Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Seat Panda 35 Emelba Chato
Moderator: michiel van g.
Seat Panda 35 Emelba Chato
’t Had een mooie onthulling kunnen zijn, op de LPD 2020
Helaas, er is een ‘dingetje’ dat overal roet in ’t eten gooit………..
Het begon allemaal in augustus 2019…………….een advertentie op het wereldwijde web.
Ik vind een advertentie van een Seat Panda Emelba 903. Zo’n omgebouwde Panda naar een busje. Eigenlijk een Trans. 2 stuks zelfs, 1 fatsoenlijke, 1 voor onderdelen.
Te duur in aanschaf, en duur in transport. Dan gaat de communicatie met de verkoper ook niet zo heel lekker (mijn Spaans is heel belabberd), dus ik haak af. In oktober komt er dan een Seat Panda Emelba Chato voorbij. Ook duur, en maar 1x transport. Ook een optie. De communicatie gaat beter, maar het valt ook stil. Ik twijfel.
En dan is het zomaar april 2020. Time flies! De Chato komt wéér voorbij. De prijs is met 1/3 gezakt. Nu wordt het interessant en de communicatie met de verkoper gaat ineens vlekkeloos. Goh, voor je het weet heb je een auto gekocht en moet je geld overmaken, naar een vreemde, in het buitenland. De intuïtie zegt dat het goed is. De eerlijkheid gebied mij ook te melden, dat de transporteur ook een goede afspraak heeft kunnen voor het ophalen. Dus ook daar gaat de communicatie eigenlijk vlekkeloos.
Goed, boel geld weg (overgemaakt) en dan is het 14 dagen wachten. Ik krijg een datum door dat ze hem gaan halen, waarna ik nog een dag of 3-4 moet rekenen op aflevering. En dan………..krijg ik een whats-app berichtje. De chauffeur stuurt mij een paar foto’s. de Chato staat op de trailer! Kriebels kriebels kriebels!
Ik had ook foto’s gevraagd aan de verkoper………zekerheid voorop dat er achteraf foto’s van het transport zijn. Welnu, alleen bij het ophalen, maar toch. Goed voor het verhaal, zeg maar.
2 dagen vrij genomen; de dag van aflevering en de dag erna, om alvast wat te kunnen prutsen ‘aan dat ding’. De dag van aflevering, om 11.00u het moment suprème. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, hoe groot hij in het echt is. Lang, ja, net zo lang als een gewone Panda. En wat hoger, maar hoeveel, en hoe verhoudt zich dat. Daar is ‘ie dan, op een enorme aanhanger. Wel 4x starten, maar hij loopt en ik kan hem van de trailer naar achter in de tuin rijden!
Jaja, excitement en adrenaline alom
En dan de planning……..…de stok achter de deur is de LPD. Als ik hem dan toch rijdend kan hebben, en kan showen. Werkelijk alles zit onder het geeloranje stof, vooral aan de onderkant. Technisch zal ik hem geheel aan moeten pakken. De carrosserie heeft wat plekjes, maar niet heel erg slecht. Eigenlijk best heel aardig gezien de bouwkwaliteit en dat er NIETS aan roestpreventie is gedaan. Dat hoeft ook niet als je in de buurt van Toledo (Spanje) rond rijdt, toch?
En vandaag……………… dan maar de onthulling voor de clubleden op deze manier. En ja, hij rijdt, remt en alle elektriek lijkt te werken. Carrosserie gepoetst, hij blinkt zelf weer een beetje. De Chato was klaar voor de show, ik ook.
Komende weken zal ik her en der wat aanvullen, ook met plaatjes van het technische opknapwerk.
Helaas, er is een ‘dingetje’ dat overal roet in ’t eten gooit………..
Het begon allemaal in augustus 2019…………….een advertentie op het wereldwijde web.
Ik vind een advertentie van een Seat Panda Emelba 903. Zo’n omgebouwde Panda naar een busje. Eigenlijk een Trans. 2 stuks zelfs, 1 fatsoenlijke, 1 voor onderdelen.
