wie kan mij vertellen of bij het eerste type panda 4x4 je het 4wiel gedeelte ook moet inschakelen met het hendeltje zoals bij het latere types?
werd mij vanmidag verteld dat de eerste serie anders in elkaar zit in combi met achter as.
en aangezien ik mijn 89er wil ombouwen naar het eerste type met a112 abarth motor hoor ik dit graag van een kenner of iemand die een mk1 heeft
mvg mike.
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
4x4
Moderators: michiel van g., Niels9966
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 nov 2014 20:31
- 1e Panda-achtige: panda 4x4 1989
- 2e Panda-achtige: a112 abarth weet het is geen panda.
- Locatie: een
- louis
- Clublid
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 15 nov 2012 23:37
- 1e Panda-achtige: 45 1980
- Locatie: Malden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: 4x4
In mijn 86-er(geen oer) was het met een hendeltje.
Ik weet niet of er ook oerpanda's in 4x4 waren eigenlijk
gr, Louis
Ik weet niet of er ook oerpanda's in 4x4 waren eigenlijk
gr, Louis
gr,
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
Louis
Seat Panda-Trans
Cee’d/Enka/AZU/850T/HQ-bakkie
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: 4x4
Bij de 4x2 is inderdaad de constructie van de achteras helemaal veranderd in 1986.
Bij de 4x4 is echter de constructie van de achteras en cardan gelijk gebleven.
De eerste 4x4's hadden ook dat hendeltje en de klauwkoppeling op de aftakking van de bak.
Of de maatvoeringen veranderd zijn, zou ik niet durven zeggen. Ik weet dat de klauwkoppeling van de Lancia Y10 4x4 iets anders is dan van de Panda, Waarschijnlijk omdat deze pneumatisch bediend werd. (met een knopje).
Wat ik me afvraag: welke 4x4 versnellingsbak ga je gebruiken?
Bij de 4x4 is echter de constructie van de achteras en cardan gelijk gebleven.
De eerste 4x4's hadden ook dat hendeltje en de klauwkoppeling op de aftakking van de bak.
Of de maatvoeringen veranderd zijn, zou ik niet durven zeggen. Ik weet dat de klauwkoppeling van de Lancia Y10 4x4 iets anders is dan van de Panda, Waarschijnlijk omdat deze pneumatisch bediend werd. (met een knopje).
Wat ik me afvraag: welke 4x4 versnellingsbak ga je gebruiken?
A conclusion is the place where you get tired of thinking.
-
- Forumgebruiker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 nov 2014 20:31
- 1e Panda-achtige: panda 4x4 1989
- 2e Panda-achtige: a112 abarth weet het is geen panda.
- Locatie: een
Re: 4x4
aribold bedank voor dit antwoord. welke bak ik ga gebruiken ga morgen een type 1 bak halen. waar standaart de 900cc autobianchi/lancia motor aan hoort. maar zoals ik dus begrijp zijn de cardan etc gelijk aan het eerste type tot het laatste type?
super voor de snelle antwoorden.\
mvg mike
super voor de snelle antwoorden.\
mvg mike
- aribold
- Forumgebruiker
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 09 okt 2005 16:18
- 1e Panda-achtige: 4x4 Climbing 2005
- Facebook: https://www.facebook.com/harry.baas.9
- Skype ID: aribold@hotmail.com
- Locatie: Hilversum
Re: 4x4
Zoals ik al zei: of de maatvoeringen identiek zijn, weet ik niet zeker.
Het zou best kunnen zijn dat de klauwkoppeling iets verder naar voren of naar achteren uitkomt t.o.v. de cardanas. Dit zou dan betekenen dat je misschien vulringen nodig hebt, of het blok met bak iets naar voren of naar achteren moet verplaatsen of kantelen.
Misschien komt ook het asje op de klauwkoppeling, waar het mechaniek van "het hendeltje" aan gekoppeld moet worden, net op een andere plek uit.
Bij mijn weten zijn de homokineten van de cardanas in alle uitvoeringen gelijk, en zal de steek van de bevestiging van de voorste homokineet op de klauwkoppeling dus gelijk zijn.
Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in de bevestigingspunten van de motor- en baksteunen.
Het zou best kunnen zijn dat de klauwkoppeling iets verder naar voren of naar achteren uitkomt t.o.v. de cardanas. Dit zou dan betekenen dat je misschien vulringen nodig hebt, of het blok met bak iets naar voren of naar achteren moet verplaatsen of kantelen.
Misschien komt ook het asje op de klauwkoppeling, waar het mechaniek van "het hendeltje" aan gekoppeld moet worden, net op een andere plek uit.
Bij mijn weten zijn de homokineten van de cardanas in alle uitvoeringen gelijk, en zal de steek van de bevestiging van de voorste homokineet op de klauwkoppeling dus gelijk zijn.
Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in de bevestigingspunten van de motor- en baksteunen.
A conclusion is the place where you get tired of thinking.