Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Nieuwe motorkap sluit/sloot niet goed

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Panda (1986-2003)

Moderators: michiel van g., Niels9966

Plaats reactie
MN223
Forumgebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2022 14:30
1e Panda-achtige: 1100 Hobby 2003

Nieuwe motorkap sluit/sloot niet goed

Bericht door MN223 »

Hallo allemaal,

Ik vond (via Google) een aantal topics over motorkappen die niet goed openden, maar ik heb momenteel het omgekeerde probleem. Ter vervanging van een wel erg lelijk geworden motorkap hebben we via via een opnieuw gespoten exemplaar op de kop getikt. Deze heb ik gisteren geplaatst, maar de motorkap wilde niet goed dicht. Het "staafje" stond wel goed uitgelijnd met het sluitmechanisme, maar het lijkt erop dat deze de pal niet ver genoeg induwde. Ik heb dit nu opgelost door dat staafje een klein beetje bij te buigen, iets schuin ten opzichte van het plaatwerk, en nu sluit de kap wel goed (en springt ook netjes weer open - veel beter dan voorheen :D )

Probleem opgelost dus, op zich. Maar mijn vraag is nu of dit de echte oplossing is, of dat ik het toch nog iets anders had moet stellen of iets dergelijks. Ik zou willen voorkomen dat we dadelijk toch voor een verrassing komen te staan - een kap die niet meer open gaat of juist spontaan tijdens het rijden...

Gebruikersavatar
Pinda1000
Forumgebruiker
Berichten: 4299
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:27
1e Panda-achtige: Fiat Panda 1242 CL I.E. U9 1991 zwart
Locatie: Den Haag
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times
Contacteer:

Re: Nieuwe motorkap sluit/sloot niet goed

Bericht door Pinda1000 »

Je kan de slotplaat iets verstellen door de moertjes ervan los te draaien. Misschien was het staafje van de nieuwe kap wat verbogen waardoor deze niet goed sloot. Zou het lekker zo laten als het nu goed werkt.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”