Te duur in aanschaf, en duur in transport. Dan gaat de communicatie met de verkoper ook niet zo heel lekker (mijn Spaans is heel belabberd), dus ik haak af. In oktober komt er dan een Seat Panda Emelba Chato voorbij. Ook duur, en maar 1x transport. Ook een optie. De communicatie gaat beter, maar het valt ook stil. Ik twijfel.
En dan is het zomaar april 2020. Time flies! De Chato komt wéér voorbij. De prijs is met 1/3 gezakt. Nu wordt het interessant en de communicatie met de verkoper gaat ineens vlekkeloos. Goh, voor je het weet heb je een auto gekocht en moet je geld overmaken, naar een vreemde, in het buitenland. De intuïtie zegt dat het goed is. De eerlijkheid gebied mij ook te melden, dat de transporteur ook een goede afspraak heeft kunnen voor het ophalen. Dus ook daar gaat de communicatie eigenlijk vlekkeloos.
Goed, boel geld weg (overgemaakt) en dan is het 14 dagen wachten. Ik krijg een datum door dat ze hem gaan halen, waarna ik nog een dag of 3-4 moet rekenen op aflevering. En dan………..krijg ik een whats-app berichtje. De chauffeur stuurt mij een paar foto’s. de Chato staat op de trailer! Kriebels kriebels kriebels!
Ik had ook foto’s gevraagd aan de verkoper………zekerheid voorop dat er achteraf foto’s van het transport zijn. Welnu, alleen bij het ophalen, maar toch. Goed voor het verhaal, zeg maar.
2 dagen vrij genomen; de dag van aflevering en de dag erna, om alvast wat te kunnen prutsen ‘aan dat ding’. De dag van aflevering, om 11.00u het moment suprème. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, hoe groot hij in het echt is. Lang, ja, net zo lang als een gewone Panda. En wat hoger, maar hoeveel, en hoe verhoudt zich dat. Daar is ‘ie dan, op een enorme aanhanger. Wel 4x starten, maar hij loopt en ik kan hem van de trailer naar achter in de tuin rijden!
Jaja, excitement en adrenaline alom
En dan de planning……..…de stok achter de deur is de LPD. Als ik hem dan toch rijdend kan hebben, en kan showen. Werkelijk alles zit onder het geeloranje stof, vooral aan de onderkant. Technisch zal ik hem geheel aan moeten pakken. De carrosserie heeft wat plekjes, maar niet heel erg slecht. Eigenlijk best heel aardig gezien de bouwkwaliteit en dat er NIETS aan roestpreventie is gedaan. Dat hoeft ook niet als je in de buurt van Toledo (Spanje) rond rijdt, toch?
En vandaag……………… dan maar de onthulling voor de clubleden op deze manier. En ja, hij rijdt, remt en alle elektriek lijkt te werken. Carrosserie gepoetst, hij blinkt zelf weer een beetje. De Chato was klaar voor de show, ik ook.
Komende weken zal ik her en der wat aanvullen, ook met plaatjes van het technische opknapwerk.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
- minichel
- Clublid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 24 feb 2007 21:45
- 1e Panda-achtige: 34 1985
- 2e Panda-achtige: Terra 1990
- Locatie: Roosendaal
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Waaw gaaf! Wat een uniek ding! We hadden het er laatst nog over.
things will always work out fine, if you act without worrying about the consequences...
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- Berichten: 2041
- Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 27 times
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Bijzonder . Meende dat het een grap was, blijkt hij ook te bestaan.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Een apart ding is het. ja ik heb ze vaker op foto's voorbij zien komen maar ik verbaas mij er toch iedere keer weer over wat ze er van hebben weten te maken.
Een snelle blik op de auto en het lijkt een kruising tussen een OerPanda en Suzuki Carry(Tuurlijk de schuine neus is sowieso anders, maar toch).
Ik kan mij voorstellen dat er veel " op maat" is gemaakt voor de Chato omdat zo'n beetje alles aan het plaatwerk anders is dan een van Seat Panda of Trans zo je wilt.
Wat meteen opviel aan het plaatwerk is dat deze geen ribbels heeft. De achterlichten lijken anders van vorm (of is dat mogelijk optisch bedrog?)
