Wat ik helaas steeds vaker zie: Er wordt te snel een conclusie getrokken en de klant wordt te snel opgezadeld met min of meer lukraak vervangen onderdelen die niet de oorzaak van het probleem zijn. Ik ben van mening dat een te groot deel van de huidige monteurs veel te veel blindvaren op de diagnose apparatuur. Het technisch inzicht en ervaring schieten wel eens tekort. Ik kan zo een 40 tal voorbeelden opnomen. Het toppunt was een Golf diiesel die niet presteerde. Dat ding is 5, ja 5 !!!!!! keer naar de garage geweest omdat het ding niet presteerde. Ja de laaddruk was te laag. De oorzaak zat in een gescheurd inlaatspruitstuk...................................Je kunt raden wat er inmiddels aan vervangen was. Totaal bedrag aan nota's oversteeg de 4000 euro.... Tja dat gaf Vagcom niet aan. Het is maar 1 voorbeeld. Indien iemand wordt geadviseerd een ECU te vervangen wordt ik standaard huiverig.. Eerlijk gezegd heb ik zelden resultaat gezien. Als het al resultaat gaf dan bleek het ook nog wel eens wat anders te zijn.. Een stekkertje of een draadbreukje............................ Dat kost de klant dan zomaar even 1000 + euro.... Ja de computer zat er al in...bloemie schreef:nou nou vind dit wel erg kort door de bocht ,okee 7 jaar is lang maar als monteur wordt je ook soms totaal op het verkeerde been gezet.
ook ik merk in mijn vak dat je storingen heb die af en toe op treden ,dit zijn de storingen die vaak zeer lastig te vinden zijn.
om gelijk alle onderdelen te vervangen op de kosten van de klant is ook echt aan te raden.
ik zelf heb het met onze panda ook gemerkt met een bonkend geluid ,eerst reparatie was dus niet goed ,is dan de monteur nu niet goed!
Ik weet dat ik hiermee ook een catgeorie monteurs tekort doen maar die, door hun baas gedwongen, de uitgewisselde componenten MOETEN laten zitten. Zij hebben hun best nl wel gedaan, hadden kennis en kwamen wel tot een goede oplossing.