Goedemiddag allen,
Vanwege het simpele feit dat ik graag Isofix achterin onze Panda van 2004 wil hebben zit ik te kijken naar een achterbank die gedeeltelijk neerklapbaar is. Deze heeft namelijk wél de isofix voorbereiding in tegenstelling tot de vaste achterbank in onze Panda.
Zijn deze banken eenvoudig om te wisselen?
Wat is hiervoor allemaal nodig?
Zijn er overigens leden hier die een andere oplossing hebben m.b.t. het achteraf monteren van Isofix? Ik heb op bol.com bijvoorbeeld van die universele isofix beugels gezien, maar weet niet of dat gaat passen (op een veilige manier).
Hoor het graag.
Gr. Justin
Vaste achterbank vervangen door gedeeltelijk neerklapbare achterbank
Moderators: WelshWitch, sjirafje
-
- Forumgebruiker
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 62 times
Re: Vaste achterbank vervangen door gedeeltelijk neerklapbare achterbank
Voor zover ik weet wordt Isofix hetzelfde gezien als de normale gordelbevestiging. Met andere woorden: je mag niet zomaar zelf ergens een gordel (of Isofix) bevestiging maken in je auto. Dit moet een typegoedkeuring hebben.
Daarnaast denk ik dat de achterbank gewoon uitwisselbaar is. De Panda is immers aan de lopende band gemaakt waarbij willekeurig de ene Panda wel en de andere Panda geen deelbare achterbank kreeg. De carrosserie met bevestigingspunten is daarbij niet anders.
Daarnaast denk ik dat de achterbank gewoon uitwisselbaar is. De Panda is immers aan de lopende band gemaakt waarbij willekeurig de ene Panda wel en de andere Panda geen deelbare achterbank kreeg. De carrosserie met bevestigingspunten is daarbij niet anders.
- Robert100HP
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
Wanneer je een een gedeelde achterbank ( 1/2 of 1/3 ) neemt van een recentere 169 zit daar standaard de Isofix bevestiging aan. Neem wel echt alle steunen mee waarmee de zitting en leuning vast zitten aan de carrosserie, let ook op de hoeveelheid aanwezige gordels.
De 169 is geleverd als 4 zits ( 100HP ) en 5 zits model, dus ook met 4 of 5 gordels......
De 169 is geleverd als 4 zits ( 100HP ) en 5 zits model, dus ook met 4 of 5 gordels......
- Robert100HP
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Panda HP 2007
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 52 times
De Isofix bevestigingen zitten bij de Panda aan de zitting van de bank zelf vast, daarom zit de zitting op 5 plaatsen aan de body gebout.BertPleizier schreef: ↑18 nov 2023 23:18 Voor zover ik weet wordt Isofix hetzelfde gezien als de normale gordelbevestiging. Met andere woorden: je mag niet zomaar zelf ergens een gordel (of Isofix) bevestiging maken in je auto. Dit moet een typegoedkeuring hebben.
-
- Forumgebruiker
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 62 times
Ik doelde op de aangehaalde Isofix bevestiging van Bol.com door topicstarter. Die zijn m.i. niet bruikbaar, want niet toegestaan.
Bedankt voor de reacties!
Inmiddels besloten om twee nieuwe stoeltjes aan te schaffen die met gordel bevestigd dienen te worden. Dat maakt het enerzijds minder bewerkelijk en anderzijds is dat ook nog eens makkelijker dan telkens de stoelen moeten omwisselen van auto
Gr. Justin
Inmiddels besloten om twee nieuwe stoeltjes aan te schaffen die met gordel bevestigd dienen te worden. Dat maakt het enerzijds minder bewerkelijk en anderzijds is dat ook nog eens makkelijker dan telkens de stoelen moeten omwisselen van auto
Gr. Justin