Afbeelding Afbeelding Afbeelding het bestuur van de FPCN zoekt ondersteuning. Interesse in een bestuursfunctie? Mail! Afbeelding

Abarth new 500 (2022-2023)

Alles over het nieuws rondom Fiat.

Moderators: Riddick, Nieuwsmoderator

Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Riddick »


Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Riddick »


Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Riddick »


Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1402
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 83 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door sjirafje »

Ik vind hem eigenlijk wel leuk.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kanerr
Forumgebruiker
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 mar 2022 10:37
1e Panda-achtige: 2012 319 85 Lounge
2e Panda-achtige: 2015 Mini JCW Manhart F300
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Kanerr »

Ziet er zo een stuk beter uit dan verwacht eigenlijk
Fiat Panda TwinAir Turbo Lounge
Mini JCW Manhart F300

Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Riddick »

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3603
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 38 times
Been thanked: 41 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Erik 319 »

Kanerr schreef: 10 nov 2022 10:53 Ziet er zo een stuk beter uit dan verwacht eigenlijk
Dat is bij Fiat heel vaak het geval.
Vooraf schrik je je dood en als het er eenmaal staat is het toch weer een meevaller.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth 595 (2022-2023)

Bericht door Riddick »

Die roosters voorin moeten zwart, en die grijze spoiler lip ook, nu is het te veel PlayMobil, met alles in body kleur.
Deze velgen zijn ook niet mijn ding, mag toch hopen dat er ook andere beschikbaar komen.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1402
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 83 times

Re: Abarth new 500 (2022-2023)

Bericht door sjirafje »

Het is toch ook een speelgoedauto?
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth new 500 (2022-2023)

Bericht door Riddick »

sjirafje schreef: 14 nov 2022 02:35 Het is toch ook een speelgoedauto?
Het wordt ook afwachten wat voor PlayMobil auto FIAT gaat maken van de nieuwe Panda.

Als dat ook € 20-30K moet gaan kosten, komen ze niet weg met een PlayMobil CentoVenti interieur.

Gebruikersavatar
Riddick
Forumgebruiker
Berichten: 4602
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 46 times
Been thanked: 88 times

Re: Abarth new 500 (2022-2023)

Bericht door Riddick »

De FIAT 500e doet het niet zo goed, zoals FIAT gehoopt had, en daar op voort bordurend doet de Abarth 500e het ook niet zo goed.

Het grootste probleem van de 500e is zijn prijs en de zeer beperkte real life Range.

Als je in het dagelijkse gebruik 210 km ver komt heb je het wel gehad, of je moet als een bejaarde 80-plusser gaan rijden met zo’n Abarth 500e.

FIAT zou aangegeven hebben te werken aan veel betere batterijen voor de 500e facelift/product upgrade, met een WLTP range van 400 Km.

Bij de introductie van de nieuwe Fiat Abarth 500e Scorpionissima en later de Turismo’s met allemaal 155 pk, was er ook nog sprake van een latere 500e Competizione, met de motor en het sperdifferentieel uit de Alfa Romeo Junior Veloce met 240-280 pk.

Dit model is door alle problemen met de verkoop cijfers en beperkte range van de FIAT Abarth 500e een beetje naar de achtergrond verdwenen, mede door de slechte range van de 500e, die al helemaal niet toereikend is voor een 500e Competizione met 240-280 pk.

Met betere batterijen, en een minimale WLTP range van 400 Km, zou een 500e Competizione een kans kunnen maken en het op kunnen gaan nemen tegen de Alpine A290.

Even een simpele fictieve Render van de Abarth 500e Competizione.
*
Abarth 500e Copetizione.jpeg.jpeg

Plaats reactie

Terug naar “Het Nieuws”