Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Technische problemen

Discussie en advies over techniek en onderhoud van de Nuova Panda (2003-heden)

Moderators: WelshWitch, sjirafje

Plaats reactie
Grey Guy
Forumgebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2023 16:29
1e Panda-achtige: Panda 169 uit 2007
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Technische problemen

Bericht door Grey Guy »

Hallo allemaal,

Zoals ik bij het voorstellen had geschreven heb ik electronische problemen met mijn Panda 169 uit 2007.

Zoals bij iedereen bekend is een verbrande grijze stekker van de zekeringkast het begin van het hele probleem.
Bij de 2e keer repareren dacht ik....ik ga een omleiding maken met 2 draden te solderen en zo de stekker omzeilen.
Dit zag heel gemakkelijk uit op youtube..🤣
Maar toen alles ingebouwd was, bleek niks meer te werken... en de raarste dingen gebeurden toen.
Als de elec.ramen bediend werden gingen de deuren op slot...en soms gingen plotseling bij de deur op slot maken de ramen open..😁

Uiteindelijk na veel proberen heb ik een nieuwe zekeringkast, contactslot en motormanagement(alles uit 1 auto ivm code) besteld en was toen heel hoopvol.....
Nu blijkt dat het compleet niks heeft uitgehaald, en de auto nog altijd dezelfde rare dingen heeft....en ook nog altijd niet start.

Veel gezocht op dit forum, maar deze problemen nog niet tegengekomen...
Natuurlijk wel het grijze stekker fenomeen..

Hopelijk heeft iemand van jullie nog een idee wat ik kan doen zodat ik weer wat km kan maken...

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
Groetjes Sacha

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Technische problemen

Bericht door sjirafje »

Ik vermoed dat je het in de stekker zelf of de bedrading er naar toe moet zoeken. Toen ik bij die van mij de bypass maakte voor de koplampen heb ik per ongeluk de auto even op contact gehad met die grijze stekker los en ik ervaarde toen allerlei gelijke symptomen.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Techniek”