Van 20 tot en met 22 juni wordt er in Pandino, nabij Milaan, een grote Panda-meeting gehouden. Er komen Pandarijders vanuit heel Europa naar toe.
Omdat dit jaar de Panda 45 jaar bestaat, heb ik me voorgenomen te gaan.
Zijn er meer enthousiastelingen die het overwegen?
Mijn idee is de donderdag te rijden naar Kehl, Zuid-Duitsland, daar een nachtje ofwel op een camping of een nachtje in een hotel te slapen, en dan vrijdag door te rijden naar een plaatsje in de buurt van Pandino, waar ik een kamer in een B&B heb gereserveerd. (tip: https://www.bed-and-breakfast.it/)
Misschien leuk een afvaardiging uit Nederland naar Pandino te laten afreizen?
Mijn doel is met mijn Seat Trans te gaan (Marbella's worden niet toegelaten). Dus die zal ik voor die tijd wel 'even' moeten klaarmaken voor een dergelijke reis!
Panda a Pandino, 20-22 juni 2025
Moderators: michiel van g., Niels9966, ingeling, Bumper, bero
- michiel van g.
- Forum-admin
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella 0.9 GL i.e. 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- Facebook: https://open.spotify.com/artist/2Zt0UMYIVYpyN
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
- Contacteer:
- PandaVespa
- Forumgebruiker
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
- 2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 39 times
Re: Panda a Pandino, 20-22 juni 2025
Het is in harte zomer wel een uitdaging zonder airco en reken op files bij de grote duitse steden. En files in nl is niks bij files in D, dan staat het echt vast, met de zon op je auto te bakken
. Dat was 1x en nooit weer
.
Het is een mooie ervaring, maar verwacht er niet teveel van. Meeste 141 Panda’s in Italië zijn, laat ik zo zeggen, niet in beste staat. Uiteraard staan er wel paar mooie tussen, waar serieus aandacht is aan besteed. Leuk weetje, meesten rijden op lpg of aardgas.
Persoonlijk vind ik de Fiatmeeting Bardolino in april leuker, weer is aangenamer
. Diverser en persoonlijker met de 141 mede-Pandarijders. Ik twijfel nog om te gaan dit jaar.
Rijden in Oostenrijk (Zwisterland schijnt ook) & Italië is en blijft een prachtige ervaring met een 141 Panda. Zou graag weer willen. Ook wil ik de voormalige Fiatfabriek zien, waar de 141 Panda gebouwd is.
Heel veel plezier alvast en neem genoeg te drinken mee onderweg
& ANWB-EU. Enne als je naar Pandino gaat, zou ik wel met een Fiat 141 Panda gaan. Seat wordt niet echt gewaardeerd op een massale 141 Panda meeting. Reken maar op ca 1000 stuks bij elkaar
.

Het is een mooie ervaring, maar verwacht er niet teveel van. Meeste 141 Panda’s in Italië zijn, laat ik zo zeggen, niet in beste staat. Uiteraard staan er wel paar mooie tussen, waar serieus aandacht is aan besteed. Leuk weetje, meesten rijden op lpg of aardgas.
Persoonlijk vind ik de Fiatmeeting Bardolino in april leuker, weer is aangenamer

Rijden in Oostenrijk (Zwisterland schijnt ook) & Italië is en blijft een prachtige ervaring met een 141 Panda. Zou graag weer willen. Ook wil ik de voormalige Fiatfabriek zien, waar de 141 Panda gebouwd is.
Heel veel plezier alvast en neem genoeg te drinken mee onderweg

Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........
- michiel van g.
- Forum-admin
- 1e Panda-achtige: Seat Marbella 0.9 GL i.e. 1987
- 2e Panda-achtige: Seat Trans 0.9 i.e. 1987
- Facebook: https://open.spotify.com/artist/2Zt0UMYIVYpyN
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 89 times
- Contacteer:
Ik weet het, het kan in Juni inderdaad al behoorlijk warm zijn. Maar ook heel slecht weer.
Gelukkig is zowel in Duitsland als Italië er dan nog geen vakantie. Daarnaast zou ik het rijden in twee dagen. Ik overweeg via Luxemburg te gaan en dan bij Straatsburg de grens over te gaan richting Kehl. Dan omzeil je de Baustelle in Duitsland en ook veel snelverkeer.
We gaan het zien!
De Trans is in principe gewoon een 141 Panda natuurlijk. Met de Marbella gaan is inderdaad geen optie, die accepteren ze niet. De Trans wel!
Vorig jaar stond er zelfs een lelijk omgebeunde Duitse Terra tussen...
Indertijd ben ik met mijn 34 in de buurt geweest. Dat ging prima.
Gelukkig is zowel in Duitsland als Italië er dan nog geen vakantie. Daarnaast zou ik het rijden in twee dagen. Ik overweeg via Luxemburg te gaan en dan bij Straatsburg de grens over te gaan richting Kehl. Dan omzeil je de Baustelle in Duitsland en ook veel snelverkeer.
We gaan het zien!
De Trans is in principe gewoon een 141 Panda natuurlijk. Met de Marbella gaan is inderdaad geen optie, die accepteren ze niet. De Trans wel!
Vorig jaar stond er zelfs een lelijk omgebeunde Duitse Terra tussen...
Indertijd ben ik met mijn 34 in de buurt geweest. Dat ging prima.
- xxl_liberty
- Clublid
- 1e Panda-achtige: Cabrioni 1990
- 2e Panda-achtige: Edizione Cool 2010
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Ik zou heel graag mee gaan. Lijkt mij fantastisch. Helaas heeft mijn werkgever een verlof stop afgekondigd in deze tijd v.w.g. de NATO top.
In het verleden gedane uitspraken geven geen garantie voor de toekomst, zij zijn alleen geschiedenis.