pakking vervangen van aftapplug? En lampjes vervangen!
Moderators: WelshWitch, sjirafje
pakking vervangen van aftapplug? En lampjes vervangen!
Even een vraagje aan de sleutelaars: ik wilde de motorolie en filter vervangen van onze Panda.
Zit er bij de aftapplug een pakkingsring die vervangen dient te worden?
Ik heb vroeger veel aan Fords gesleuteld en daar moest je een nylon ring vervangen.
Bij de Panda ook?
Zit er bij de aftapplug een pakkingsring die vervangen dient te worden?
Ik heb vroeger veel aan Fords gesleuteld en daar moest je een nylon ring vervangen.
Bij de Panda ook?
Laatst gewijzigd door jeepee op 08 aug 2011 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Panda 1.2 Edizione Cool 2007 - Renault Clio IV dCi 2018
Re: pakking vervangen van aftapplug?
Bij de classic's in ieder geval niet, het is namelijk konisch. Het sluit goed af bij dichtdraaien. Bij Renault moet er een koperen ring tussen.
- bero
- Forumgebruiker
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 37 times
Bij een nuova is hij ook konisch, dus hoef je niets te vervangen 

|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Yeti Skoda Yeti 1400cc 2011
Bedankt voor de feedback!
De Panda heeft weer n vers plasje zwart goud en een nieuw filter.
Nu zag ik alleen tijdens het in de garage zetten dat de verlichting van de kachelbediening en ventilatie het niet deed. Toen ik het licht even uit-en aanzette deed de rechter kant (verwarming) het even en toen ook weer duisternis. Ook na een aanmoedigend klopje op het dashboard niet.
Ik neem aan dat de lampjes kaduuk zijn.
Is dit makkelijk te vervangen? Draaiknoppen eraf trekken en "druppels" demonteren en lampjes insteken? Of moet ik naar de dealert voor een operatie dashboard-demontage.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet verder gekeken op het forum...........
De Panda heeft weer n vers plasje zwart goud en een nieuw filter.
Nu zag ik alleen tijdens het in de garage zetten dat de verlichting van de kachelbediening en ventilatie het niet deed. Toen ik het licht even uit-en aanzette deed de rechter kant (verwarming) het even en toen ook weer duisternis. Ook na een aanmoedigend klopje op het dashboard niet.
Ik neem aan dat de lampjes kaduuk zijn.
Is dit makkelijk te vervangen? Draaiknoppen eraf trekken en "druppels" demonteren en lampjes insteken? Of moet ik naar de dealert voor een operatie dashboard-demontage.
Ik heb eerlijk gezegd nog niet verder gekeken op het forum...........

- bero
- Forumgebruiker
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 37 times
Geen ervaring met het demonteren, maar volgensmij is het geen zware klus, en hoef je er zeker niet naar de garage voor te gaan.. Meestal is het gewoon een kwestie van proberen los te halen, of ontdekken waar de schroeven zitten
Als je wat sloopt kan je altijd nog naar de garage gaan

Als je wat sloopt kan je altijd nog naar de garage gaan

|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Ik zal morgen eens kijken. Maar het zullen wel weer van die speciale kleine prieldingen zijn die alleen de dealer heeft.....
Re: pakking vervangen van aftapplug? En lampjes vervangen!
Wordt wel een beetje een rommelig topic zo, sorry mods!
Als iemand ooit zelf nog de lampjes van de verwarming en de ventilatie wil vervangen: gewoon doen, stelt niks voor.
Is in 5 minuten gepiept.
Je trekt eerst de kleine knop (ventilatie/airco of recirculatie) eraf en dan de grote (verwarming of zone-instelling), bij de grote dop komt alleen het bovenste van de dop los, rest blijft zitten.
Als je een sterke duim-nagel hebt, steek je die aan de onderkant van de "druppel" om een grotere spleet te creëren, Schroevendraaier kan ook, maar kans op beschadiging is groter. Dan wip je zo de betreffende druppel eruit. Is ook niet meer dan een plastic sierlijstje eigenlijk.
Dan zie je het wedge base lampje zo zitten. 1 per druppel. Even met een tangetje verwijderen , nieuwe inzetten en inbouwen weer in omgekeerde volgorde. Sigaretje roken duurt langer....
Als iemand ooit zelf nog de lampjes van de verwarming en de ventilatie wil vervangen: gewoon doen, stelt niks voor.
Is in 5 minuten gepiept.
Je trekt eerst de kleine knop (ventilatie/airco of recirculatie) eraf en dan de grote (verwarming of zone-instelling), bij de grote dop komt alleen het bovenste van de dop los, rest blijft zitten.
Als je een sterke duim-nagel hebt, steek je die aan de onderkant van de "druppel" om een grotere spleet te creëren, Schroevendraaier kan ook, maar kans op beschadiging is groter. Dan wip je zo de betreffende druppel eruit. Is ook niet meer dan een plastic sierlijstje eigenlijk.
Dan zie je het wedge base lampje zo zitten. 1 per druppel. Even met een tangetje verwijderen , nieuwe inzetten en inbouwen weer in omgekeerde volgorde. Sigaretje roken duurt langer....

-
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 69 edizzione cool 2011
Re: pakking vervangen van aftapplug? En lampjes vervangen!
Hallo,
Nog even een vraagje, ik ben zover dat ik het lampje zie zitten. Nu zeg je met een tangetje? Moet er dan iets zacht tussen de bekken van het tangetje? En dan gewoon trekken?
Hoor het graag.
Nog even een vraagje, ik ben zover dat ik het lampje zie zitten. Nu zeg je met een tangetje? Moet er dan iets zacht tussen de bekken van het tangetje? En dan gewoon trekken?
Hoor het graag.