Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Moderator: michiel van g.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@panda 500: ontvangen! bedankt, ga het allemaal eens doornemen! ik zal het delen wanneer ik alles een beetje duidelijk heb staan.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@michiel: kan ik foto's via facebook erop zetten? of gaat dat na een tijdje fout?
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Je kunt de ingebouwde uploader gebruiken! (Bij de bewerker op bijlage klikken) bij Facebook gaan ze idd weg.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Het eerste wat ik even ga doen is jullie bijpraten t.o.v. een update! ik zie dat er nog wel een gat gevallen is in de huidige situatie en alweer een jaar geleden, dus daar beginnen we mee!
en wat kunnen we het beste gaan doen, dan iets NIET uit de lijst van to do's
De remmen:
Ik merkte bij de laatste slalom dat mijn remmen behoorlijk te verduren hadden... en laatste rondes "zakte" ze dan ook vaak weg... Aangezien ik alweer een tijdje geleden van Pinda1000 een gegroefd setje schijven had gehad met volgens mij nog normale blokken... was het maar eens tijd voor iets nieuws!
Dusja, dan gaan we meteen alles goed aanpakken! het boodschappenlijstje:
- Motul RBF 600 remvloeistof (die net wat hogere temperaturen aankan)
- RVS omvlochten remleidingen van Goodridge (twijfelde of dit daadwerkelijk voor een OERpanda was)
- Ltec gegroefde schijfremmen (Biesheuvel)
- Ferodo DS2500 remblokken
- 2x revisiesetje voor remklauwen + zuigers en nieuwe nippels
dusja, alles eraf en begonnen met de klauwen:
helaas knapte er een aansluiting van rechtsvoor. Toen met hulp van Ivo een nieuwe leiding gelegd heel blij mee:
en wat kunnen we het beste gaan doen, dan iets NIET uit de lijst van to do's
De remmen:
Ik merkte bij de laatste slalom dat mijn remmen behoorlijk te verduren hadden... en laatste rondes "zakte" ze dan ook vaak weg... Aangezien ik alweer een tijdje geleden van Pinda1000 een gegroefd setje schijven had gehad met volgens mij nog normale blokken... was het maar eens tijd voor iets nieuws!
Dusja, dan gaan we meteen alles goed aanpakken! het boodschappenlijstje:
- Motul RBF 600 remvloeistof (die net wat hogere temperaturen aankan)
- RVS omvlochten remleidingen van Goodridge (twijfelde of dit daadwerkelijk voor een OERpanda was)
- Ltec gegroefde schijfremmen (Biesheuvel)
- Ferodo DS2500 remblokken
- 2x revisiesetje voor remklauwen + zuigers en nieuwe nippels
dusja, alles eraf en begonnen met de klauwen:
helaas knapte er een aansluiting van rechtsvoor. Toen met hulp van Ivo een nieuwe leiding gelegd heel blij mee:
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Achter was ook wel nodig trouwens. uiteindelijk blijkt een setje voor een MK2 141 hetzelfde te zijn als voor een oer, alleen gebruik je dus 1 achterremslang ipv 2. best slim bedacht!:
Het hele setje bij elkaar!
ben benieuwd. zonder rembekrachtiger hoop ik dat dit genoeg is. anders is het wel weer duidelijk wat moet gebeuren haha.
Het hele setje bij elkaar!
ben benieuwd. zonder rembekrachtiger hoop ik dat dit genoeg is. anders is het wel weer duidelijk wat moet gebeuren haha.
- Pinda1000
- Forumgebruiker
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 28 times
- Contacteer:
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Het waren Fast Street & Rally blokken van OMP.
Je kan altijd nog upgraden naar de iets grotere remmen van de Y10 Turbo (en Panda Selecta ) Die houden het nog wat langer vol.
Je kan altijd nog upgraden naar de iets grotere remmen van de Y10 Turbo (en Panda Selecta ) Die houden het nog wat langer vol.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
thanks voor de aanvulling!
dat wordt het waarschijnlijk als dit weer op is haha
dat wordt het waarschijnlijk als dit weer op is haha
- 4RN01D
- Forumgebruiker
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
- 1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
- 2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
- Been thanked: 4 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Hahahahahaha laat mij dan ook even weten waar die staan XD
Panda 1.1 SMILE
- Panda 500
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 31 jul 2012 16:42
- 1e Panda-achtige: Trekking 4x4 1996 1108 SPI Wit
- 2e Panda-achtige: Nuova Dynamic 2008 DuaLogic 1.2
- 3e Panda-achtige: Panda 30-kop (in mijn 500)
- Locatie: Hove (Antwerpen)
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Knap werk. Die achterremslang was maar net op tijd, zou ik denken!
