Update: 22 januari 2023
Vandaag een eind gereden met onze Blauwe Schone.
Retourtje Limburg en een kleine 426 op de teller erbij gezet.
Dit is afgelopen week en kleine 900 km wat er met de Panda Lounge is gereden
Wat zijn de dingen die mij zijn opgevallen:
Banden:
Zoals eerder gemeld met de bandenmaat 175-65/15 is de kilometerteller wel heel erg precies volgens de navigatie.
100 km op de teller is ook 100 km volgens de navigatie. Toch iets om rekening mee te houden.
Navigatie:
De TomTom navigatie is wel een erg klein scherm, dat is nog niet zo erg. Wat wel opvalt is dat deze niet over de speakers van de Panda/Uconnect werken. Best bijzonder.
Heb de Wase-navigatie-app gebruikt welke ook is aangegeven in de "Panda-Uconnect"app deze werkt wel, doch alleen wanneer deze in de usb is aangesloten om een apparaat te laden. Deze werkt via de Bluetooth en over de speakers van de Pandaradio. De stem is niet de plezierigste, wellicht een kweste van een andere stem zoeken (indien mogelijk)
De TomTomGo-app wordt niet ondersteund door Uconnect en geeft geen aanwijzingen via de speakers.
Zitpositie:
In tegenstelling tot de Edition Cool van 2015 zoals wij hiervoor hadden is de chauffeursstoel in hoogte verstelbaar.
Met de verstelling wordt ook de vlakte/hellingshoek van de zitting bepaald. Hierdoor zit je verhoudingsgewijs tot de Edition Cool net zo diep met de billen en is de zithouding beduidend beter.
Bandenspanning:
De Continental EcoContact 6 zijn van het type zomerbanden, deze had ik in het begin rondom op 2.5 bar staan, dat was duidelijk veel te hard. Gekeken wat in het instructieboekje staat hierover. En de bandenspanning verlaagd naar 2.2 achter en 2.4 voor. is een stuk beter, doch best wel anders dan de Michelin Crossclimate zoals we onder de Edition Cool.
Dat is duidelijk de rubbersamenstellingsverschil tussen de zomer en de all-season band.
Brandstofverbruik:
De eerste meting over de tot nu toe verreden kilometers is 5,86 l/100km (1 op 17,06).
Dit valt mij niet tegen voor een auto die eigenlijk nieuw is met de aankoop kilometerstand van nog geen 10.000 km.
Over een paar keer tanken kunnen we pas oordelen.
Schakelen:
Dit gaat een stuk lichter en preciezer dan bij de Edition Cool.
Start/stop systeem:
Best bijzonder, meestal slechts 5 seconden, soms iets langer.
Werkt wanneer de versnellingsbak vrij staat en het koppelingspedaal ontspannen/los is.
Zo snel de koppeling weer word ingedrukt en eerste versnelling wordt gezet, start de motor over het algemeen gelijk.
Af en toe moet er geholpen worden met het gaspedaal.
Best lastig als je de voorste bij de verkeerslichten bent.
Wordt vervolgt......