Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Herman456
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:27
Been thanked: 1 time

JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Bericht door Herman456 »

LS,

Om ruzies onderweg voor te zijn moet er maar eens een Android autoradio komen in mijn moeders Panda'tje. Er is een levendig Android autoradiotopic op Tweakers, en men raadde mij een JVC aan om veel gedoe met Chinese radio's te voorkomen.
Men raadde mij de JVC KWM560BT aan,voor E299, maar de JVC KW-M565DBT met DAB+ voor 349 lijkt me dan toekomstbestendiger (hoewel ik een groot voorstander van FM radio ben).
In een review staat dat er geen stuurwiel interface bij de radio zit. Omdat ik het liefst alles in een keer goed doe, vraag ik jullie: heb ik een stuurwielinterface cq kabel nodig, en welke dan?
Bij de DAB+ radio zit een antenne. Schroef ik hem gewoon op het dak in plaats van de oude antenne?

Gebruikersavatar
bero
Forumgebruiker
Berichten: 8807
Lid geworden op: 26 sep 2006 15:02
Locatie: Deventer
Has thanked: 53 times
Been thanked: 40 times

Re: JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Bericht door bero »

Over stuurbediening weet ik helaas niets. Maar meestal is een DAB+ Antenne, eentje die je op het ruit plakt met daarbij een element met koperdraden. Heb ze nog niet echt gezien die de huidige (FM) Antenne vervangt.
Ben zelf ook geen voorstander van DAB+. Niet alleen geen landelijke dekking, maar ook de vertraging..

Doe anders eens een linkje naar tweakers
|| Vragen over sleutels van Panda's? Ik beantwoord ze! ||
Sis Fiat Panda 4x4 Sisley 1000cc 1987 (Roestoratie project)
Neil Fiat Panda Young 1100cc 2003

Gebruikersavatar
Pandavriend
Clublid
Berichten: 267
Lid geworden op: 17 dec 2021 15:44
1e Panda-achtige: Fiat Panda 12 Edizione Cool Onyx Black
2e Panda-achtige: Fiat Panda 1.2 Launge Mediterraneo Blu
Facebook: https://www.facebook.com/groups/1120925748690
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Has thanked: 56 times
Been thanked: 42 times

Re: JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Bericht door Pandavriend »

Op het moment dat er geen stuur bediening aanwezig is heb je geen interface nodig.
Het achteraf plaatsen van een stuur met radio bediening is bij de 319 in ieder geval niet mogelijk.
Ga er derhalve van uit dat het voor de 169 dan ook het geval is.
Dit is voor (vermoedelijk) beide types dan ook niet in de boardcomputer opgenomen en bij in ieder geval voor de 319 niet mogelijk te integreren/in te leren.
Advies is wanneer het mogelijk is een losse afstandsbediening te bestellen voor je type radio.

Bij mijn weten heeft een DAB+ radio een eigen antenne nodig. Dit is voor de meeste aftermarket radios een plak antenne op de voorruit.
Klik hiervoor de link van het voorstel topic in de handtekeningslink
Groet Eric

Ik ben blij dat ik ook ben "besmet" met het Panda virus.

Voorsteltopic, review van onze Panda
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=3&t=22869
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... unge-2017/

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Bericht door sjirafje »

Normaliter heeft een dab+ autoradio toch ook een fm ontvanger?

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 4#73933674
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Herman456
Forumgebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 apr 2016 21:27
Been thanked: 1 time

Re: JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Bericht door Herman456 »

Mijn moeders' Panda heeft wel degelijk bediening op het stuur. Geluid hadden en zachter, source, volgende zender.
Ik heb iets gevonden op youtube over een plakantenne, maar ik vind het eleganter om dat in het dashboard te plakken.

CR010
Forumgebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2022 21:27
1e Panda-achtige: 2008 FIat Panda 100HP
2e Panda-achtige: 2010 Fiat Panda 1.2 Sempre

Re: JVC Android autoradio en Panda 169: stuurwielinterface nodig?

Bericht door CR010 »

Je hebt een stuurwielinterface (specifiek FIat Panda 169) en een leadkabel (specifiek JVC) nodig.
Ik heb vorig jaar een JVC KW-M560BT in mijn Panda gebouwd met de zojuist genoemde onderdelen, en dat werkt perfect. Wel even rekening houden met de volgorde van aansluiten, anders wordt het niet goed ingelezen.

Als je interesse in de interface en leadkabel hebt, stuur mij even een priveberichtje. Morgen ruil ik mijn zwarte Panda in met de originele radio, dus de interface en kabel liggen wrs toch de komende jaren te verstoffen in mijn berging.

DAB+ plakantenne zou ik gewoon op de ruit plakken, netjes weggewerkt in het hoekje, dan heb je het beste bereik. Je kan ook de originele antenne vervangen, maar zoek dat eerst even goed uit. Volgens mij is het bij de 169 niet echt plug&play. Er zijn hier al wel wat topics over te vinden trouwens.

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”