaatjes) of een afstandplaatje tussen de achteras en de bladveer monteren
dat is het makkelijkste als het ooit weer origineel moet worden
maar eh, heel speciaal; Karterontluchting via benzinepomp aansluiting maken
hoe dan?
Achterophanging verbeteren; hoezo verbeteren? verlagen?
je kan de ophangbeugel achteraan 'inkorten' (kortere zijplaatjes) of een afstandplaatje tussen de achteras en de bladveer monteren
dat is het makkelijkste als het ooit weer origineel moet worden
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Plaatje met 2 boutjes vastzetten op de plek van de benzinepomp met een slangpilaar erop waar dan de carterontluchting op aangesloten wordt.
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@Matthijs: als je de versnellingsbak open hebt, wil je dan duidelijke foto's nemen van de "scheidingvlakken", of contactvlakken van de twee helften? Ik heb dat op 19 april nog gedaan van een "Fire"-versnellingsbak en gepost in de rubriek "techniek" en het item "kabelgeschakelde bak versus stangengeschakelde". Kijk daar even om een "zo gelijk mogelijke fotosetting" te hebben.
Hopelijk kan er dan definitief "beslist" worden of beide types (Fire en niet-Fire) bakken uitwisselbaar zijn wanneer je het "koppelingsdeel" overzet. Blijft de vraag of de primaire as dezelfde "zitting" heeft in de krukas/vliegwiel...
Mijn vermoeden is dat de bakken (assen en tandwielstellen) uitwisselbaar zijn afgezien van de aansluiting op de motor.
Wat foto's plaatsen betreft: ik gebruik nu de tip van "sjirafje" (gebruik makend van het gratis "postimg") en dat werkt blijkbaar goed!
Ben er nu pas achtergekomen dat je blijkbaar knappe foto's plaatste van je vakantie met de bergpassen maar ze zijn (nu) niet meer te openen... Ik heb er daar in mijn jeugd ook heel wat van gedaan, o.a. Furka, Susten, Nuefnen, ...Super! (Al was dat toen met een... R4!
Hopelijk kan er dan definitief "beslist" worden of beide types (Fire en niet-Fire) bakken uitwisselbaar zijn wanneer je het "koppelingsdeel" overzet. Blijft de vraag of de primaire as dezelfde "zitting" heeft in de krukas/vliegwiel...
Mijn vermoeden is dat de bakken (assen en tandwielstellen) uitwisselbaar zijn afgezien van de aansluiting op de motor.
Wat foto's plaatsen betreft: ik gebruik nu de tip van "sjirafje" (gebruik makend van het gratis "postimg") en dat werkt blijkbaar goed!
Ben er nu pas achtergekomen dat je blijkbaar knappe foto's plaatste van je vakantie met de bergpassen maar ze zijn (nu) niet meer te openen... Ik heb er daar in mijn jeugd ook heel wat van gedaan, o.a. Furka, Susten, Nuefnen, ...Super! (Al was dat toen met een... R4!
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
http://www.abarth-online.de/epages/6209 ... ucts/02-60
Dit, maar dan zelfbouw. in ieder geval niet zo duur
ja dat gaat een project opzich worden, ik heb tweemaal nog enkelblads liggen van de 34 en 4x4 bladveren liggen.
Stap 1: bladveer vervangen voor de bladveren van de 4x4. Kijken of dat beter rijdt.
stap 2: de dikkere enkelblad van de 34 verstevigen met de 2 extra bladen van de 4x4.
stap 3: het geheel van stap 2 persen zodat dit wat lager ligt. de hoogte wordt dan bepaald door de bewegingsvrijheid die heb verkleind (hopelijk) met stap 2.
stap 4: panhard stang plaatsen. Dit schijnt gebruikt te zijn bij de panda van carlos sainz. Ik zie ook meerdere duitse jongens met 4x4's die dit ook doen.
Als ik het dan nog niet stijf genoeg vindt, ga ik kijken om van de dempers coilovers te maken, dan de bladveren volledig persen dat ze enkel alleen nog gebruikt worden voor de plaatsing van de achteras.
dat is voor nu een beetje het idee
@panda500: ik ga mn best doen zodra ik project bak ga beginnen! daar ben ik ook nog data voor aan het verzamelen voor welke overbrenging ik wil en wat allemaal past!
Mocht iemand hier nog additionele informatie voor hebben. Ik heb nu dit:
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Ik zou er nog bij zetten als stap 5: stabilisator achteras
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@mattijs: ik heb je een mail gestuurd met wat infobladen, te groot om hier in te voegen...