Kans op Fiat Panda TwinAir 105 steeds groter ( FiatBlog)
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- Robert100HP
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Re: Kans op Fiat Panda TwinAir 105 steeds groter ( FiatBlog)
Ik vermoedt dat heel veel Fiat producten met twin air motoren op deze manier vroegtijdig in de shredder belanden.
-
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda 2014
Hier helaas ervaring mee.... auto trilde bij stationair toerental(onbalans vliegwiel) slecht schakelen en boven de 4000 tpm trilt de pook als een malle. Uiteindelijk gereviseerde bak uit Rotterdam gekomen omdat de auto al een dikke maand in de garage stond.
- Riddick
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Geen
- 2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 84 times
Met al mijn TwinAir ervaring, ben ik wel tot de conclusie gekomen dat de 105 PK TwinAir Turbo met 6-bak de veel betere versie is, van alle TwinAir uitvoeringen.
Mijn huidige 105 pk TwinAir Turbo (getuned tot 122 pk - 182Nm) doet het echt probleemloos, ik rij van service beurt tot service beurt, zonder problemen en zonder dat er olie bijgevuld hoeft te worden. (± 12.000 Km per jaar)
Echter is deze 105 pk TwinAir 6-bak combinatie nooit geleverd in een Panda, dit hadden ze in de "Panda Sport" moeten schroeven, inplaats van die 3 cilinder Hybrid motor.
Mijn huidige 105 pk TwinAir Turbo (getuned tot 122 pk - 182Nm) doet het echt probleemloos, ik rij van service beurt tot service beurt, zonder problemen en zonder dat er olie bijgevuld hoeft te worden. (± 12.000 Km per jaar)
Echter is deze 105 pk TwinAir 6-bak combinatie nooit geleverd in een Panda, dit hadden ze in de "Panda Sport" moeten schroeven, inplaats van die 3 cilinder Hybrid motor.
- Robert100HP
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Houden zo die probleemloze Twin-Air, maar ook in die van jouw ( en heel veel andere auto's ) zit een twee massa vliegwiel. Fabrikanten passen deze techniek toe om een lichter type versnellingsbak te kunnen toepassen, bij een motor met een hoog koppel en dat levert hun forse besparing op. Dat de onwetende autobezitter bij een defect vliegwiel tegen flinke garagenota aanloopt deert hun niet. En dat is nu juist zo jammer....!!!!!