Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Dakrails verwijderen Panda 312

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

Riddick schreef:Om terug on topic te komen ben ik nog steeds benieuwd wat voor aluminium dak rails hij op die Panda heeft. ??
Nou bij deze de alu dakrails AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
PandaVespa
Forumgebruiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: 10 sep 2017 07:54
1e Panda-achtige: Fiat Panda hobby bifuel 2003
2e Panda-achtige: Fiat Panda selecta bifuel 1996
Has thanked: 7 times
Been thanked: 27 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door PandaVespa »

Ik zie ook een dopje, kun je deze er niet uit wippen met kleine platte schroevendraaier?

Of je haalt een zwarte lakstift en tipt ze bij.
Wie hoopt, die gelooft. Wie gelooft, die begrijpt het niet. Wie het begrijpt, die gelooft niet...........

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Riddick »

Markv70 schreef: 08 mar 2020 18:10
Riddick schreef:Om terug on topic te komen ben ik nog steeds benieuwd wat voor aluminium dak rails hij op die Panda heeft. ??
Nou bij deze de alu dakrails AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik heb de zelfde op mijn Panda, maar die zijn bij mijn zwart kunststof, geen aluminium voor zo ver ik weet. (Ik zal het morgen eens checken)
Bij de voorruit en de achterklep zitten eindstukken die er af kunnen (schuiven) daar onder moeten imbus/torx bouten zitten.

B.t.w. als je ze er af hebt wil ik graag foto's zien van het dak zonder die dingen.

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

Riddick schreef:
Markv70 schreef: 08 mar 2020 18:10
Riddick schreef:Om terug on topic te komen ben ik nog steeds benieuwd wat voor aluminium dak rails hij op die Panda heeft. ??
Nou bij deze de alu dakrails AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ik heb de zelfde op mijn Panda, maar die zijn bij mijn zwart kunststof, geen aluminium voor zo ver ik weet. (Ik zal het morgen eens checken)
Bij de voorruit en de achterklep zitten eindstukken die er af kunnen (schuiven) daar onder moeten imbus/torx bouten zitten.

B.t.w. als je ze er af hebt wil ik graag foto's zien van het dak zonder die dingen.
Hoi,

Ga ze er van de week ff afhalen.kaal maken en spuiten. Mijn vrouw (haar auto) vind de Panda met dragers mooier dus komen er ook weer op.

Foto zonder dragers.

Gr Mark Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Riddick »

Ik vind de Panda met dragers ook mooier.
Verder zou ze mat zwart laten poeder-coaten, dat is sterker dan spuiten.
B.t.w. ik heb het even bekeken, de dak dragers zijn bij mijn ook van aluminium, de eind stukken voor en achter zijn van kunststof. :mrgreen:

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8806
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door bero »

Ik heb zelf zitten denken toen ik nog een 169 Diesel had om de dakrails met plastidip te doen.. Schuift nog minder als je er wat op hebt
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

bero schreef:Ik heb zelf zitten denken toen ik nog een 169 Diesel had om de dakrails met plastidip te doen.. Schuift nog minder als je er wat op hebt
Klopt heb al veel gespoten met plastifip van accessoires tot hele auto's . Wrappen heb ik ook veel gedaan. Denk dat ik ze laat poeder coaten zoals Riddick zei, lijkt me ook beste optie.

Verder komen er 16 inch onder morgen ophalen. Ga er mistlampen inzetten.
Als goed is ligt bedrading er reeds voorbereid in anders trek ik ze zelf. Kapjes besteld, nieuwe knopjes welke ipv huidige strip komt.
Koplampen komt led in en de daglichten ook led.
Mistlampen led. Zodat mooi wit is.
Zit nog te twijfelen of ik er een Abarth 500 interieur in zal zetten maar daar meer over later.

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk



Gebruikersavatar
4RN01D
Forumgebruiker
Berichten: 577
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:30
1e Panda-achtige: 900 Young 2000 [overleden]
2e Panda-achtige: 1.1 Smile 2002
Been thanked: 4 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door 4RN01D »

Markv70 schreef: 10 mar 2020 10:42
bero schreef:Ik heb zelf zitten denken toen ik nog een 169 Diesel had om de dakrails met plastidip te doen.. Schuift nog minder als je er wat op hebt
Klopt heb al veel gespoten met plastifip van accessoires tot hele auto's . Wrappen heb ik ook veel gedaan. Denk dat ik ze laat poeder coaten zoals Riddick zei, lijkt me ook beste optie.

Verder komen er 16 inch onder morgen ophalen. Ga er mistlampen inzetten.
Als goed is ligt bedrading er reeds voorbereid in anders trek ik ze zelf. Kapjes besteld, nieuwe knopjes welke ipv huidige strip komt.
Koplampen komt led in en de daglichten ook led.
Mistlampen led. Zodat mooi wit is.
Zit nog te twijfelen of ik er een Abarth 500 interieur in zal zetten maar daar meer over later.

