Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Opnieuw een Panda

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
jjohn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door jjohn »

panda94 schreef:Over het tunen had ik al nagedacht. Vindt het op dit moment nog risicovol aangezien de motor nog weinig km heeft gedraaid en de auto nog fabrieksgarantie heeft. Ook heb ik mijn twijfels of de boel wel heel blijft op de lange termijn. Over bijv. Savali en Squadra hoor je goede verhalen.
Ik heb sinds kort een Panda 0.9 80PK. Deze heb ik vorige week laten tunen bij Savali. Dit is op een verantwoorde manier gebeurd met behoudt van garantie. Het resultaat is verbluffend. Niet alleen sneller, maar ook comfortabeler. Het verbruik zal niet veel schelen. Ik rijd tot nu toe tussen 1:15,5 tot 1:18 afhankelijk van hoe sportief ik reed met die tankvulling.
Hieronder het resultaat zoals Ronald Vermeulen het wijzigde:
Het maximale motorkoppel neemt met 40 Nm toe. Dit is goed te merken als je even wilt inhalen.
Het maximale motorvermogen (=het vasthouden van de trekkracht) neemt met meer dan 20 pk toe.
Het stationair toerental werd iets verhoogd waardoor de motor iets mooier ‘rond’ loopt.
De toerenbegrenzer werd verhoogd van 6000 naar 6500 omw/min. In standaard uitvoering begint de motor namelijk al vanaf 5500 omw/min af te bouwen, dit is gewoon te laag voor een 2 cilinder motor.
De gaspedaalreactie werd feller gemaakt.
Al deze aanpassingen kunnen naar wens op maat worden bijgesteld.
Ook voor deze versie komt het er op neer dat we alle door de fabriek in de laboratoria ingevulde tabellen volledig in tact laten, en slechts de door de marketing afdeling ingeprogrammeerde begrenzers iets aanpassen. Hierdoor blijven we dus alleen maar de door de fabriek al ingeprogammeerde waardes gebruiken, waardoor er NOOIT problemen ontstaan met uitstoot, zelfaanpassingen, berekende correcties e.d.
Groet,
John

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Pinda1000 »

jjohn schreef:
panda94 schreef:Ik heb sinds kort een Panda 0.9 80PK. Deze heb ik vorige week laten tunen bij Savali. Dit is op een verantwoorde manier gebeurd met behoudt van garantie. Het resultaat is verbluffend. Niet alleen sneller, maar ook comfortabeler. Het verbruik zal niet veel schelen. Ik rijd tot nu toe tussen 1:15,5 tot 1:18 afhankelijk van hoe sportief ik reed met die tankvulling.
Hieronder het resultaat zoals Ronald Vermeulen het wijzigde:
Het maximale motorkoppel neemt met 40 Nm toe. Dit is goed te merken als je even wilt inhalen.
Het maximale motorvermogen (=het vasthouden van de trekkracht) neemt met meer dan 20 pk toe.
Het stationair toerental werd iets verhoogd waardoor de motor iets mooier ‘rond’ loopt.
De toerenbegrenzer werd verhoogd van 6000 naar 6500 omw/min. In standaard uitvoering begint de motor namelijk al vanaf 5500 omw/min af te bouwen, dit is gewoon te laag voor een 2 cilinder motor.
De gaspedaalreactie werd feller gemaakt.
Al deze aanpassingen kunnen naar wens op maat worden bijgesteld.
Ook voor deze versie komt het er op neer dat we alle door de fabriek in de laboratoria ingevulde tabellen volledig in tact laten, en slechts de door de marketing afdeling ingeprogrammeerde begrenzers iets aanpassen. Hierdoor blijven we dus alleen maar de door de fabriek al ingeprogammeerde waardes gebruiken, waardoor er NOOIT problemen ontstaan met uitstoot, zelfaanpassingen, berekende correcties e.d.
Werk je soms bij Savali? :|

panda100hp

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda100hp »

De afspraak .. hoelang duurt het voor je iets hoort als via de web chat van Savali Tuning. een afspraak maakt ,ik wacht nu al 3 dagen op een bevestiging.

