Squadra Tuning
Moderators: Erik 319, michiel van g.
- Trekking
- Forumgebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 feb 2014 17:56
- 1e Panda-achtige: Trekking 2014
Squadra Tuning
Dag Allen.
Ik ben over de streep , volgende week ga ik de Panda laten tunen door Squadra Tuning , ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik heb via dit form ook gelezen over de goedkopere variant "piggybag" .
Uiteindelijk voor de andere variant gekozen , waarbij de software wordt aangepast ipv gemanipuleerd. Voelde voor mij toch beter.
En inderdaad , voortaan Ron 98 tanken , maar dat vind ik met het aantal kilometers per jaar geen probleem.
Verwacht niet alleen wat meer vermogen , maar hoop vooral op een beter driveability , want hoewel ik echt gehecht ben aan
de veelzijdigheid van de Panda blijft de het twee cilinder karakteristiek bij lagere toeren toch wel wennen
Ik hou jullie zeker op de hoogte van het resultaat.
Groet.
Ger.
Ik ben over de streep , volgende week ga ik de Panda laten tunen door Squadra Tuning , ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Ik heb via dit form ook gelezen over de goedkopere variant "piggybag" .
Uiteindelijk voor de andere variant gekozen , waarbij de software wordt aangepast ipv gemanipuleerd. Voelde voor mij toch beter.
En inderdaad , voortaan Ron 98 tanken , maar dat vind ik met het aantal kilometers per jaar geen probleem.
Verwacht niet alleen wat meer vermogen , maar hoop vooral op een beter driveability , want hoewel ik echt gehecht ben aan
de veelzijdigheid van de Panda blijft de het twee cilinder karakteristiek bij lagere toeren toch wel wennen
Ik hou jullie zeker op de hoogte van het resultaat.
Groet.
Ger.
- Alexander
- Forumgebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 okt 2015 21:19
- 1e Panda-achtige: Panda 4x4 Climbing Twinair Turbo105 PK
- Locatie: Oegstgeest
Re: Squadra Tuning
Leuk
maar waarom ron98? tanken dan?
Die van mij heeft ook 105 pk nu maar er is mij niks verteld dat er nu ron98 getankt moet worden.
Ik ben benieuwd btw.

Die van mij heeft ook 105 pk nu maar er is mij niks verteld dat er nu ron98 getankt moet worden.
Ik ben benieuwd btw.
Gr,Alex
Re: Squadra Tuning
We blijven lekker op 95 met onze twin air turbo 105PKAlexander schreef:Leukmaar waarom ron98? tanken dan?
Die van mij heeft ook 105 pk nu maar er is mij niks verteld dat er nu ron98 getankt moet worden.
Ik ben benieuwd btw.
Re: Squadra Tuning
RON98 staat los van tunen, heeft alleen met de ontstekingstijd te maken.
Als je hem laat afstellen op RON98/100 dan heb je in combinatie met een K&N filter ook bijna 100PK.
Maar dan met de 85PK. Zonder overige motormanagement aanpassingen.
Als je hem laat afstellen op RON98/100 dan heb je in combinatie met een K&N filter ook bijna 100PK.
Maar dan met de 85PK. Zonder overige motormanagement aanpassingen.
- ImcoPoelman
- Forumgebruiker
- Berichten: 644
- Lid geworden op: 29 mei 2012 10:56
- 1e Panda-achtige: Fiat Panda Lounge Turbo Automaat 2017
- Locatie: Nieuw-Vennep
- Been thanked: 1 time
Re: Squadra Tuning
Ik denk het niet !!ImcoPoelman schreef:Dus met V-Power kan je 100PK halen zonder verdere aanpassingen ?
- Trekking
- Forumgebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 feb 2014 17:56
- 1e Panda-achtige: Trekking 2014
Re: Squadra Tuning
Alexander schreef:Leukmaar waarom ron98? tanken dan?
Die van mij heeft ook 105 pk nu maar er is mij niks verteld dat er nu ron98 getankt moet worden.
Ik ben benieuwd btw.
Dag Alexander.
Waar heb jij de tuning uit laten voeren , omdat je het hebt over 105 pk ?
Zag op de site voorbij komen dat je Ron 98 moet tanken om pingelen te voorkomen
Hoor graag.
Ger
- Alexander
- Forumgebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 okt 2015 21:19
- 1e Panda-achtige: Panda 4x4 Climbing Twinair Turbo105 PK
- Locatie: Oegstgeest
Re: Squadra Tuning
Ik zal het morgen even op zoeken bij wie.
Hij was namelijk al getuned toen wij hem kochten.
Het tunen was ook niet zo duur ,ik heb de factuur er nog van ik meen rond de 300Euro.
Hij was namelijk al getuned toen wij hem kochten.
Het tunen was ook niet zo duur ,ik heb de factuur er nog van ik meen rond de 300Euro.
Gr,Alex
- Alexander
- Forumgebruiker
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18 okt 2015 21:19
- 1e Panda-achtige: Panda 4x4 Climbing Twinair Turbo105 PK
- Locatie: Oegstgeest
Re: Squadra Tuning
Het was zelfs nog goedkoper 250 Euro

Overigens is het een kopie op papier van Abswoude BV ,daar is hij dus niet getuned.


