Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Originele onderdelen velgen en luchtfilterhuis

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Akkerfietje
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2022 22:37
1e Panda-achtige: 100hp 2006

Originele onderdelen velgen en luchtfilterhuis

Bericht door Akkerfietje »

Hoi, sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van de rappere panda, mijn trouwe 1.2 169 gaat uiteindelijk maar m'n vriendin en ik rij de 1.4 vanaf dan.

Nu ben ik er erg over te spreken tot zover, leuk weggedrag en geluidje en prestaties voor een atmosferisch blok:). Ik heb ooit een alfa 75 opgeknapt (bijna afgerond ook) en dat is niet direct te vergelijken, maar toeren maken om vermogen is in beide net zo verslavend ;)

Anyway, wat ik mij afvroeg is het volgende, de velgen onder mijn 1.4 zijn niet origineel, het gaat om 16" MS velgen die leuk eruit zien, maar de auto gaat er ook erg gretig sporen van zoeken en voor woon werk is het verbruik ook niet beter. Verbruik is puur uit praktisch oogpunt en dan doel ik op snelweg km's, niet de leuke binnenwegen. Heeft iemand een set nette originele velgen liggen of goede alternatieven van andere fiat modellen bv?

Ander onderdeel dat ik zoek, wederom zonder haast, is een origineel luchtfilterhuis. Met de open kn filter klinkt het erg grappig allemaal, maar het wordt op de snelweg wat eentonig, althans dat geeft mijn vriendin vooral aan:p. Ik zet in de regel de radio wat harder, maar gezien we ook met de panda power op vakantie gaan is dat wel iets om hier even te peilen ook:).

Doel is om het wat meer terug te brengen naar het origineel concept en daarmee de bovenstaande punten ook meteen "op te lossen".

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Originele onderdelen velgen en luchtfilterhuis

Bericht door sjirafje »

Ik adviseer je om even een gezocht advertentie te plaatsen in: viewforum.php?f=86

De originele 100HP velgen worden helaas niet vaak aangeboden.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Akkerfietje
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2022 22:37
1e Panda-achtige: 100hp 2006

Re: Originele onderdelen velgen en luchtfilterhuis

Bericht door Akkerfietje »

Ga ik doen, bedankt!

Gebruikersavatar
Riddick
Clublid
Berichten: 4357
Lid geworden op: 25 nov 2017 22:29
1e Panda-achtige: Geen
2e Panda-achtige: FIAT 500S 105 TA - 122 pk SAVALI
Has thanked: 36 times
Been thanked: 66 times

Re: Originele onderdelen velgen en luchtfilterhuis

Bericht door Riddick »

Akkerfietje schreef: 19 jan 2022 17:25 Hoi, sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van de rappere panda, mijn trouwe 1.2 169 gaat uiteindelijk maar m'n vriendin en ik rij de 1.4 vanaf dan.

Nu ben ik er erg over te spreken tot zover, leuk weggedrag en geluidje en prestaties voor een atmosferisch blok:). Ik heb ooit een alfa 75 opgeknapt (bijna afgerond ook) en dat is niet direct te vergelijken, maar toeren maken om vermogen is in beide net zo verslavend ;)

Anyway, wat ik mij afvroeg is het volgende, de velgen onder mijn 1.4 zijn niet origineel, het gaat om 16" MS velgen die leuk eruit zien, maar de auto gaat er ook erg gretig sporen van zoeken en voor woon werk is het verbruik ook niet beter. Verbruik is puur uit praktisch oogpunt en dan doel ik op snelweg km's, niet de leuke binnenwegen. Heeft iemand een set nette originele velgen liggen of goede alternatieven van andere fiat modellen bv?

Ander onderdeel dat ik zoek, wederom zonder haast, is een origineel luchtfilterhuis. Met de open kn filter klinkt het erg grappig allemaal, maar het wordt op de snelweg wat eentonig, althans dat geeft mijn vriendin vooral aan:p. Ik zet in de regel de radio wat harder, maar gezien we ook met de panda power op vakantie gaan is dat wel iets om hier even te peilen ook:).

Doel is om het wat meer terug te brengen naar het origineel concept en daarmee de bovenstaande punten ook meteen "op te lossen".

Hier 100 hp velgen.

https://www.advertentiex.nl/ad-orig-15- ... o-diversen

Akkerfietje
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2022 22:37
1e Panda-achtige: 100hp 2006

Re: Originele onderdelen velgen en luchtfilterhuis

Bericht door Akkerfietje »

Super bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Panda 100HP”