Woensdag bericht gehad ..kan morgen om 09.00 uur.
Laatst gewijzigd door panda100hp op 10 sep 2015 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

panda100hp

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda100hp »

Vandaag ook de panda loung 80 PK laten tunen door Savali Tuning.
En het is echt stukken beter geworden , de motor loopt rustiger en de auto is een stuk pittiger geworden ..
Het verbruik ..dat maak mijn niets uit .ik heb de Panda voor de fun.. :thumbup: :thumbup: Kosten € 480,- .. :yes: :yes: :D :D

Gebruikersavatar
jjohn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door jjohn »

Pinda1000 schreef:
jjohn schreef:
panda94 schreef:Ik heb sinds kort een Panda 0.9 80PK. Deze heb ik vorige week laten tunen bij Savali. Dit is op een verantwoorde manier gebeurd met behoudt van garantie. Het resultaat is verbluffend. Niet alleen sneller, maar ook comfortabeler. Het verbruik zal niet veel schelen. Ik rijd tot nu toe tussen 1:15,5 tot 1:18 afhankelijk van hoe sportief ik reed met die tankvulling.
Hieronder het resultaat zoals Ronald Vermeulen het wijzigde:
Het maximale motorkoppel neemt met 40 Nm toe. Dit is goed te merken als je even wilt inhalen.
Het maximale motorvermogen (=het vasthouden van de trekkracht) neemt met meer dan 20 pk toe.
Het stationair toerental werd iets verhoogd waardoor de motor iets mooier ‘rond’ loopt.
De toerenbegrenzer werd verhoogd van 6000 naar 6500 omw/min. In standaard uitvoering begint de motor namelijk al vanaf 5500 omw/min af te bouwen, dit is gewoon te laag voor een 2 cilinder motor.
De gaspedaalreactie werd feller gemaakt.
Al deze aanpassingen kunnen naar wens op maat worden bijgesteld.
Ook voor deze versie komt het er op neer dat we alle door de fabriek in de laboratoria ingevulde tabellen volledig in tact laten, en slechts de door de marketing afdeling ingeprogrammeerde begrenzers iets aanpassen. Hierdoor blijven we dus alleen maar de door de fabriek al ingeprogammeerde waardes gebruiken, waardoor er NOOIT problemen ontstaan met uitstoot, zelfaanpassingen, berekende correcties e.d.
Werk je soms bij Savali? :|
Nee, ik werk niet bij Savali maar ik ben wel enthousiast over wat ze bij mijn Panda voor elkaar hebben gekregen.
Inmiddels rijdt ik nu enkele weken met dat extra vermogen en vooral als ik even snel wil inhalen ben ik nog steeds verbaast.
Tussen de 70 en +- 150km/u trekt hij gewoon in één vlot tempo door waarbij menig "bolide" moeite heeft te volgen.
En toch een verbruik van tussen de 1:15 en 1:18.
Bovendien rijdt hij veel mooier.
Groet,
John

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

De Panda bevalt uitstekend. Inmiddels al ruim 6000km gereden in 2,5 maand.

Binnenkort ga ik veel meer kilometers rijden. Rond de 35000 a 40000 kilometers per jaar. Ongeveer 25000 kilometers woon werk verkeer, groot deel van de brandstof is voor eigen rekening.

Zelf zit ik te denken aan een LPG instalatie. Hier heb ik al het een en ander op dit forum over gelezen. Kan de Twinair dit aan? Hoe zit het met de fabrieksgarantie? Etc.
Auto is bijna 3 maanden oud. Inruilen wil ik niet, wel oprijden.
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door ImcoPoelman »

Ik heb ook navraag gedaan bij Jos van Ommeren in Haarlem en die bouwen al tijden LPG tanken ik bij Sparerib Expres en die rijden flink wat kilometers.

Ik wil zelf ook LPG in mijn auto, maar helaas heeft de Belastingdienst roet in het eten gegooid en moet nu weer opnieuw flink sparen voor een LPG tank.

Kosten 1600 - 1700 euro
Afbeelding

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

ImcoPoelman schreef:Ik heb ook navraag gedaan bij Jos van Ommeren in Haarlem en die bouwen al tijden LPG tanken ik bij Sparerib Expres en die rijden flink wat kilometers.

Ik wil zelf ook LPG in mijn auto, maar helaas heeft de Belastingdienst roet in het eten gegooid en moet nu weer opnieuw flink sparen voor een LPG tank.

Kosten 1600 - 1700 euro

Bedankt voor je antwoord!
Wat doet het met de MRB? Ik weet dat deze dan omhoog gaat, maar hoeveel?
Kan de Twinair dit wel aan ?
Het blijft lachen in een panda

Gebruikersavatar
jjohn
Forumgebruiker
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door jjohn »

panda94 schreef:
ImcoPoelman schreef:Ik heb ook navraag gedaan bij Jos van Ommeren in Haarlem en die bouwen al tijden LPG tanken ik bij Sparerib Expres en die rijden flink wat kilometers.

Ik wil zelf ook LPG in mijn auto, maar helaas heeft de Belastingdienst roet in het eten gegooid en moet nu weer opnieuw flink sparen voor een LPG tank.