Overigens is het een kopie op papier van Abswoude BV ,daar is hij dus niet getuned.
Gr,Alex
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Squadra Tuning
Ik snap dat van die Ron98 niet?
De mijne is van 80-103pk getunend bij Savali maar ik tank gewoon 95 en hij rijdt geweldig en geen last van pingelen.
En niet gemanipuleerd maar aangepast op maat.
De mijne is van 80-103pk getunend bij Savali maar ik tank gewoon 95 en hij rijdt geweldig en geen last van pingelen.
En niet gemanipuleerd maar aangepast op maat.
Groet,
John
John
Re: Squadra Tuning
Zo is die van mijn ook,, Savali .. en ik vind het prima zo . tank ron 95 .. en hij rijdt er prima op.jjohn schreef:Ik snap dat van die Ron98 niet?
De mijne is van 80-103pk getunend bij Savali maar ik tank gewoon 95 en hij rijdt geweldig en geen last van pingelen.
En niet gemanipuleerd maar aangepast op maat.
Maar je moet goed lezen wat Sirano schrijft.
RON98 staat los van tunen, heeft alleen met de ontstekingstijd te maken.
Als je hem laat afstellen op RON98/100 dan heb je in combinatie met een K&N filter ook bijna 100PK.
Maar dan met de 85PK. Zonder overige motormanagement aanpassingen.
- jjohn
- Forumgebruiker
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 02 sep 2015 22:04
- 1e Panda-achtige: 0.9 Twinair 80PK nu 102pk door tuning
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Re: Squadra Tuning
Bedankt. Ik begrijp nu dat het te maken heeft met een grotere luchttoelaat door het filter, hogere ontbranding van Ron98 en de daarbij behorende afstelling.panda100hp schreef:Zo is die van mijn ook,, Savali .. en ik vind het prima zo . tank ron 95 .. en hij rijdt er prima op.jjohn schreef:Ik snap dat van die Ron98 niet?
De mijne is van 80-103pk getunend bij Savali maar ik tank gewoon 95 en hij rijdt geweldig en geen last van pingelen.
En niet gemanipuleerd maar aangepast op maat.
Maar je moet goed lezen wat Sirano schrijft.
RON98 staat los van tunen, heeft alleen met de ontstekingstijd te maken.
Als je hem laat afstellen op RON98/100 dan heb je in combinatie met een K&N filter ook bijna 100PK.
Maar dan met de 85PK. Zonder overige motormanagement aanpassingen.
Ik dacht namelijk dat Ron98 altijd je motor beter deed lopen maar dat dit slechts gering was.
Ron98 is toch niet meer zo makkelijk te krijgen toch?
Groet,
John
John
Re: Squadra Tuning
Ron98 is overal verkrijgbaar, ik tank zelfs Aral ultimate 102 dus Ron102.
Deze is alleen maar in Duitsland verkrijgbaar tegen een normale prijs (1,40 per liter)
Ik heb nu ongeveer 97 PK, dat noem ik bijna 100 PK. Dus alleen met aanpassing van de ontsteking.
Deze is alleen maar in Duitsland verkrijgbaar tegen een normale prijs (1,40 per liter)
Ik heb nu ongeveer 97 PK, dat noem ik bijna 100 PK. Dus alleen met aanpassing van de ontsteking.
- Trekking
- Forumgebruiker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 23 feb 2014 17:56
- 1e Panda-achtige: Trekking 2014
Re: Squadra Tuning
Dag allen
Gister de tunig laten doen.
Eerste indruk , ge-wel-diggg
De motor is veel minder benauwd , stationair loopt hij mooier.
En wat een genot om in te rijden , het gaat veel makkelijker door de versnellingen heen , trekt
in zijn drie met gemak echt fel door .
Schakel je rustig door met 80 in zijn vijf dan is het duidelijk veel rustiger qua geluid.
eerste reactie is dat het de investering echt wel waard is.
Twee cilnder gaat er echt heel anders door lopen, klinkt gewoon veel beter
Jammer dat motoren zo worden afgeknepen af fabriek.
O ja , je kan trouwens gewoon Ron 95 tanken , bij vollast bv snelle rit Duitse autobaan is het beter om 98 te tanken
Nu een paar weken rijden , dan laat ik meer horen.
Groet.
En een fijne jaarwisseling allemaal
Ger.
Gister de tunig laten doen.
Eerste indruk , ge-wel-diggg
De motor is veel minder benauwd , stationair loopt hij mooier.
En wat een genot om in te rijden , het gaat veel makkelijker door de versnellingen heen , trekt
in zijn drie met gemak echt fel door .
Schakel je rustig door met 80 in zijn vijf dan is het duidelijk veel rustiger qua geluid.
eerste reactie is dat het de investering echt wel waard is.
Twee cilnder gaat er echt heel anders door lopen, klinkt gewoon veel beter
Jammer dat motoren zo worden afgeknepen af fabriek.
O ja , je kan trouwens gewoon Ron 95 tanken , bij vollast bv snelle rit Duitse autobaan is het beter om 98 te tanken
Nu een paar weken rijden , dan laat ik meer horen.
Groet.
En een fijne jaarwisseling allemaal

Ger.