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Goodridge rvs remslangen, een heel goede keuze ze zijn prijstechnisch duurder dan de rubber slangen maar je hoeft ze nooit meer te vervangen. Feitelijk zou het een E.U.verplichting moeten zijn voor alle autofabrikanten om hun auto's er standaard mee uit te rusten. Het pedaal gevoel zal heel anders zijn, de Ferrodo remblokken moet je wel wat op temperatuur houden. Dan merk je dat ze bij gelijk blijvende pedaaldruk steeds meer vertragen. Een andere optie kunnen Orange Stuff remblokken van EBC zijn, deze kunnen nog veel meer hitte aan.
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
@robert: met mn werk kom ik doorgaans in contact met een belangrijke leverancier van RVS gevlochten leidingen en heb daar toen eenzelfde gesprek mee gehad hoe ze zich hard hadden gemaakt hiervoor. Echter is het het verhaal van garagisten en onderdelenproducenten die een veel grotere deel in de economie hebben... maargoed!
Ik heb de orange stuff remblokken niet kunnen vinden voor de 141... maar thanks voor de tip!
Ik heb de orange stuff remblokken niet kunnen vinden voor de 141... maar thanks voor de tip!
- Robert100HP
- Clublid
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Locatie: Schiedam
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 51 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Ik had niet anders verwacht dat jij met het "economisch belang " op de de proppen zou komen.Mattijs schreef: ↑16 mei 2020 21:35 @robert: met mn werk kom ik doorgaans in contact met een belangrijke leverancier van RVS gevlochten leidingen en heb daar toen eenzelfde gesprek mee gehad hoe ze zich hard hadden gemaakt hiervoor. Echter is het het verhaal van garagisten en onderdelenproducenten die een veel grotere deel in de economie hebben... maargoed!
Ik heb de orange stuff remblokken niet kunnen vinden voor de 141... maar thanks voor de tip!
Ik laat voor mij auto de de EBC Yellow Stuff remblokken in Engeland maken, mailtje naar de Nederlands importeur sturen
en deze realiseert het voor je.
http://www.rstrade.nl/page-Home_4.aspx
- Mattijs
- Clublid
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 07 dec 2014 15:47
- 1e Panda-achtige: 34 abarth 1986
- Facebook: https://www.facebook.com/mvanbiesen
- Locatie: Den haag / Eijsden
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Panda 34 Abarth "de kleine pastaraket"
Nou, na het remmendeel te hebben gepost begin ik toch sterk te nijgen naar toch een rembekrachtiger... nja, ik hou mijn ogen open voor een sloper panda waar ik het af kan halen, Tips zijn altijd welkom
Goed.. na de remmen te hebben geinstalleerd wilde ik een testritje maken en toen: PATS... en hij startte niet meer, startmotor dood? maar hoe? nou, je zal het niet geloven, maar om een of andere reden had de draad van de ventilator de koppelingskabel geraakt en iets doorgebrand, waardoor de startmotor het niet meer deed!....
Toen gebeurde er iets waardoor ik besloot om het gehele blok maar eens uit elkaar te halen en mij vooral niet op dit probleem te storten wat ik net vertelde (geen idee waarom, ik bedenk het mij nu pas weer ). maaaaargoed.
Grootste reden om het gehele blok uit elkaar te halen was: met de komst van de E10 troep! (want dat is het) ging Firezone de 102 competition eruit gooien. Ik denk vanwege ruimte tekort? dus toen was rijden met de panda al helemaal niet zo leuk meer... dus toen ben ik maar weer begonnen:
dusja, 4 jaar/45.000 km en daar komt de volgende revisie... maar we gaan het ook meteen goed doen, dit keer ga ik zoveel mogelijk zelf doen, voor zover ik de materialen en kunde heb! best zin in eigenlijk!
Hierbij de bevindingen van de sectie van het blok:
Ik moet rustiger doen met de koppeling
Goed.. na de remmen te hebben geinstalleerd wilde ik een testritje maken en toen: PATS... en hij startte niet meer, startmotor dood? maar hoe? nou, je zal het niet geloven, maar om een of andere reden had de draad van de ventilator de koppelingskabel geraakt en iets doorgebrand, waardoor de startmotor het niet meer deed!....
Toen gebeurde er iets waardoor ik besloot om het gehele blok maar eens uit elkaar te halen en mij vooral niet op dit probleem te storten wat ik net vertelde (geen idee waarom, ik bedenk het mij nu pas weer ). maaaaargoed.
Grootste reden om het gehele blok uit elkaar te halen was: met de komst van de E10 troep! (want dat is het) ging Firezone de 102 competition eruit gooien. Ik denk vanwege ruimte tekort? dus toen was rijden met de panda al helemaal niet zo leuk meer... dus toen ben ik maar weer begonnen:
dusja, 4 jaar/45.000 km en daar komt de volgende revisie... maar we gaan het ook meteen goed doen, dit keer ga ik zoveel mogelijk zelf doen, voor zover ik de materialen en kunde heb! best zin in eigenlijk!
Hierbij de bevindingen van de sectie van het blok:
Ik moet rustiger doen met de koppeling