Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

MAP sensor twinair turbo

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: MAP sensor twinair turbo

Bericht door Riddick »

firefly schreef: 17 apr 2022 12:27
Ehm,.........het betreft een Fiat 500L, die zou 100/101 pk moeten hebben.
Zo ver ik weet waren Euro-5 TA turbo's er alleen in 85 pk, en of de 90 pk van de Panda 4x4 Euro-5's waren weet ik niet.
TA turbo's zijn er geweest met 80, 85, 90, 100, en 105 pk, welke er Euro 5 of 6 zijn weet ik niet precies, de 85 is zeker een Euro-5, de 80 en 105 pk zijn Euro-6, de 90 en 100 pk versies weet ik dus niet.
En dat de kleurtjes van het luchtfilter verdwenen bij de Panda was met de overstap van Euro 5 naar 6.
Hoe en wanneer dit bij een 500L veranderd is weet ik niet.

Gebruikersavatar
firefly
Forumgebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 mar 2007 20:45
Locatie: Assen

Re: MAP sensor twinair turbo

Bericht door firefly »

Riddick schreef: 17 apr 2022 12:51
firefly schreef: 17 apr 2022 12:27
Ehm,.........het betreft een Fiat 500L, die zou 100/101 pk moeten hebben.
En dat de kleurtjes van het luchtfilter verdwenen bij de Panda was met de overstap van Euro 5 naar 6.
Hoe en wanneer dit bij een 500L veranderd is weet ik niet.
Blijkbaar is dat bij de 500L nooit veranderd;
Afbeelding

Het is volgens de sticker op de ECU een euro-6 105pk.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: MAP sensor twinair turbo

Bericht door Riddick »

firefly schreef: 17 apr 2022 13:05
Blijkbaar is dat bij de 500L nooit veranderd;
Afbeelding

Het is volgens de sticker op de ECU een euro-6 105pk.
Ok.

Het is heel simpel te ontdekken of het Euro 5 of 6 versies zijn.
De Euro-5 TwinAir 85 turbo heeft een 2 in 1 verloop van cilinderkop naar de turbo, wat aan de turbo vast zit.
De Euro-6 versies hebben een in de cilinderkop geïntrigeerde watergekoeld uitlaatspruit stukje, en gaat 1 op 1 over van cilinderkop naar turbo, die met 5 tapeinden vast zit, rond het enkel kanaal aansluiting.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”