Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Panda is beter dan up/citygo.

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda 3

Moderators: Erik 319, michiel van g.

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Panda is beter dan up/citygo.

Bericht door Erik 319 »

Riddick schreef: 14 okt 2021 15:49 Absoluut.
Heb met TSI en GTI gereden, in beide gevallen vond ik mijn 113 pk Panda TwinAir turbo beter rijden.
Absoluut niet bedoel je dan waarschijnlijk.
Mk 92 vind de up beter dan de panda.
Ik kon maar 1 ding echt goed vinden aan dat hok. Het brandstofverbruik is exht veel gunstiger dan dat van de Panda.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Panda is beter dan up/citygo.

Bericht door Riddick »

Erik 319 schreef: 14 okt 2021 16:19
Riddick schreef: 14 okt 2021 15:49 Absoluut.
Heb met TSI en GTI gereden, in beide gevallen vond ik mijn 113 pk Panda TwinAir turbo beter rijden.
Absoluut niet bedoel je dan waarschijnlijk.
Mk 92 vind de up beter dan de panda.
Ik kon maar 1 ding echt goed vinden aan dat hok. Het brandstofverbruik is exht veel gunstiger dan dat van de Panda.
Yep, "Absoluut Niet". :wink:

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: Panda is beter dan up/citygo.

Bericht door mk1992 »

Erik 319 schreef: 14 okt 2021 16:19
Riddick schreef: 14 okt 2021 15:49 Absoluut.
Heb met TSI en GTI gereden, in beide gevallen vond ik mijn 113 pk Panda TwinAir turbo beter rijden.
Absoluut niet bedoel je dan waarschijnlijk.
Mk 92 vind de up beter dan de panda.
Ik kon maar 1 ding echt goed vinden aan dat hok. Het brandstofverbruik is exht veel gunstiger dan dat van de Panda.
Blijkbaar mogen topics om eenzijdig een menig te spuien en elk ander argument af te fakkelen gewoon op t forum?
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Gebruikersavatar
Erik 319
Moderator
Berichten: 3513
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:48
1e Panda-achtige: 319 twinair 65
2e Panda-achtige: Seat Terra 1992
Locatie: Almere
Has thanked: 21 times
Been thanked: 38 times

Re: Panda is beter dan up/citygo.

Bericht door Erik 319 »

Wat een onzin.
Als iemand een up beter vindt dan een Panda is dat prima.
Dat moet iedereen zelf weten.
Mijn ervaring en die van riddick zijn anders dan de jouwe.
Een Panda biedt gewoon meer waar voor zijn geld.
Voel je niet meteen aangevallen want dat is absoluut niet nodig.
312=500 319=Panda.

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Panda is beter dan up/citygo.

Bericht door Pinda72 »

Wij hebben vanaf nieuw een High Up met alle opties. Vanaf nieuw klappert er iets in het onderstel, wat er niet uit gekregen wordt, waarschijnlijk de hoezen die om de achterdempers klapperen. De koppeling idem: bij 100K vervangen, omdat de drukgroep irritant klapperde (de oude bleek nog nieuw!). Valeo lost dit deels op, maar doet het nog steeds een beetje. Het is geen stille auto (bijgeluiden), en ik kan niet wennen aan het drie-cilinder geluid. Ik stoor me daar vreselijk aan. Het rammelt en pruttelt maar wat, de GTi ook! Wij waren van plan om deze in te ruilen op een GTi, maar zowel mijn vrouw als ik kregen geen 'wauw' gevoel in dit ding. De GTi is zijn geld niet waard, als je prestaties verwacht. Het is gewoon geen GTi! Kwalitatief zijn ze goed, bekleding, interieur, het is degelijk Duits. Lange afstanden zijn, zoals eerder opgemerkt, geen enkel probleem. Zuinig? Mwaaah. Wij doen relatief veel stadsritjes, dus dat zit nagenoeg op hetzelfde niveau als de Panda....maar....de Panda heeft een sportknopje |:| :mrgreen:

Op zoek naar een klein otootje voor onze dochter, kwamen mijn vrouw en ik de 100HP 'ergens' tegen.....en we hadden beiden een 'wauw' gevoel. We hebben hem erbij genomen, en je raadt het al: vrouwlief wil in de Panda rijden. Dit vindt ze na 150.000km UP beter rijden! Beter wegcontact, betere remmen, uiteraard een echte motor, maar ik denk ook dat gevoel wat alleen een Italiaanse auto je kan geven. De Up is een hele relaxte auto, een alleskunner, hele lichte bediening, maar ook niet echt goedkoop (in dit segment). Wij rijden geen lange afstanden voor woon-werk, dus we houden beide auto's aan, tenzij dochterlief de Panda over wil nemen. De Up is te mooi en te luxe om weg te doen, de 100hp is elke dag een gevecht wie hem mee krijgt.....het is gewoon een veel leukere auto om mee te rijden. Als mijn dochter verder wil kijken, no problema, de Panda blijft. Ik heb nog een werkbus, en onlangs de 'gezinsauto' verkocht, en dan ga je toch een 'back-up' missen als er 1 naar de garage moet (voor ons werk belangrijk!). Een autovakantie zit er voorlopig toch niet meer in.... ;)
De nieuwe Panda komt er sowieso nooit.....

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”