Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Alle algemene vragen en discussies met betrekking tot de Panda (1980-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christiaanvanarum
Forumgebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 feb 2017 23:10
1e Panda-achtige: Panda 141 900 Jolly [Rood]
2e Panda-achtige: Panda 141 900 Young [Blauw][Verkocht]
Locatie: Hoorn, Noord-Holland
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Christiaanvanarum »

Hoi,

Ik heb een rode panda hobby uit 98. De sticker met de kleurcode zit er niet meer in. Hoe kom ik er ooit achter wat de kleurcode is? In de kleurcode lijst op het forum kan ik hem niet echt vinden als ik verschillende kleuren opzoek.

En, als ik hem uiteindelijk weet. Waar bestellen jullie jullie lak stiftjes en spuitbussen van deze Fiat kleuren? Kennen jullie ook een website die staaltjes van deze kleuren verkoopt?

Ik hoor t graag!
You can't put a wrench on electrons.

CyberPanda
Clublid
Berichten: 107
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:43
1e Panda-achtige: Panda Emotion 2004
2e Panda-achtige: Saab 93 2005
3e Panda-achtige: Volvo 850 1996
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door CyberPanda »

Ik bestel vaak bij Fonteyn spotrepair, maar zonder kleurcode is dat wat lastig. Er zijn ook zaken waar je je kleur kunt laten scannen en mengen, dan krijg je een betere match (ivm verkleuring door de jaren heen) en heb je geen kleurcode nodig.

Gebruikersavatar
Christiaanvanarum
Forumgebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 feb 2017 23:10
1e Panda-achtige: Panda 141 900 Jolly [Rood]
2e Panda-achtige: Panda 141 900 Young [Blauw][Verkocht]
Locatie: Hoorn, Noord-Holland
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Christiaanvanarum »

CyberPanda schreef: 31 mei 2022 23:02 Ik bestel vaak bij Fonteyn spotrepair, maar zonder kleurcode is dat wat lastig. Er zijn ook zaken waar je je kleur kunt laten scannen en mengen, dan krijg je een betere match (ivm verkleuring door de jaren heen) en heb je geen kleurcode nodig.
Ahh oke, misschien is dat inderdaad een betere oplossing. Moet ik maar even me garage bellen om te vragen of ze dat kunnen. Bedankt voor de suggestie!
You can't put a wrench on electrons.

Gebruikersavatar
mk1992
Forumgebruiker
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2019 08:57
1e Panda-achtige: 750L 1986 [met extra spiegel]
Twitter: @martijn_kosters
Locatie: Beek, Limburg
Has thanked: 18 times
Been thanked: 10 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door mk1992 »

Dit hoeft niet heel moeilijk te zijn. De kleurcodelijst is niet ideaal want heel erg uitgebreid.

Beter match je met online info of een verkoopbrochure de kleur met het jaartal van de auto. Bijv: je hebt een rode Panda uit 1997.
Welke kleuren rood leverde Fiat op een Panda van 1997? Laten het er twee zijn, dan is gauw aan te wijzen welke je nodig hebt.
Fiat Panda 750L 1986 'Tino Pandino'

Oudste Panda 141A van Nederland (07-10-1986)


Kijk ook eens op https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699 voor mijn andere hobby

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Pinda72 »

Is de kleurcode niet uit het chassisnummer te herleiden? Of voorin het serviceboekje? Soms zit er nog ergens een sticker verborgen bij bijvoorbeeld het achterwiel (soms onder de bekleding). Bovendien is de kleur van dat bouwjaar ongetwijfeld verkleurd: bij de lokale schadeboer kunnen ze zo een meting op je lak doen, dan weet je gelijk welke kleur het ongeveer moet zijn. In die tijd was RAL3000 erg populair in Italië :mrgreen:

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door sjirafje »

De kleur laten meten is naar mijn ervaring geen garantie voor exact dezelfde kleur. Ik heb de kleur van mijn hobby auto 4x laten meten door 2 verschillende bedrijven (1 professioneel schade herstel bedrijf en 1 professionele verfleverancier) en er kwam 4x iets anders uit. Maar de juiste kleur heb ik nog steeds niet :no:
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pinda72
Clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 24 okt 2021 14:06
1e Panda-achtige: Panda 45
2e Panda-achtige: Cinq Sporting 1.3 ITB
3e Panda-achtige: 100HP!
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Pinda72 »

Dat dus. De lak krijgt in de loop der jaren overal een verkleuring. Het dak wordt anders dan de zijkanten, en mogelijk dat er ergens waar het licht niet komt, je aardig dicht in de buurt van de originele lak kan komen. Vooral bij rood kan het best zo zijn, dat zelfs de originele lakkleur niet mooi op de auto overkomt. Rood is gewoon een moeilijke kleur.
Overigens zou met de huidige technieken, bij elke meting op dezelfde plek, dezelfde uitkomst moeten komen!

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Romeo »

In '98 bestond de Panda Hobby niet. Tussen 1997-eind 1998 had je de Panda Jolly wat in feiten dezelfe auto als de uitvoering die vanaf '99 weer als Hobby te koop was.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat- ... ch-results
Lijkt je auto qua kleur (en uitvoeringsdetails) op de auto uit de advertentie?
Laatst gewijzigd door Romeo op 03 jun 2022 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Christiaanvanarum
Forumgebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 feb 2017 23:10
1e Panda-achtige: Panda 141 900 Jolly [Rood]
2e Panda-achtige: Panda 141 900 Young [Blauw][Verkocht]
Locatie: Hoorn, Noord-Holland
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Christiaanvanarum »

Romeo schreef: 03 jun 2022 22:09 In '98 bestond de Panda Hobby niet. Tussen 1997-eind 1998 had je de Panda Jolly wat in feiten dezelfe auto als de uitvoering die vanaf '99 weer als Hobby te koop was.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat- ... ch-results
Lijkt je auto qua kleur (en uitvoeringsdetails) op de auto uit de advertentie?
Krijg nou wat… je hebt helemaal gelijk! Op het stuurtje en de speakers na is mijn auto identiek. Ik was er heilig van overtuigd dat het om een Hobby ging… Maar, als ik vragen mag, wat is dan in godsnaam het verschil tussen een hobby en een jolly? Ik snap het niet meer.
You can't put a wrench on electrons.

Romeo
Forumgebruiker
Berichten: 5844
Lid geworden op: 28 feb 2004 16:55
Been thanked: 2 times

Re: Achterhalen kleurcode en kleuren bestellen

Bericht door Romeo »

Dat heet Fiat logica ;-)
IK kan mij voorstellen dat je er van overtuigd was dat het om een Hobby uitvoering ging. Zeker omdat die hetzelfde is wat later (weer) de Hobby werd.
Het stuur is door de jaren heen voor verschillende versies en soms ook per land anders geweest.
Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat de Panda 141 op veel markten na 1995 niet meer in het (officiele) leveringsprogramma zat.

Ik heb nog een link voor je, Misschien dat je iets verder komt in je zoektocht naar de juiste kleur. Dit zou mooi zijn. Maar een foto is vaak toch net even anders dan in het het echt.
https://codicecolore.vernicispray.com/2 ... a-1998.jsp

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen/Discussie”