Gordels achter vervangen met 2ehands exemplaren

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Plaats reactie
LMvtE
Forumgebruiker
1e Panda-achtige: Panda 2009
2e Panda-achtige: Import panda 2011
3e Panda-achtige: Panda 2018
Has thanked: 2 times

Gordels achter vervangen met 2ehands exemplaren

Bericht door LMvtE »

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe forumgebruiker. Inmiddels heb ik mijn derde Panda, een 0.9 twinair uit 2014, door de eerste eigenaar geïmporteerd uit Italië.

Ik hoop dat hier mensen ervaring hebben met het vervangen van de veiligheidsgordels achter. Ik overweeg om die zelf te gaan vervangen, evt met hulp van mijn schoonvader, door tweedehands exemplaren.
Waarom? Ze zijn voor de tweede keer in een jaar tijd kapotgeknaagd door mijn hond... Die begint ouder te worden en doet gekke dingen als ze een paar minuutjes alleen in de auto zit. (Voor het geval dat ze echt een keer alleen moet blijven ben ik daarom op zoek naar een passende autobench, maar dat is weer een ander onderwerp). De eerste keer dat dit gebeurde, is 1 gordel vervangen bij de dealer. Toen was ik 3 weken en €250 verder. We hadden toen nog niet in de gaten dat de hond de dader was, we dachten dat de beschadiging kwam van een kinderzitje. Nu hebben we de dader gevonden, en helaas twee kapotte gordels verder. Ik heb natuurlijk weinig zin om hier €500 aan kwijt te zijn.

Ik zie dat er online wel tweedehands veiligheidsgordels te vinden zijn, bijvoorbeeld via b-parts.nl. Zou er een risico zijn dat je exemplaren koopt die toch niet blijken te passen? En het loshalen van de panelen en monteren van nieuwe gordels, is dat goed zelf te doen? Ik ben best wel handig, maar geen fanatieke sleutelaar.

xxl_liberty
Clublid
1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: Gordels achter vervangen met 2ehands exemplaren

Bericht door xxl_liberty »

Ik zou het via een site proberen met demontage auto's. Je kunt aangeven wat je zoekt en voor welke auto.
Een site die je kunt gebruiken is onderdelenlijn.nl.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.

michiel van g.
Forum-admin
1e Panda-achtige: Seat Marbella GLi 1987
2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
Facebook: https://soundcloud.com/michiel-van-ginkel
Has thanked: 23 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: Gordels achter vervangen met 2ehands exemplaren

Bericht door michiel van g. »

kijk even op www.onderdelenlijn.nl.

Hier staat echt heel veel op, en de bedrijven kunnen aan de hand van het kenteken zien of het past.
Seat Marbella GL: Afbeelding
Seat Trans 0.9 i.e.: Afbeelding
Citroën Dyane6, 1977
Opel Ampera-e, 2018

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”