Ik ben nu een week terug van zomervakantie in Oostenrijk. Mijn auto rijdt prima*, maar er ontstonden heftige trillingen in de versnellingspook bij toeren boven de 3000.
Ik heb de wegenwacht gebeld in Duitsland, en de man zegt dat de trillingen normaal zijn voor een twin air.
Nou
Ik denk dat ik het rustig aan ga doen en het toerental beperk tot ongeveer 3000 (ongeveer 80 km/u!) en dan kijk ik thuis nog eens.
Op een avond dat ik niet kon slapen ben ik gaan googelen, en ik denk dat het vliegwiel kapot is, en dat het ook de versnellingsbak of koppeling heeft beschadigd.
Toen ik thuiskwam ging het schakelen ook wat slechter, en ik heb moeite met schakelen tussen 1 en 2 tijdens het rijden, met andere versnellingen gaat het ook wat moeizaam. De achteruitversnelling knarst al een paar maanden, Ik heb er tot nu toe niet echt over nagedacht, maar achteruit schakelen klinkt tegenwoordig behoorlijk slecht...
Nou, ik heb niet de werkplaats (of vaardigheden
* wel een beetje klein, maar geen ander klachten
Bedankt
PS: het frequente schakelen in de bergpassen en files op de autobahn (ongeluk na ongeluk...