De FIAT 500e doet het niet zo goed, zoals FIAT gehoopt had, en daar op voort bordurend doet de Abarth 500e het ook niet zo goed.
Het grootste probleem van de 500e is zijn prijs en de zeer beperkte real life Range.
Als je in het dagelijkse gebruik 210 km ver komt heb je het wel gehad, of je moet als een bejaarde 80-plusser gaan rijden met zo’n Abarth 500e.
FIAT zou aangegeven hebben te werken aan veel betere batterijen voor de 500e facelift/product upgrade, met een WLTP range van 400 Km.
Bij de introductie van de nieuwe Fiat Abarth 500e Scorpionissima en later de Turismo’s met allemaal 155 pk, was er ook nog sprake van een latere 500e Competizione, met de motor en het sperdifferentieel uit de Alfa Romeo Junior Veloce met 240-280 pk.
Dit model is door alle problemen met de verkoop cijfers en beperkte range van de FIAT Abarth 500e een beetje naar de achtergrond verdwenen, mede door de slechte range van de 500e, die al helemaal niet toereikend is voor een 500e Competizione met 240-280 pk.
Met betere batterijen, en een minimale WLTP range van 400 Km, zou een 500e Competizione een kans kunnen maken en het op kunnen gaan nemen tegen de Alpine A290.
Even een simpele fictieve Render van de Abarth 500e Competizione.
*