Automaat kopen: wat is wijsheid?
Moderators: WelshWitch, sjirafje
Automaat kopen: wat is wijsheid?
LS,
Mijn moeder wordt ouder, de linkerknie heeft probleempjes, dus dacht ze aan een automaat. Familie had een Panda automaat voor €7000 gezien, voor een Panda 169 lijkt me dat een bezopen prijs.
Nou meen ik deze komende vragen al eens hier gesteld te hebben, maar ik kan het nergens meer teugvinden.
Grof gezegd heb ik 2 ideeën over de Fiat Panda.
1. De Panda 169 is een prima auto, de Panda 312 heeft een onprettig 2 cylinder blok, dat men later weer door het 169 blok verving.
2. De automaat van de Panda 169 is storingsgsevoelig, dermate erg dan een handgeschakelde versnellingsbak te verkiezen is.
Wat de keuze niet makkelijker maakt is dat ze verwend is met de digitale Emotion uitvoering mijn zijn prettIge airco bediening. Dat zou ze terug willen.
Iedereen is welkom om wat ideeën over een Panda automaat te geven, zowel de 169 als de 312.
Mijn moeder wordt ouder, de linkerknie heeft probleempjes, dus dacht ze aan een automaat. Familie had een Panda automaat voor €7000 gezien, voor een Panda 169 lijkt me dat een bezopen prijs.
Nou meen ik deze komende vragen al eens hier gesteld te hebben, maar ik kan het nergens meer teugvinden.
Grof gezegd heb ik 2 ideeën over de Fiat Panda.
1. De Panda 169 is een prima auto, de Panda 312 heeft een onprettig 2 cylinder blok, dat men later weer door het 169 blok verving.
2. De automaat van de Panda 169 is storingsgsevoelig, dermate erg dan een handgeschakelde versnellingsbak te verkiezen is.
Wat de keuze niet makkelijker maakt is dat ze verwend is met de digitale Emotion uitvoering mijn zijn prettIge airco bediening. Dat zou ze terug willen.
Iedereen is welkom om wat ideeën over een Panda automaat te geven, zowel de 169 als de 312.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 44 times
Re: Automaat kopen: wat is wijsheid?
Als je automaat gewent bent, WIL je niet meer in een handgeschakeld rijden. Automaat is zeer comfortabel rijden. Sommige mensen kunnen niet met een koppeling omgaan
.
MAAR, de ene is de andere niet en rij eerst in verschillende automerken die automaten hebben. De een schakelt te vroeg op of blijft te lang in een verzet hangen. Dan vind je een die past wat jij prettig vind.
Shoppen loont
.

MAAR, de ene is de andere niet en rij eerst in verschillende automerken die automaten hebben. De een schakelt te vroeg op of blijft te lang in een verzet hangen. Dan vind je een die past wat jij prettig vind.
Shoppen loont

Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
Dank voor je antwoord, maar de Panda biedt voordelen die behoorlijk uniek zijn. Klein en daardoor handelbaar, en een hoge zit, roestongevoeligheid en een algemene goede kwaliteit. Ik weet niet of andere merken dat hebben.
Hoe kom ik nou bij de Panda 312? Ik bedoel met de 312 uiteraard de Panda 319.
-
- Forumgebruiker
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 76 times
Je hebt automaten en automaten. De automaat uit de Panda 169 is niets meer dan een gerobotiseerde handbak en dat is niet echt een volwaardige automaat te noemen qua rijcomfort. Het schakelt schokkerig en niet zoals een "echte" automaat.
Ter vergelijking: een zelfde soort versnellingsbak heette bij Citroën "Senso Drive" en dat werd gekscherend "Senseo Drive" genoemd, omdat het schakelen zo lang duurde dat je in de tussentijd een kop koffie kon gaan drinken.
Ter vergelijking: een zelfde soort versnellingsbak heette bij Citroën "Senso Drive" en dat werd gekscherend "Senseo Drive" genoemd, omdat het schakelen zo lang duurde dat je in de tussentijd een kop koffie kon gaan drinken.
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 44 times
Zelf ooit eens in een cactus automaat gereden, die schakelde voor mij doen veel te snel op en bleef ook te lang in een verzet hangen bij uitrollen, senseo bak toch
? Blij dat ik sleutel terug kon geven aan verkoper
.
Bij de 500 automaat deed de automaat eigenlijk precies wat ik prettig vond. Geen idee of de Panda automaat zelfde is. En idd ‘half’ automaten is ook niet mijn idee. Voor de wet is het wel een automaat
.

Bij de 500 automaat deed de automaat eigenlijk precies wat ik prettig vond. Geen idee of de Panda automaat zelfde is. En idd ‘half’ automaten is ook niet mijn idee. Voor de wet is het wel een automaat

Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
OK, de Senseo bak gaat geen hoge ogen scoren zo te lezen. Is de 319 bak ook zo traag?
- michiel van g.
- Forum-admin
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella 0.9 GL i.e. 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- Facebook: https://open.spotify.com/artist/2Zt0UMYIVYpyN
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 98 times
- Contacteer:
De ETG5 (opvolger van de Sensodrive die in de C3 zat) van de Cactus is veel sneller dan die in de Panda. Ik heb in 2021 proefgereden met meerdere gerobotiseerde bakken en toen viel met de Cactus positief op. Vorige maand heb ik proefgereden met een Ypsilon met dualogic-automaat gekoppeld aan de TwinAir Turbo, en dat ding was echt niet vooruit te branden. Ik was al heel snel geneigd om zelf te gaan schakelen omdat het zo langzaam ging.
Ik heb een filmpje gemaakt tijdens de proefrit. Het was jammer dat hij zo vreselijk schakelde, anders had ik nu geen handgeschakelde Twingo gehad maar een Ypsilon...

Ik heb een filmpje gemaakt tijdens de proefrit. Het was jammer dat hij zo vreselijk schakelde, anders had ik nu geen handgeschakelde Twingo gehad maar een Ypsilon...