Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Misfire’s p0300, p0301, p0304

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Jerrydice
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2022 20:20
1e Panda-achtige: Dynamic 2003

Misfire’s p0300, p0301, p0304

Bericht door Jerrydice »

Hey iedereen. Sinds enkele weken de trotse eigenaar van een panda dynamic 1.2 uit 2003

Ik ben een leek met auto’s maar heb me voorgenomen vooral zelf te gaan sleutelen en vind het echt leuk tot nu toe. Loop tegen het volgende aan;

Soms knippert het motormanagement lampje enkele seconden en stopt plotseling en gaat weer uit. Ik merk niks aan de auto op het moment van knipperen. Tijdens het optrekken van zn 3 naar zn 4 houdt ie een klein beetje in. Ik rij gewoon rustig.

Injectorreinigings middel lijkt niet te helpen maar als ik super98 tank is het knipperen van het lampje vele malen minder dan met e10.

Tot nu toe heb ik zelf vervangen;
Bougies + kabels
Bobines
Thermostaat (foutmelding en motor bleef te koud)
Koelvloeistof sensor
Olie ververst + filter
Lucht filter
Gaatje uitlaat gedicht

Distributie + waterpomp laten doen bij de garage.

Vorige eigenaar heeft bij laatste apk een nieuwe accu laten plaatsen.

Mijn vraag, dit alles heeft er niet voor gezorgd dat de storing weg blijft. Wat is de volgende stap?

Ik wacht nu op 4 2e hands injectoren + rails

De panda start direct, ook met koud + nat weer. Lekt geen koelvloeistof, geen smurrie aan olie dop of vloeistof tank. Zweet wel bij het kleppendelsel. Het blok is vies met olie aan de buitenkant.

Wat denken jullie, compressie test laten doen?
Brandstof reiniger toevoegen? Zie ik nog iets over het hoofd?

Aanvulling; 115000 gelopen


Dank alvast!

Jerrydice
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2022 20:20
1e Panda-achtige: Dynamic 2003

Re: Misfire’s p0300, p0301, p0304

Bericht door Jerrydice »

Update voor degenen die hier ook mee te maken krijgen en zonder enige symptomen het motor lampje zien knipperen;

Uit laten lezen bij fiat dealer; alle waarden goed - mengsel - lambda etc alles in orde.

Dealer heeft dit probleem vaker gezien bij bouwjaar 2003 en 2004. Kan geen kwaad volgens hem. Aangeraden om alleen nog e5 te tanken en 2x per jaar een flesje katalysator reiniger van de garage erin te gooien, dit zorgde bij andere panda’s voor minder knipperen.

Probleem zit hem in de ecu. Kosten voor gereviseerde ecu a 450 euro is het niet waard volgens hem.

Oplossing: gewoon door rijden en geen zorgen maken.

Toch blijft het irritant zo’n knipperend lampje af en toe…

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”