Selecta rijd normaal weg, maar gedurende de rit trek hij opeens niet meer.
Het lijkt alsof je gas geeft en de koppeling in hebt bij een handbak.
M.a.w. woorden: Het lijkt wel of de poederkoppeling uitschakelt.
Dit lijkt vooral te gebeuren als je even gas loslaat en weer gas geeft.
Na een paar keer gas geven, gaat het weer weg. Soms snel en soms duurt het wat langer.
Het treed zeer onregelmatig op, helaas wel steeds vaker.
Gezien bovenstaande waren de schakelaars op het gaspedaal mijn eerste verdachten, gevolgd
door losse contacten in de automaathendel en een defecte poederkoppeling.
Ik heb het volgende getest / geprobeerd:
- Automaathendel gaat soepel door de verschillende standen
Controlelampjes automaathendel werken
Als het probleem optreed, helpt rammelen aan de pook niet om het op te lossen
Auto kruipt niet.
Geen gekraak in automaatbak
Voldoende olie in automaatbak
Bedradingen schakelaars is niet beschadigd
2 schakelaars op het gaspedaal doorgemeten, lijken te werken. (Maar ja, probleem treed niet altijd op)
Gekeken of de schakelaars van het gaspedaal ergens achter blijven hangen, lijkt niet het geval
Pedaalwerk en schakelaars goed vastgezet
Verbindingsstekkers automaat elektronica schoongemaakt en ingespoten met contactspray
Auto heeft al een extra massapunt vanaf de accu.
Maar helaas, het helpt allemaal niet.
Mijn vragen aan jullie:
Iemand hier nog een idee waar het aan kan liggen?
Weet iemand hier, of de schakelaar op het rempedaal een functie heeft voor de automaat, of is die alleen voor het remlicht?
Ik kan er mee naar een garage. dat is ook verder geen probleem, maar heb het idee dat de meeste monteurs niet thuis zijn in deze elektronica en net als ik moeten gaan zoeken, maar dan tegen vergoeding. Dan vind ik het zonde van het geld.
Euromatic (hier weleens genoemd als CVT specialist) zit tegenwoordig in Ede. Dat is vanuit mijn woonplaats een stuk beter, maar nog te ver om te rijden in deze staat. Dus dan zou ik een trailer moeten regelen. dat is mijn laatste optie.