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Kunnen al die mods wel met CANbus???

trouwens wel jammer dat ze al zo snel oxideren... het is toch een vrij nieuwe wagen... dat zou mij dus mateloos irriteren.
Panda 1.1 :D SMILE

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Sirano »

De bedrading voor mistlampen ligt er, alleen je zult een andere unit moeten vinden voor in het dashboard.

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

Sirano schreef:De bedrading voor mistlampen ligt er, alleen je zult een andere unit moeten vinden voor in het dashboard.
Heb ik al gekocht en alle mods kunnen mits je de goede koopt. Heb veel ervaring met canbus dus komt ook goed.
Unit was niet zo moeilijk te vinden maar wel wat zoekwerk. Bijna alles was zonder de extra optie voor mistlampen voor.

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Afbeelding

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

4RN01D schreef:
Markv70 schreef: 10 mar 2020 10:42
bero schreef:Ik heb zelf zitten denken toen ik nog een 169 Diesel had om de dakrails met plastidip te doen.. Schuift nog minder als je er wat op hebt
Klopt heb al veel gespoten met plastifip van accessoires tot hele auto's . Wrappen heb ik ook veel gedaan. Denk dat ik ze laat poeder coaten zoals Riddick zei, lijkt me ook beste optie.

Verder komen er 16 inch onder morgen ophalen. Ga er mistlampen inzetten.
Als goed is ligt bedrading er reeds voorbereid in anders trek ik ze zelf. Kapjes besteld, nieuwe knopjes welke ipv huidige strip komt.
Koplampen komt led in en de daglichten ook led.
Mistlampen led. Zodat mooi wit is.
Zit nog te twijfelen of ik er een Abarth 500 interieur in zal zetten maar daar meer over later.

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Kunnen al die mods wel met CANbus???

trouwens wel jammer dat ze al zo snel oxideren... het is toch een vrij nieuwe wagen... dat zou mij dus mateloos irriteren.
Nieuw mwa inmiddels al heel wat jaartjes oud hoor. 2012 op de markt gekomen en 1x beschadigen door een dakdragers en het gaat oxideren. Maakt mij niet zoveel uit houd er juist van om dingen aan te pakken en te veranderen. Spuiten, wrappen, bedrading repareren aanpassen etc etc vind ik leuk om te doen. 16 inch zijn inmiddels ook binnen. Van de week ff eropzetten en klauwen voorlopig ff rood maken. Komen nog big brakes op met geperforeerde schijven. Just 4 fun beetje sportief maken.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk



Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Riddick »

Markv70 schreef: Komen nog big brakes op met geperforeerde schijven.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ben dan heel erg benieuwd wat je er op gaat schroeven.
En dan vooral welke diameter remschijf.
Remklauwen met hoeveel rem zuigers.
En wat de minimaal benodigde velg diameter moet zijn om te passen over de big brakes.

Sirano
Clublid
Berichten: 307
Lid geworden op: 03 mar 2019 08:59
Been thanked: 2 times

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Sirano »

Dat is weer een andere unit, ik heb er een met een combi schakelaar voor de mistlampen.

Mag ik vragen waar je die hebt gevonden als het niet via eBay is.

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

Riddick schreef:
Markv70 schreef: Komen nog big brakes op met geperforeerde schijven.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Ben dan heel erg benieuwd wat je er op gaat schroeven.
En dan vooral welke diameter remschijf.
Remklauwen met hoeveel rem zuigers.
En wat de minimaal benodigde velg diameter moet zijn om te passen over de big brakes.
Hoi,. Ben voornemens setje Abarth klauwen op te zetten of setje Brembo of Vmaxx. Beide 15 inch minimaal schijven zal dan 300/320 zijn 4 pots waarschijnlijk. Uiteindelijk gaat het alleen om de looks hé Moet ff kijken of ik achter ook om ga bouwen ben ik nog niet over uit. Heb deze velgen gekocht. En 2e foto is idee. Schroefset Eibach, KW of AP 9f misschien gewoon alleen de veren. Dat had ik ook op onze oude 169 en beviel me super samen met brug onder de motorkap.
Screenshot_20200312_105832.jpg
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk


Laatst gewijzigd door Markv70 op 12 mar 2020 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Markv70
Forumgebruiker
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 feb 2020 17:59

Re: Dakrails verwijderen Panda 312

Bericht door Markv70 »

Sirano schreef:Dat is weer een andere unit, ik heb er een met een combi schakelaar voor de mistlampen.

Mag ik vragen waar je die hebt gevonden als het niet via eBay is.
Ja natuurlijk mag dat, via onderdelenlijn. Had een zoekopdracht geplaatst 2 weken geleden kreeg paar dagen geleden een berichtje binnen dat ze er eentje hadden meteen gekocht

Gr

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk



Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”