Ik vindt airco helemaal niet noodzakelijk. Soms fijn als het er in zit, maar gebruik hem nauwelijks.
F40: geen airco
Donkervoort: geen airco
996GT3 Clubsport: geen airco
Renault 5 GT turbo: geen airco
Sud Sprint: geen airco
Alpina B3 3.5: geen airco
M3E30: geen airco
Kan dr wel mee leven hoor.....zet ze maar op de stoep
Overigens een gemis als er geen A-segment meer bestaat. Had nog gehoopt dat de Fiat 500 destijds onder de 10 mille zou komen.....als échte opvolger van de classic 500....
Ik kom uit een tijd, dat je de middelen waar je mee door Europa toerde, gewoonweg accepteerde. Geen airco, geen elektrische ramen, geen multimedia, geen dikke stereo, de Shell-wegenatlas op schoot..... We misten het ook niet.
Het probleem zit hem in het feit dat de consument en de EU steeds veeleisender worden. Dan worden de kosten opgedrongen. De hoeveelheid knopjes, beeldschermen en gadgets in de huidige automobielen, leiden alleen maar af, en komen m.i. de verkeersveiligheid niet ten goede. De oplossing wordt niet in de vaardigheden van de bestuurder gezocht, maar er komen NOG meer hulpmiddelen te pas: distance control , lane-assist , automatisch remmen anti-in-slaap-val-gadget (bij het huidige verkeer val je ook wel in slaap )
Dit alles kost geld, en het past waarschijnlijk ook niet meer in een A-segment....bibberstoelen in je Panda om te voorkomen dat je in slaap valt.....wat een tijd leven we in, dat alles voor je geregeld moet worden...
35 graden, korte broek, T-shirt, slippers, raam open, flesje water, en de gang erin houden!!! Desnoods naar het centrum van Italië.....we overleven het wel!
Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/
Is het afgelopen met het a-segment?
Moderators: Rick Lieffering, Joost
- Erik 319
- Moderator
- Berichten: 3513
- Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
- 1e Panda-achtige: 319 twinair 65
- 2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
- Locatie: Almere
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 38 times
Re: Is het afgelopen met het a-segment?
Ach. Een echte 500 kost binnenkort ook 10.000 euro...........
312=500 319=Panda.
- Pinda72
- Clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
- 1e Panda-achtige: Panda 45
- 2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
- 3e Panda-achtige: 100HP!
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 33 times
Re: Is het afgelopen met het a-segment?
Tsja, noem het inflatie, maar alles gaat door het dak! Het zijn rare tijden.....
Misschien juist omdat het A-segment lijkt te gaan verdwijnen.....
Misschien juist omdat het A-segment lijkt te gaan verdwijnen.....
Re: Is het afgelopen met het a-segment?
A segmenters waren en zijn in Nederland nog steeds interessant al is het alleen al vanwege de vaste maandelijkse lasten zoals wegenbelasting (naar keuze per maand of voor een heel jaar betalen) verzekering.
Mede om die reden worden de stadsauto's 2e hands ook massaal gekocht.
Aangezien we in Nederkland het krankzinnige systeem hebben van wegenbeslasting op het gewicht van de auto zal dit tot de invoering van de kilometerheffting niet snel veranderen.
Uiteraard is dit niet van toepassing op een electrische auto welke (nog) wegenbelastingbvrij is. Maar die zijn sowieso bijna allemaal een segment groter en voor dat die ook (echt) bereikbaar worden voor mensen met een kleine beurs/budget zal dit nog wel zo blijven. De rente gaat ook omhoog dus een financiering wordt ook duurder en dus minder aantrekkelijk.
Aangezien ik de auto voor 90% gebruik voor woon-werk verkeer en dito werktijden is de gang er in houden een vrij kort durende ervaring op de provinciale wegen tussen de rotondes, optrekkende vrachtwagens en ja....trekkers in.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik vorig jaar mijn vorige Panda verruilt voor de Panda waarin ik nu rijd MET airco.
(de vorige had dat niet, zodoende)
Ik gebruik die airco overigens het hele jaar door. Zometeen in het najaar is het ook prettig tegen beslagen ruiten en is rijden met de ramen open tijdens het hooikoortsseizoen sowieso voor mij niet zo'n goed idee.
Mochten de plannen voor de kilometergheffing door gaan en de wegenbelasting straks verleden tijd zijn dan heb ik er geen moeite mee om een segment hoger te gaan rijden in bv de "Punto klasse" (B-segment) of groter.
De vaste lasten van een auto en een inschatiing van de te verwachten kosten voor reparaties en onderhoud hou ik dan uiteraard in mijn achterhoofd.
Mede om die reden worden de stadsauto's 2e hands ook massaal gekocht.
Aangezien we in Nederkland het krankzinnige systeem hebben van wegenbeslasting op het gewicht van de auto zal dit tot de invoering van de kilometerheffting niet snel veranderen.
Uiteraard is dit niet van toepassing op een electrische auto welke (nog) wegenbelastingbvrij is. Maar die zijn sowieso bijna allemaal een segment groter en voor dat die ook (echt) bereikbaar worden voor mensen met een kleine beurs/budget zal dit nog wel zo blijven. De rente gaat ook omhoog dus een financiering wordt ook duurder en dus minder aantrekkelijk.
Aangezien ik de auto voor 90% gebruik voor woon-werk verkeer en dito werktijden is de gang er in houden een vrij kort durende ervaring op de provinciale wegen tussen de rotondes, optrekkende vrachtwagens en ja....trekkers in.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik vorig jaar mijn vorige Panda verruilt voor de Panda waarin ik nu rijd MET airco.
(de vorige had dat niet, zodoende)
Ik gebruik die airco overigens het hele jaar door. Zometeen in het najaar is het ook prettig tegen beslagen ruiten en is rijden met de ramen open tijdens het hooikoortsseizoen sowieso voor mij niet zo'n goed idee.
Mochten de plannen voor de kilometergheffing door gaan en de wegenbelasting straks verleden tijd zijn dan heb ik er geen moeite mee om een segment hoger te gaan rijden in bv de "Punto klasse" (B-segment) of groter.
De vaste lasten van een auto en een inschatiing van de te verwachten kosten voor reparaties en onderhoud hou ik dan uiteraard in mijn achterhoofd.