Je hebt in ieder geval een auto die bijzonder is. dat het geen oogstrelende schoonheid is neem je dan op de koop toe toch?
Een snelle blik op de auto en het lijkt een kruising tussen een OerPanda en Suzuki Carry(Tuurlijk de schuine neus is sowieso anders, maar toch).
Ik kan mij voorstellen dat er veel " op maat" is gemaakt voor de Chato omdat zo'n beetje alles aan het plaatwerk anders is dan een van Seat Panda of Trans zo je wilt.
Wat meteen opviel aan het plaatwerk is dat deze geen ribbels heeft. De achterlichten lijken anders van vorm (of is dat mogelijk optisch bedrog?)
Je hebt in ieder geval een auto die bijzonder is. dat het geen oogstrelende schoonheid is neem je dan op de koop toe toch?
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
de Chato is op basis van de Panda, de Emelba 903 is op basis van de Trans
de achterlichten zijn simpelweg oer-Panda
zo goed als alles is specifiek/handwerk/maatwerk
en schoonheid.................smaak, en nog zoiets
de achterlichten zijn simpelweg oer-Panda
zo goed als alles is specifiek/handwerk/maatwerk
en schoonheid.................smaak, en nog zoiets
Laatst gewijzigd door Paul4x4 op 20 sep 2020 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- michiel van g.
- Forum-admin
- Berichten: 8295
- Lid geworden op: 19 dec 2003 19:19
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- 3e Panda-achtige: [s]Panda TwinAir 60 2014[/s]
- Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 70 times
- Contacteer:
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Welke was er eerder? Ze zijn iig hetzelfde. Logisch ook gezien de Trans ook bij Emelba werd gebouwd (heerlijk, al die zichtbare lasnaden)
- Micha D.
- Forumgebruiker
- Berichten: 2050
- Lid geworden op: 01 feb 2012 08:41
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 45CL 1985
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda 45S (super) 1984
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Geweldig Paul, wat een briljante aankoop!
Heel grappig ook om te zien hoe ze de achterbumper in stukken gehakt hebben om de klep te plaatsen. Ik ben ook heel benieuwd hoe het er onder de motorkap uit ziet, dat moet ook een vreemde gewaarwording zijn met die hoge ruit...
We willen eigenlijk gewoon meer foto's .
Heel grappig ook om te zien hoe ze de achterbumper in stukken gehakt hebben om de klep te plaatsen. Ik ben ook heel benieuwd hoe het er onder de motorkap uit ziet, dat moet ook een vreemde gewaarwording zijn met die hoge ruit...
We willen eigenlijk gewoon meer foto's .
- 4RN01D
- Forumgebruiker
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
- 1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
- 2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
- Been thanked: 4 times
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Precies!!! FOTO'S!!! lijkt wel of de stoelen zo staan, dat je net door de voorruit kunt piepen:)
Panda 1.1 SMILE
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
jaja, er komen zeker meer foto's
ik kan verklappen dat de voorruit gewoon de normale Panda voorruit is
zo is ook de achterklep voor de helft de gewone achterklep; het bovenste gedeelte
en of je een beetje goed zit? je moet niet te lang zijn, dan raak je het dak
ik kan verklappen dat de voorruit gewoon de normale Panda voorruit is
zo is ook de achterklep voor de helft de gewone achterklep; het bovenste gedeelte
en of je een beetje goed zit? je moet niet te lang zijn, dan raak je het dak
- Ivo
- Forumgebruiker
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 23 feb 2010 21:22
- Locatie: Leiden
- Been thanked: 8 times
Re: Seat Panda 35 Emelba Chato
Wat een geweldig ding! Jammer dat je niet de introductie kon doen op de LFPD, want dat zou wel een goede verrassing zijn geweest. Ik verwacht wel weer een verdiepend verslag in de details met veel foto's. Lijkt erop dat ze toch heel veel hebben hergebruikt en verlengd of aangepast. Zullen wel veel slijpschijven zijn geweest. Zouden er ook productie foto's zijn geweest?
Brul Beertje (Skyline 1200 Fire '92)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)
Sergio Tacchini (Sergio Tacchini 1000 Fire '91)