Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Hahaha, iemand van hier?

Alle zin en onzin die wij samen willen delen

Moderators: Rick Lieffering, Joost

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Pinda72 »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hier moet ik dus hartelijk om lachen.......wat een held! Een 100HP?

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... _content=/

(Als je hard wilt rijden, hou dan je doppies open, kijk vooruit, anticipeer, Flitsmeister aan, of investeer in een Stinger, dan verminder je de pakkans aanzienlijk! :lol: )

Maar laten we eerlijk zijn, als je als eerste bij dat stoplicht staat, heb je ook de minste kans op de in het artikel genoemde aanrijdingen.....dus eigenlijk is het de veiligste manier om bij dat stoplicht te komen....en je bent als eerste in Alkmaar... :rofl: :lol:

Iemand van hier? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Riddick »

Ja, leuk, maar ook je rijbewijs voor bepaalde tijd kwijt.
En als je als eerste bij het stoplicht staat kan er ook een hele rits auto's bij jou achterop klappen.
Denk niet dat zijn werkgever blij zal worden, als hij zal melden dat hij zijn rijbewijs kwijt is en niet zijn werk kan uitvoeren.
Uitgaande dat hij zijn rijbewijs voor zijn werk uitvoering nodig heeft.

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Pinda72 »

Tsja, dat zijn de risico’s. Dat wordt dan een tijdje fietsen…. :mrgreen:

Toch vindt ik het leuk, dat hij dat op dat korte afstandje haalt….. :rofl:

Gebruikersavatar
deusjevo
Forumgebruiker
Berichten: 253
Lid geworden op: 25 jan 2008 12:26
1e Panda-achtige: Fiat Panda Emotion - 2010
2e Panda-achtige: Citroen Dyane - 1968
3e Panda-achtige: Range Rover Classic - 1972
4e Panda-achtige: MINI Cooper Clubman gezinsbarrel - 2016
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door deusjevo »

Geen medelijden meer mee tegenwoordig
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Pinda72 »

Vroeger wel dan?
Het risico van te hard rijden neem je zelf. Maar soms is het wel leuk om het gas even in te trappen.
Wie wel eens van de boot komt, weet hoe het daar in elkaar steekt.
Het is van DenHelder naar Alkmaar bijna 50km provinciale weg, 80km/h, en er presteren lieden om een file te veroorzaken door die afstand met 67km/h gps te sukkelen, zonder dat je kan of mag inhalen. Die zijn vast werkeloos of met pensioen, er zijn ook mensen die ‘iets’ te doen hebben. Ze kijken ook niet in hun spiegels, zijn niet sociaal, want anders zouden ze even stil kunnen gaan staan bij een pompstation of parkeerhaven om mensen met afspraken er voorbij te laten. Als ik geen haast heb, dan haal ik dit soort acties namelijk wel uit: dan laat ik mensen passeren. Net zoals sommige trekkerbestuurders dat wel eens doen. Wie ben ik immers, om voor een ander te bepalen hoe snel hij mag rijden? I’m a nobody! :mrgreen:
Ik begrijp dus maar al te goed dat iemand van de boot vooraan wil staan. Je hebt in het begin de ruimte, het is een soort trechter, met uiteindelijk 1 baan voor links, en 1 baan voor rechtdoor. En nu is ook niet iedereen zo vlot om op te rijden als het licht op groen gaat, en dan kan het zomaar gebeuren dat je ook nog eens op 4 stoplichten moet wachten. Dan wil je vooraan staan…..beetje lullig dat ze daar met een camera staan, maar dan moet je maar opletten….maar geef toe: 113 met een Panda is een knappe prestatie :)

Overigens heb je geen verkeer om je heen als je daar 113 haalt…..ik mag aannemen dat hij of zij dit niet heeft uitgehaald tussen het verkeer door, dan is rijbewijs innemen nog mild!

Gebruikersavatar
deusjevo
Forumgebruiker
Berichten: 253
Lid geworden op: 25 jan 2008 12:26
1e Panda-achtige: Fiat Panda Emotion - 2010
2e Panda-achtige: Citroen Dyane - 1968
3e Panda-achtige: Range Rover Classic - 1972
4e Panda-achtige: MINI Cooper Clubman gezinsbarrel - 2016
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door deusjevo »

Pinda72 schreef: 23 nov 2021 09:40 Vroeger wel dan?
Wijsheid komt met de jaren :lol:
Fiat Panda Emotion 2010
Fiat Ducato Buscamper 2013
Citroën Dyane 1968
MINI Clubman 2016

Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door PandaVespa »

Haast, haast en nog eens haast. Verkeer doe je met elkaar en niet voor jezelf ;) .

Er moet eens vaker gehandhaafd worden, hoe groot is de pakkans :no: ? Waar je 50 mag, rijden velen rustig 60 a 70......... Uit verleden is gebleken dat wegen met snelheidsbeperkingen onveilige situaties oplevert, wellicht met een dode tot gevolg is geweest.

Komt de gemiddelde Nederlander in Duitsland, dan rijden ze stom genoeg 80 op de Bundesstrasse waar je gewoon 100 mag :shock: . Dat terwijl ze in NL geen moeite hebben om rustig 100 te kachelen waar je 80 mag :? .

Geen idee waar je blijer mee moet zijn. Een snelheidscertificaat voor je voortuindecoratie of een geldige rijbewijs?
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Pinda72 »

Voor diegene die het was: volgende keer wedstrijdje van de boot af? :mrgreen:

Ik voel…..ik voel…..ik voel een mini-meet aankomen! :rofl:

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Erik 319 »

Herkenbaar verhaal. Ik heb een aantal jaren geleden elke zaterdag een ritje Texel gedaan en het is inderdaad dramatisch hoe sommige mensen 60 km per uur rijden waar je 80 mag.
Het zelfde geldt voor het traject op de A13 voor Rotterdam. 80 is toegestaan maar de meute sukkelt voort met 70 max, bij voorkeur op de middelste rijstrook.
Dat is heel fijn want dan mag ik er links en rechts officieel niet voorbij met een truck.
Ik zeg niet dat 113 km per uur acceptabel is op het stukje van de boot tot de stoplichten maar of het nou zo ontzettend gevaarlijk is...........
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Robert100HP
Clublid
Berichten: 2993
Lid geworden op: 19 sep 2010 07:04
1e Panda-achtige: Panda HP 2007
Locatie: Schiedam
Has thanked: 2 times
Been thanked: 51 times

Re: Hahaha, iemand van hier?

Bericht door Robert100HP »

Zelf ben ik er zeker niet vies van om het pedaal wat dieper in te trappen, doe het daar waar het absoluut kan.
Of het mag is dan een tweede, maar breng geen anderen in gevaar. Overigen kom ik regelmatig in Julianadorp en daar staan op de (doden) weg langs het kanaal best flink wat camera's. Daar rijd je gewoon rustig, maar in het donker zijn ze vrijwel niet of te laat te zien. En juist in het donker is die weg ondanks de camera's een racebaan voor onze oosterburen.

Plaats reactie

Terug naar “De Koffietafel”