Kosten 1600 - 1700 euro

Bedankt voor je antwoord!
Wat doet het met de MRB? Ik weet dat deze dan omhoog gaat, maar hoeveel?
Kan de Twinair dit wel aan ?
Ik weet niet of dit ver voor je is maar Jos van Dartel in Den Bosch is een heel kundig en ervaren LPG inbouwstation met goede recensies. http://www.josvandartel.nl/diensten/inb ... ssystemen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
John

Gebruikersavatar
ImcoPoelman
Forumgebruiker
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
Locatie: Nieuw-Vennep
Been thanked: 1 time

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door ImcoPoelman »

MRB ging bij mijn 100HP met 10 euro per maand omhoog.

Als je details wilt weten, bel dan gewoon even naar Jos van Ommeren, staan altijd klaar om antwoord te geven en de service is ook heel goed. En nee ik heb geen aandelen, maar goede bedrijven moeten zo in het zonnetje worden gezet.
Afbeelding

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

na 2 jaar komt er een einde aan de Panda. Vorige week is deze totall loss gereden door een medeweggebruiker. Helaas zelf ook lichtgewond geraakt. De Panda blijkt een sterke auto te zijn in een crash.
Na 2 312 Panda's, komt er geen derde Panda. Het wordt nu een Nieuwe Punto Twinair 100 Sempre.

[img][IMG]https://images.fiatpandaclub.nl/8896266 ... _thumb.jpg[/img][/img]
Het blijft lachen in een panda

Panda312
Forumgebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 mei 2017 14:18
1e Panda-achtige: Panda 312 Lounge 85PK
Locatie: Vught

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Panda312 »

Dat moet een klapper zijn geweest... :shock:

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Erik 319 »

Wow,een cabrio.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Dennis023
Forumgebruiker
Berichten: 1088
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:10
1e Panda-achtige: Momenteel geen Fiat
Locatie: Gorredijk

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door Dennis023 »

Vervelend zeg, zo een ongeval. Gelukkig is de Panda een stevige auto en ben je zelf licht gewond. Had Allemaal erger gekund. Moesten ze het dak er af zagen zodat jij er uit kon?
Waarom geen Panda meer?
Wel gaaf ook aan de Punto. Volgens mij hebben die Twinair Punto's een 6 versnellingsbak.
Sterkte met herstel en alvast veel plezier met de Punto. Toevallig hoorde ik vorige week van mijn Fiat dealer dat de productie van de Punto gestopt is en de laatste 68 stuks naar NL waren gekomen.
Nu: Pandaloos, ben overgestapt naar Toyota
Ex: Fiat Panda 1.2 Lounge met Lounge + pakket 2016
Ex: Fiat Panda 85 twinair lounge 2012
Ex: Fiat Panda Classic 750 CL 1988
Ex: Fiat Grande Punto
Ex: Fiat Sedici

panda94
Forumgebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jun 2013 16:30
1e Panda-achtige: Twinair turbo 80 lounge 2015

Re: Opnieuw een Panda

Bericht door panda94 »

Dennis023 schreef:Vervelend zeg, zo een ongeval. Gelukkig is de Panda een stevige auto en ben je zelf licht gewond. Had Allemaal erger gekund. Moesten ze het dak er af zagen zodat jij er uit kon?
Waarom geen Panda meer?
Wel gaaf ook aan de Punto. Volgens mij hebben die Twinair Punto's een 6 versnellingsbak.
Sterkte met herstel en alvast veel plezier met de Punto. Toevallig hoorde ik vorige week van mijn Fiat dealer dat de productie van de Punto gestopt is en de laatste 68 stuks naar NL waren gekomen.
Het dak moest eraf geknipt worden omdat ik er niet uit kon en evt letsel.

Waarom geen Panda meer? Het blijven fijne auto's. Het prijsverschil tussen een nieuwe complete Panda Lounge en de Punto is zeer klein. Tevens is de Punto luxer zoals geintegreerd navigatiesysteem, regensensor, cruisecontrol, lichtmetalen velgen. Etc. De Punto is ook meer 'auto'. Ik zou gek zijn om de Punto te laten staan. Een complete A-segmenter is duurder.
Heb altijd al een zwak gehad voor de Punto. Mooi tijdloos Italiaans design.

Er zit idd een 6 versnellingsbak in.
Het betreft een 100 pk Twinair. De motor is opvallend stil en soepel.

Als ik de auto in bezit heb, volgt een foto.
Dit Forum blijf ik bezoeken.
Het blijft lachen in een panda

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”