Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nu ook een HP bezitter

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Hans001
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2018 11:49
1e Panda-achtige: 100HP 2008
Been thanked: 1 time

Re: Nu ook een HP bezitter

Bericht door Hans001 »

Van de week beurt uitgevoerd aan de wagen en Apk laten keuren (geen problemen ontdekt)
Eindelijk de onderkant eens echt goed kunnen bekijken (bij DHZ garage) en wat ziet ie er toch goed uit.
Bij veel Panda's 169 heb ik gezien dat de torsie as achter aardige roestsporen vertoonde maar deze is helemaal roestvrij.
Denk dat het een binnenslaper is geweest en de onderkant ziet er voor een 10 jaar oude wagen erg goed uit.
Ga wel eind dit jaar de schijven en blokken voor en achter vervangen gewoon om het geheel netjes te houden en dat wordt denk ik EBC greenstuff.
Heb als olie Motul 300V competition gebruikt daar deze erg goed bekend staat in de autosport en de 100Hp toch een beetje een heethoofd is als je hem flink laat werken.
Deze motorolie heeft flink wat meer reserves dan de standaard olie die er normaal inzit en is erg goed bestand tegen hoge temperaturen (gebruikte die ook mijn mijn Cupra 280 waar ik vaker de Nordschleife mee opging).
Wel al gezien dat aan de voorzijde door de vorige eigenaar de wiellagers zijn vervangen.
Ga van de week wat met Led H4 verlichting experimenteren want de lichtopbrengst met halogeen H4 is toch wat magertjes.
Ook nog ontdekt dat op deze wagen de BT handsfree inrichting als optie zit.

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”